Ik moet job's in Microsoft SQL Server geautomatiseerd aanmaken. Dat lukt op zich prima. Echter er zijn enkele job's die vanaf de eerstvolgende zondag of zaterdag of vrijdag moeten lopen vanaf het moment van het runnen van het script. Ik wil niet graag variabelen meegeven met het script, want dat wordt het weer niet makkelijk af te trappen.
Dus hoe bepaal ik in TSQL wat de datum is van de eerstvolgende vrijdag, zaterdag of zondag en het formaat van de datum moet het volgende zijn: yyyymmdd (vb. 20050110)
Het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit hoe het teruggegeven wordt, want het omzetten naar de juiste volgorde gaat mij wel lukken, maar ik blijf maar hangen op het bepalen van de eerstvolgende vrijdag, zaterdag of zondag.
Misschien moet ik het volgende gebruiken, maar ik zie even niet in hoe.
Voor vandaag is de eerstvolgende zondag dus +6 dagen, maar ik moet niet iets meegeven met het script als variabele. Het moet volledig automatisch zelf bepaald worden.
Dus hoe bepaal ik in TSQL wat de datum is van de eerstvolgende vrijdag, zaterdag of zondag en het formaat van de datum moet het volgende zijn: yyyymmdd (vb. 20050110)
Het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit hoe het teruggegeven wordt, want het omzetten naar de juiste volgorde gaat mij wel lukken, maar ik blijf maar hangen op het bepalen van de eerstvolgende vrijdag, zaterdag of zondag.
Misschien moet ik het volgende gebruiken, maar ik zie even niet in hoe.
code:
1
| select datename(dw, getdate()+6) |
Voor vandaag is de eerstvolgende zondag dus +6 dagen, maar ik moet niet iets meegeven met het script als variabele. Het moet volledig automatisch zelf bepaald worden.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!