Toon posts:

Speedtouch 510i als normale router op kabel@home gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een speedtouch 510i gebruiken als normale router achter een motorola kabel @home modem?

Daar zitten 4 utp aansluitingen op voor pc's
1 telefoon aansluiting voor de adsl uit de splitter
1 voeding aansluiting

zal hij ook als gewone router kunnen functioneren?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Ik denk van niet aangezien de modem 1 ADSL PSTN of IDSN aansluiting heeft en 1 (welliswaar 4 switched) poort Ethernet heeft.

Je moet dus een router hebben met 2x Ethernet kaart,
goedekope oplossing: Freesco of FreeBSD of Sweex routertje voor kabel die heeft ook 2x Ethernet
dure oplossing: Cisco Pix

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. wat heb je zelf al gebrpobeerd :?
Het zal vast wel werken als je 'm in DHCP on WAN zet maar dan verwacht 'ie nog steeds een ATM signaal gok ik.
Hmm .. nu ik het zo denk, zijn WAN zijde is de 'telefoon ingang' zal vast niet werken.

Het is ook geen router he, maar gewoon een veredeld internetdeelkastje, een router is heel wat anders ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Gaat niet werken... hoe wil je met 1 ip meerder pcs op internet gooien zonder n routing/nat :/

[ Voor 6% gewijzigd door RammY op 10-01-2005 22:31 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit routing/nat in het apparaat hoe kan ik anders in de oude opstelling met adsl meerdere pc's met verschillende interne ip-adressen hebben voorzien?

Maar dat terzijde, het leek mij al niet te werken kwam het ook nergens op internet tegen. Maar wie weet kon ik de utp connectie uit de motorola modem omzetten op een telefoon stekker richting de speedtouch. Ga het in elk geval niet zomaar proberen zonder iemand anders zijn ervaring.

Kies dan toch maar voor een goedkope router.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:56:
Er zit routing/nat in het apparaat hoe kan ik anders in de oude opstelling met adsl meerdere pc's met verschillende interne ip-adressen hebben voorzien?

Maar dat terzijde, het leek mij al niet te werken kwam het ook nergens op internet tegen. Maar wie weet kon ik de utp connectie uit de motorola modem omzetten op een telefoon stekker richting de speedtouch. Ga het in elk geval niet zomaar proberen zonder iemand anders zijn ervaring.

Kies dan toch maar voor een goedkope router.
Euh... misschien ontgaat je ff het pricipe van die 510i... Tis een ADSL ROUTER! geen lan router.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Het is wel een router, maar in plaats van een WAN poort zit er ADSL op. Het lijkt me sterk (maar correct me if I'm wrong) dat ze een standaard router hebben gepakt, en de WAN aansluiting door hebben gelust naar de ethernet uitgang van een standaard ADSL modem, en dat alles in een kastje hebben gepropt. Zo ja, dan moet je ergens een WAN poort kunnen vinden als je de boel openschroeft, maar zeker gezien de geavanceerde firmware die zowel router als modem aanstuurt denk ik dat het een geintegreerd geheel is. :)

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

IIRC kun je op een 510 geen netwerk opgeven, welke mogen NAT'en. Als dit wel zou kunnen, zou je je LAN adressen (bijv. 192.168.168.0/24) op kunnen geven als NAT adressen, welke vertaald worden naar je extern adres. Op deze manier zou je dus m.b.v. 1 enkele interface en 2 IP adressen op dezelfde interface kunnen NAT'ten.
Of dit op een 510 werkt is een 2de :-). Cisco i.i.g. wel

dus ...

Pagina: 1