[iMac G4] USB 2.0 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik wil een 250 Gb externe hd van een powerbook naar een iMac brengen met daar op ongeveer 140 Gb aan data die overgepompt moet worden.
Geen probleem zou je denken. :)
Nu heeft de iMac 17" G4 waar het op moet helaas geen USB 2.0 aansluiting :(
De externe maxtor HD heeft natuurlijk alleen maar een USB aansluiting :(

Naadje.

De externe hd, zal voortaan in gebruik blijven bij de iMac. Er moet dus een permanente oplossing komen om handig overweg te kunnen met de usb harde schijf.

Ik zat te denken aan een firewire -> usb converter, maar die bestaan dan natuurlijk weer niet (toch? wel gesearched O-) ).
Misschien is er een mogelijkheid om toch op mijn iMac een pci slot te creeeren? (firewire -> pci) en daar dan weer een usb kaartje in te pluggen?

Ik wil eigenlijk ook niet de behuizing van de maxtor hd openhalen (en dan in een usb/firewire kast stoppen), want dan is mijn garantie weer naar de knoppen :(

Kan iemand hier misschien een verstandige oplossing voor bedenken?

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Een hele creatieve manier zou kunnen zijn om je PB via LAN of FireWire te koppelen aan je iMac, om zo een netwerk op te zetten tussen die 2.

Vervolgens stuur je de 140GB over vanaf je iMac naar je Powerbook, en laat je de tweede de hele boel op de harddisk zetten :)

Is het anders echt zo'n probleem om die hdd via USB 1.1 aan te sluiten en een nachtje te wachten?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
usb2 is ongeveer 1 gb per minuut, usb1 is 20x langzamer dus 140gb is 2.5uur x 20, maak daar maar 2 a 3 dagen van. Dat moet toch beter kunnen. Ik kom niet verder dan koop en andere goede externe kast (liefst alumnium ivm hitte afvooer) met firewire. Heb je al voor 40 euro. Ontlaad je van statische elektrischeit , bouw hem over en blijf daarna uit het binnenwerk, kan er ook niks mis gaan. Jammer van de garantie, maar helaas. permanenter dan dat gaat je niet lukken.

pas nog zelf een gehaald, merk gigapod ofzo, helemaal van metaal met een mooie verlichting boven en onder, zou denk ik heel goed bij een apple passen, 40 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 16-01-2005 02:50 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
kun je niet zon firewire-usb kabel gebruiken?
er bestaat volgens mij wel een soort hub die firewire > usb omzet maar of dat usb 2 was en welke het was...ik heb hem toen iig met google gevonden

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

ErikRo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:47:
usb2 is ongeveer 1 gb per minuut, usb1 is 20x langzamer dus 140gb is 2.5uur x 20, maak daar maar 2 a 3 dagen van. Dat moet toch beter kunnen.
USB 2.0 is max. 480 Mbps en USB 1.1 max. 12Mbps ;)

Ik denk dat de je best een andere kast kan kopen. Als je de HD er uithaald moet je wel opletten of er een garantie sticker aan de binnenkant zit.

Als je je garantie wil houden mag je die niet breken (stoppen dus). Als er geen sticker zit, kan je gewoon uit elkaar halen en in een andere kast de HD monteren, als je de originele kast niet wegdoet, dan blijf je je garantie houden.

</onzin>

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat voor iMac heb je precies ? De modellen vanaf 1 ghz hebben wel degelijk USB2.0 op het moederbord. Heb jij een 800 mhz oid ?

En ik kan alleen maar bevestigen dat je gewoon even een FW behuizing haalt. Je garantie vervalt echt niet, en het is de mooiste, simpelste en ws. ook nog goedkoopste oplossing.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1