[XP] Reset zich automatisch*

Pagina: 1
Acties:

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Beste mede forumleden,

Namens een vriend stel ik deze vraag,

Xp op zijn pc reset zich op een of andere manier constant uit zichzelf.
De periodes verschillen per keer.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? (geheugen/voeding????)

Of hebben jullie meer info nodig.

ps: de pc is 3 maanden oud.

specs: AMD athlon 3000+, 512mb ram, 120gb HD

Vriendelijk bedankt voor evt reacties....

Groet,

Tony

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Welk SP staat erop? XP home of Pro?
Start > uitvoeren: "winver"

Wat staat er in de logboeken rond de tijd van de spontane reboots?
Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken > Systeem

We are shaping the future

• Dacide
Service pack 1 @ XP pro.

Logboeken kan ik morgen pas iets over zeggen. Zit nu achter mijn eigen pc ipv die ene zijn pc.

Je hoort van me....

• Alex)
Probeer SP2 eens te installeren op die pc, of anders i.i.g. alle updates van Windows Update.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Virusscanner geïnstalleerd en up-to-date en hier ook een volledige scan mee gedraaid? Automatisch rebooten bij een crash (Deze Computer / Eigenschappen / Geavanceerd / Opstarten en herstellen / Automatisch herstarten) uitstaan?

Signature

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

"Deze computer/ Eigenschappen" tabblad "Geavanceerd", klik bij opstart en herstelinstellingen op de knop "instellingen" en klik het vinkje weg voor "De computer automatisch herstarten".

De volgende keer dat je "XP reset" zal je een foutmelding krijgen. Post deze op het forum en de mist rond onze glazen bol zal een beetje optrekken.

[ Voor 12% gewijzigd door TrickShot op 10-01-2005 22:51 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Waneer reset de pc zich? Tijdens gamen? zware applicaties? internetten? Is er niks overhit? Test ook je geheugen eens met MemTest86.
Of je voeding

[ Voor 35% gewijzigd door LoeiOrdinair op 10-01-2005 22:52 ]

Verwijderd

pfff... Te warme proc, brak geheugen, slappe/kaduke voeding... etc etc etc. Controleer dat eerst eens.
Is toch ergens een FAQ over? ;)

• Dacide
Ik hoor morgen meer over die pc...

dit is toch maar een beetje gissen allemaal.

Ik ga morgen even persoonlijk langs en dan kijk ik even. In elk geval bedankt alvast voor jullie tips.

I'll keep in touch....

groet

• Alex)
Succes ermee, en meld zoveel als je kunt vinden. (In de logboeken alleen dingen met uitroeptekens en kruisjes ervoor, de informatie hoeft niet per sé)
Let op: de logboeken zijn groot, neem dus alleen dingen van vlak voor de laatste reset, en evt. vlak na...

• Dacide
Roger that...

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vreemd... heb dit ook (sinds een paar dagen) - heb al gescand met Kaspersky, alle updates binnen, Service Pack 2 geinstalleerd... ook geen verdwaalde Spyware (gescand met Ad-Aware en Spybot). Enige wat opvalt is dat het openen van een programma soms tientallen seconden duurt en dat hij vlak daarna gaat resetten... ook 'verliest' hij regelmatig de verbinding met internet (maar dat kan ook aan @home liggen...)

• Dacide
Dag mannen,

Bij deze nieuws van het thuisfront.

De pc welke zich constant te pas en te onpas ressette, is terug naar de winkel.

Uitgebreide geheugentest wees uit dat de ram module defect was. Vandaar steeds die BSOD met page fault errors.

Iedereen toch bedankt voor de moeite,

Groet

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben ondertussen ook aan het testen geweest. Nieuwe installatie heeft niet mogen helpen helaas.
Toch lijkt een softwarefout me met een nieuwe installatie redelijk uitgesloten dus heb ik getest met MemTest86 (1.40).
Een aantal uren laten draaien (5 passes) en geen fouten gevonden.
Ik heb de standaard instellingen gebruikt maar neem aan dat als er fouten in het geheugen zouden zitten deze toch wel naar voren komen?

De laatste BSOD foutmelding was deze:

win32k.sys adress BF8048BA base at BF800000, datastamp 4107F7A. Daarboven een aantal adressen.

Alleen... dit zegt me niet veel en er zijn genoeg topics op GoT te vinden maar die verwijzen vaak naar geheugen (en dan geeft MemTest ook aan dat er fouten zijn - dit is niet van toepassing op mij lijkt me) maar kan er nog meer aan de hand zijn?
Wil graag weten wat ik moet aangeven om garantie te claimen :)

Verwijderd

hemiparo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:43:
Ben ondertussen ook aan het testen geweest. Nieuwe installatie heeft niet mogen helpen helaas.
Toch lijkt een softwarefout me met een nieuwe installatie redelijk uitgesloten dus heb ik getest met MemTest86 (1.40).
Een aantal uren laten draaien (5 passes) en geen fouten gevonden.
Ik heb de standaard instellingen gebruikt maar neem aan dat als er fouten in het geheugen zouden zitten deze toch wel naar voren komen?

De laatste BSOD foutmelding was deze:

win32k.sys adress BF8048BA base at BF800000, datastamp 4107F7A. Daarboven een aantal adressen.

Alleen... dit zegt me niet veel en er zijn genoeg topics op GoT te vinden maar die verwijzen vaak naar geheugen (en dan geeft MemTest ook aan dat er fouten zijn - dit is niet van toepassing op mij lijkt me) maar kan er nog meer aan de hand zijn?
Wil graag weten wat ik moet aangeven om garantie te claimen :)
Heb je hem zelf gebouwd? Dan zou ik gewoon ander geheugen vragen (wel ff een normaal merk, geen noname of 'A-merk' gelul). Of in de winkel aangeven dat je vermoed dat het geheugen stuk is. Ik neem aan dat je in de winkel de fout gewoon kunt reproduceren? Dan laat hun het verder uitzoeken, heb je garantie voor.
Misschien hierboven al ergens vermeld, maar probeer je computer ff zo basic mogelijk te installeren. Dus alleen videokaart, proc en geheugen. Geluidskaart, usb etc ff verwijderen of uitschakelen in de bios. ;)
Pagina: 1