Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Als je artifacts heb is het enige wat je kan proberen andere drivers installeren en een schone install van XP. Heb je het nu nog dan is je geheugen brak.
Kan toch niet zijn dat mn geheugen zo in eens kapot gaat?, ik bedoel nergens anders heb ik problemen
[ Voor 37% gewijzigd door Erw op 10-01-2005 21:44 ]
Verwijderd
Of hij is gewoon te warm natuurlijkSTIMPPYYY schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:41:
Voeding wordt naar mijn idee altijd wel wat warmer dan de rest.
Als je artifacts heb is het enige wat je kan proberen andere drivers installeren en een schone install van XP. Heb je het nu nog dan is je geheugen brak.
Probeer es er een kamerventilator op te richten en dan es te gaan benchen, krijg je dan nog steeds artifacts, _dan_ zou ik pas besluiten dat je geheugen brak is.
51 voor de kaart en 33 voor de case en heb nog artifacts
Verwijderd
51 graden idle?Erw schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:45:
Nu is mn kast open en de temps zijn
51 voor de kaart en 33 voor de case en heb nog artifacts
Das best wel warm eigenlijk.
Dus is mn kaart brak?, heb altijd deze "hoge" tempraturen gehad.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:47:
[...]
51 graden idle?
Das best wel warm eigenlijk.
Ook ff een memtestje gedraait en geen errors
[ Voor 12% gewijzigd door Erw op 10-01-2005 21:56 ]
Als een videokaart (GPU tenminste) 80 graden word, is er nog niks mis hoor. Als ie boven de 120 graden komt, waren er volgens mij wel problemen.
Huidige kaarten worden nou eenmaal erg warm, en die temps zijn niet zo heel appart hoog volgens mij (gezien je een 6800 hebt).
Als je eens een tafelventilator op de grafische kaart richt met je kast open en dan nog artifacts krijgt kun je concluderen dat je kaart brak is en zou ik hem omruilen.
Euhm, dit lijkt me normaal in een kast, zelf met een goede airflow?amour021 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:02:
De airflow in je kast zit zoiezo niet helemaal goed aangezien je temperaturen lager zijn met de kast open dan met de kast dicht (nee, dat moet niet andersom zijn)
Nee, als je een goede airflow hebt neemt de luchtstroom de warme lucht mee en blaast hem gewoonlijk vanachter uit je kast via de fan(s) in je voeding en casefans. Als je je kast opent is dit systeem weg en blijft de warme lucht wat in je kast hangen.needless to say schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:06:
[...]
Euhm, dit lijkt me normaal in een kast, zelf met een goede airflow?
Gewoon proberen voor de zekerheidErw schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:08:
maar aangezien mn kaart nu 51 is helpt een tafelventilator weinig denk ik. aan gezien dit een normale temp moet zijn?
[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-01-2005 22:12 ]
Draait als een straaljagerSTIMPPYYY schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:15:
Stressed is hij 62 Graden lijkt me niet dat de FAN kapot is?
Verwijderd
Ik raad je zoiezo aan gewoon direct naar de winkel te gaan waar je het hebt gekocht om het om te ruilen, naar de fabrikant sturen duurt 2 maandenMadMarky schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:14:
De kaart zou het gewoon moeten doen in iedere standaard pc, daarbij zijn je temps best netjes en zeker niet te hoog. Je kaart is gewoon brak, tijd om van je garantie gebruik te gaan maken
[ Voor 27% gewijzigd door Erw op 10-01-2005 23:06 ]
Dat kan, in theorie kan het vanalles zijn. Om als winkel een brak AGP slot aan te voeren als reden lijkt me echter nogal vreemd, het ligt in 99% van de gevallen toch echt aan de kaart zelfErw schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:52:
Vandaag bij Mycom geweest en ze gaan de kaart testen, ze zeiden dat het ook misschien een brak AGP slot zijn kan? kan dat?
[ Voor 39% gewijzigd door Erw op 11-01-2005 19:30 ]
maar wel een goeie manier om hem te belasten maar echt testen is het niet
dacht ik ook dus, als je eenmaal artifacts heb dan heeft het geen zin om hem de hele nacht te belasten tochstar-saber schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:44:
niet echt testen nee.
maar wel een goeie manier om hem te belasten maar echt testen is het niet
ik heb wel eens een programma gezien die het geheugen teste van je vid.
quicktech pro heette dat programma.
alleen sprak ie het aan via VESA 2.0 en onbelast natuurlijk
Snap er nix van eigenlijk, voltages enzo waren ook allemaal goed, ok ja beetje warm soms, maar zo in eens je AGP kapot?
meestal worden dit soort dingen getest d.mv. trial and error.
met andere woorden wisselen van onderdelen en zo kijken wat er stuk is
NOSIG
Als je AGP slot brak is zou je dat met andere kaarten net zo goed moeten merken. Als er een register in je CPU kapot is zou je dat met andere kaarten/toepassingen ook moeten merken. Als er een bitje van je geheugen kapot is zou je ook andere problemen moeten krijgen.
Kortom: dat van dat brakke AGP slot is compleet uit de lucht gegrepen, maak je er niet te druk om
Ik moet zeggen dat mn kennis ook niet zo super is, maar toch redelijk, nou hopen maar dat de kaart gewoon rot is, want mn MB is buiten de 1 jaar garantie, heb trouwens een ASUS P4C800-E DeluxeMadMarky schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:18:
Nofi, maar Mycom personeel (eigenlijk alle winkelpersoneel) staat er niet om bekend een hoogstande technische kennis te hebben van PC onderdelen
Als je AGP slot brak is zou je dat met andere kaarten net zo goed moeten merken. Als er een register in je CPU kapot is zou je dat met andere kaarten/toepassingen ook moeten merken. Als er een bitje van je geheugen kapot is zou je ook andere problemen moeten krijgen.
Kortom: dat van dat brakke AGP slot is compleet uit de lucht gegrepen, maak je er niet te druk om
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 08:48 ]
Heb je powerconector wel in je kaart gestoken? Of probeer een power connector waar geen harde schijven en andere zooi aan zitten. Want dat wil nog wel eens problemen geven. Kaarten willen ook nog wel eens raar doen al ze niet voldoende sap krijgen. Bekijk ook je voedingswaarde eens: dat je voeding erg warm wordt kan ook betekenen dat je voeding het moeilijk heeft. Met te lage of soms zelfs te hoge spanningslijnen als gevolg.
Als je de spannings lijnen goed zijn en je de power connector in je kaart hebt gestoken kan het alleen aan je kaart liggen. Dan is het simpel weg omruilen die hap en klaar.
Dat je voeding veel warmte afgeeft kan ook gewoon komen door dat er veel vermogen van je voeding wordt gevraagt. Een voeding heeft geen rendement van 100% dus zal altijd een bepaald percentage van het gevraagde vermogen in warmte omzetten. Verder zie ik een case temperatuur van 40 graden (best hoog) waar die voeding mee gekoeld wordt dus is het niet zo gek dat er warme lucht uit komt.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Een andere videokaart erin proppen is de enige manier denk ikErw schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:10:
Is er een programma dat kan zien of je AGP slot brak is?
Snap er nix van eigenlijk, voltages enzo waren ook allemaal goed, ok ja beetje warm soms, maar zo in eens je AGP kapot?
En dan nog, als die weer artifacts geeft, hoeft het niet perse je AGP slote te zijn, maar kan ook je voeding zijn of iets anders op het moederbord.
Verwijderd
Toen was het een brakke 3,3 volt lijn van de voeding.
Heb je je voedingslijnen gecontroleerd et MBM of een soortgelijk programma?
Als je sensor 127°C aangeeft lijkt me het eerder dat je sensor stuk is. Die willen dan nog wel eens -127°C of 127°C aangevenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:47:
6800 kan tot de 127.. gradencore nog niet brak
Mn voeding is een 350watt Aopen
de voeding voed :
P4-3gig
2xraptor 36g
1x120g
1x6800
2x80mm fan
1xdvd
1xfloppy
[ Voor 51% gewijzigd door Erw op 12-01-2005 18:52 ]
mycom staat (bij iig zeker niet) bekend voor hun goede service zodra je verhaal gaat halen op hardware.Erw schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:42:
mn kaart ligt bij Mycom en ze hebben me nog niet gebelt.......
laat je niet wijs maken als ze evt. beginnen dat het jou schuld zou zijn!
ervaring leert dat mycom niet erg klant vriendelijk is. NOFI........
maar ja heb ook een tijdje een 6800GE mogen testen en deze deed zonder problemen zijn werk op 80-90 graadjes.........
-----
ps. probeer eens een zwaardere voeding (te lenen) erin te hangen en kijken of je dan nog je problemen behoudt.
[ Voor 10% gewijzigd door profweirdo op 12-01-2005 18:56 ]
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
@ bovenstaand.
Mycom is niets anders dan een label, het gaat altijd om de mensen die er werken, en de aanwezige kennis mbt klantvriendelijkheid
[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Q op 12-01-2005 19:32 ]
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
De voeding is misschien wel aan de lichte kant voor je systeem. Voor een 6800 moet je al 100~120 watt rekenen, en raptors zijn ook niet al te zuinig. En je P4 is toevallig een prescott?Erw schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:42:
Mn voeding is een 350watt Aopen
de voeding voed :
P4-3gig
2xraptor 36g
1x120g
1x6800
2x80mm fan
1xdvd
1xfloppy
Maar volgens mij kan een te lichte voeding alleen zorgen voor reboots en andere vage crashes, artifacts worden denk ik eerder door een verrotte chip (op je vga kaart?) veroorzaakt.
Laat je iig niet naaien door mycom, voor je het weet krijg je een rekening voor het testen van 50 euro per kwartier omdat ze niets kunnen vinden
Verwijderd
Asus A8V
2 X 512DDR pc3200 corsair
Amd3000 64bit (wel winchester dus weinig verbruik, maar dan nog)
Asus v9999 GE
1 keer 160gig 7200rpm Seagate
4 X fan
Heb 450watt voeding > max wat ik verbruikt heb is (metertje zit erbij:P) is nog geen 180 watt das als ik 3dmark of game of what ever dus danmoet die kaart "stroomtrekken"
dus 350 watt moet echt wel genoeg zijn.
Deze kaart gebruikt een kleine 50 watt meer in fullload als mijn oude Geforce3
Dacht ik dus ookVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:08:
Ik heb >
Asus A8V
2 X 512DDR pc3200 corsair
Amd3000 64bit (wel winchester dus weinig verbruik, maar dan nog)
Asus v9999 GE
1 keer 160gig 7200rpm Seagate
4 X fan
Heb 450watt voeding > max wat ik verbruikt heb is (metertje zit erbij:P) is nog geen 180 watt das als ik 3dmark of game of what ever dus danmoet die kaart "stroomtrekken"
dus 350 watt moet echt wel genoeg zijn.
Deze kaart gebruikt een kleine 50 watt meer in fullload als mijn oude Geforce3
als dat zo is , zou dat dan ook een aanleiding kunnen zijn dat er artifacts voor komenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:33:
Maar je voeding kan ook stuk zijnen instabiel
Dus een nieuw moederbord
[ Voor 27% gewijzigd door Erw op 13-01-2005 18:21 ]
En beter airflow lijkt me geboden als je lagere temps hebt met de kast open
And it goes BRAAAAAPP!
Volgens mij bedoelt ie de max-temp die de core kan hebben voor ie sterft. met die Nvidia drivers kun je, je temps zien en evt aangeven dat ie alles uitzet als de temp de 127 behaalt...amour021 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:04:
[...]
Als je sensor 127°C aangeeft lijkt me het eerder dat je sensor stuk is. Die willen dan nog wel eens -127°C of 127°C aangeven
And it goes BRAAAAAPP!
Dus bij Mycom deed ie het wel. Dan zou ik zeggen, neem je pc mee, en bewijs het tegendeel.Erw schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:12:
volgens mycom is dus mn AGP slot stuk.......
Je AGP slot is echt niet stuk, dat kan ik wel garanderen. Zo'n AGP slot kan bijna niet kapot gaan, zeker niet omdat je weet dat dat allemaal mooi beschermt is met al dat plastic etc.
Je kan wel eens proberen een stoffen(Antistatisch, en pluisvrij)doek er door heen te halen, en even goed poesten. Daarnaast nog ff goed blazen (Lees: beter met compressor). Ook kan het aan de contacten van de graka liggen = garantie.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Vertel het probleem , en stuur hem op RMA.
Ik heb dus een nieuwe uit de fabriek gekregen...