Ik wil een 250 Gb externe hd van een powerbook naar een iMac brengen met daar op ongeveer 140 Gb aan data die overgepompt moet worden.
Geen probleem zou je denken.
Nu heeft de iMac 17" G4 waar het op moet helaas geen USB 2.0 aansluiting
De externe maxtor HD heeft natuurlijk alleen maar een USB aansluiting
Naadje.
De externe hd, zal voortaan in gebruik blijven bij de iMac. Er moet dus een permanente oplossing komen om handig overweg te kunnen met de usb harde schijf.
Ik zat te denken aan een firewire -> usb converter, maar die bestaan dan natuurlijk weer niet (toch? wel gesearched
).
Misschien is er een mogelijkheid om toch op mijn iMac een pci slot te creeeren? (firewire -> pci) en daar dan weer een usb kaartje in te pluggen?
Ik wil eigenlijk ook niet de behuizing van de maxtor hd openhalen (en dan in een usb/firewire kast stoppen), want dan is mijn garantie weer naar de knoppen
Kan iemand hier misschien een verstandige oplossing voor bedenken?
Geen probleem zou je denken.
Nu heeft de iMac 17" G4 waar het op moet helaas geen USB 2.0 aansluiting
De externe maxtor HD heeft natuurlijk alleen maar een USB aansluiting
Naadje.
De externe hd, zal voortaan in gebruik blijven bij de iMac. Er moet dus een permanente oplossing komen om handig overweg te kunnen met de usb harde schijf.
Ik zat te denken aan een firewire -> usb converter, maar die bestaan dan natuurlijk weer niet (toch? wel gesearched
Misschien is er een mogelijkheid om toch op mijn iMac een pci slot te creeeren? (firewire -> pci) en daar dan weer een usb kaartje in te pluggen?
Ik wil eigenlijk ook niet de behuizing van de maxtor hd openhalen (en dan in een usb/firewire kast stoppen), want dan is mijn garantie weer naar de knoppen
Kan iemand hier misschien een verstandige oplossing voor bedenken?
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "