[showcase] California, USA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik ben net terug van 2 weken California. Hieronder een aantal foto's van Joshua Tree Park (uur rijden van LA) en The Muddy Mountains (net boven Las Vegas). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Alle foto's zijn genomen met m'n 300D en nieuwe Tamron 17-35mm lens. Op resized na zijn ze niet nabewerkt. Compressie is nogal zichtbaar op sommige foto's maar dat kan helaas niet anders, door mijn beperkte webruimte. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8259_RJ.JPG
1.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8264_RJ.JPG
2.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8268_RJ.JPG
3.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8270_RJ.JPG
4.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8276_RJ.JPG
5.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8284_RJ.JPG
6.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8297_RJ.JPG
7.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8110_RJ.JPG
8.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8111_RJ.JPG
9.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8118_RJ.JPG
10.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8123_RJ.JPG
11.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/usa/mini-CRW_8125_RJ.JPG
12.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie foto's! Ik wil cker ook nog een keer naar Californië...

Alleen ff één puntje van kritiek, (misschien ligt het wel aan mij hoor) maar bij verschillende foto's zie je echt "overgangen" van kleur in de lucht... lijkt wel of je een beetje brakke JPEG compressie hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zie zijn topic start, staat in waarom de compressie zo hoog is ;)

Veder mooie foto's, ik vind #2 & #9 iets weg hebben van een Windows Longhorn wallpaper ofzo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 10-01-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

vette foto's

offtopic:
las veegras ligt opzich best wel in nevada en niet in californie, maar dat mag de pret niet drukken

[ Voor 7% gewijzigd door Spotter op 10-01-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Spotter schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:25:
vette foto's

offtopic:
las veegras ligt opzich best wel in nevada en niet in californie, maar dat mag de pret niet drukken
Haha ja daar heb je gelijk in. Beetje verkeerde topictitel eigenlijk. :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie zijn topic start, staat in waarom de compressie zo hoog is ;)

Veder mooie foto's, ik vind #2 & #9 iets weg hebben van een Windows Longhorn wallpaper ofzo :P
k*t.... khad ook moeten lezen en niet gelijk naar die foto's kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jammer van de overbelichte luchten in 9 en 12. Foto 2 lijkt wat onderbelicht voor een foto bij strak blauwe lucht. Verder mooie foto's :)

Oja, en er is een enorm hinderlijke schaduw aan de linkerkant van de weg in foto 2 :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Klopt. Soms is het volgens mij niet te voorkomen (of je moet met bepaalde filters werken) dat je of de licht overbelicht, of de voorgrond onderbelicht krijgt. Bij de watervalfoto is het bijv goed te zien dat de waterval erg donker is. Had ik de lucht wat korter belicht, dan was de waterval een donkere vlek geworden.
Ook die schaduw had je volkomen gelijk in. Ik heb 'm even weggepoetst. :P

[ Voor 27% gewijzigd door FaceDown op 10-01-2005 21:40 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die autofoto, geweldig. Het straalt een ultiem gevoel van vrijheid uit, oid. Om maar gelijk de diepgang te zoeken.

Ik wil ook naar Californië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Vette gangster foto is dat fotootje 12 met die auto. Gafe chevrolet is dat ofniet? Lijkt me heerlijk om zo rond te toeren. Uiterst aardige foto's verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is een Chrystler Sebring Coupe en inderdaad geen verkeerde bak om mee Californie door te cruisen. :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zeer gaaf, mooie plaatjes. Ik ben bijna jaloers...

* BachW laat ze maar niet aan vriendin zien, die wil errrug graag...

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

Mooie plaatjes, maar in sommige vind ik de lucht wel erg donkerblauw (1,2,3 en vooral 4)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Acid_Burn schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:26:
Mooie plaatjes, maar in sommige vind ik de lucht wel erg donkerblauw (1,2,3 en vooral 4)
Ja, waardoor het bijna een effect lijkt. Het zijn opzich mooie fotos, maar vaak richting saai, niet saai maar je kan er meer uit halen. Het is misschien om dat ze allemaal qua kleur contrast niet even 'hard' overkomen, zoiets. Je groen is soms erg afwezig. Dat soort dingen, iets meer kleur. Ik denk dat je met een beetje nabewerking er nog iets meer uit kan halen. Opzich mooie fotos, maar een paar kleine puntjes

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ben ik de enige die in #6 een vrouwelijk lichaamsdeel ziet???

Verder vindt ik het eigenlijk allemaal erg mooie pics...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

Wat?.. een neus met een pukkel (gezien de 'neusgaten' aan de voorkant)?.

[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 10-01-2005 22:45 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Apen-nootjes schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:41:
Ben ik de enige die in #6 een vrouwelijk lichaamsdeel ziet???

Verder vindt ik het eigenlijk allemaal erg mooie pics...
Dat is "skull rock". ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
dat zag ik er ook in, die gaten zijn geen neusgaten maar oogkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Mooie serie!

Het toppertje is voor mij foto 8 _/-\o_ . In het landschap zit een curve die mooi terugkomt in de wolken, met de verre bergen op de voorgrond. Daarnaast heb je diepte gecreert door een plant in de voorgrond mee te nemen. De foto straalt uitgestrektheid en eenzaamheid uit. Ik zou nog iets experimenteren met de kleursetting en m daarna op 20x30 uit de fotoprinter gooien en ergens aan de muur hangen. Ook foto 11 mag er wezen, alleen jammer dat je net niet iets meer van de bergrug hebt meegenomen aan de linkerkant, of bijvoorbeeld de weg in de compositie laten doortrekken. Dat had de afstanden in de compositie iets meet benadrukt.

Verder ben ik het eens met Acid_burn, 1-4 ietwat overdone in de donkerblauwheid.
Ga zo verder!

Michel.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Leuk! 4, 5 en 10 mijn favorieten. Maar 10 was denk ik nog wat beter geweest als ie iets meer naar rechts had 'gekeken' en wellicht een wat hardere afwerking! O.a wat meer contrast en wat fellere kleuren.
Btw je had er een flinke pola opzitten? :D (ben ik wel fan van hoor, mooi simpele objecten met super strakke blauwe gepolariseerde (is dat een woord?) luchten.)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik inderdaad ongeveer overal een pola erop zitten. Ik vind dit zelf ook erg mooi. De 'harde afwerking' van 10 is gewoon zuiver de scherpte van die lens (de Tamron 17-35 is kwalitatief vergelijkbaar met L-lenzen van Canon). Ik heb namelijk helemaal geen nabewerking uitgevoerd op bovenstaande foto's; alleen verkleind met Mihov Img Resizer.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooie omgeving jammer dat je het niet nodig vind om je uitsnedes nog eens goed te bekijken. Die jakhals bijvoorbeeld had je echt wel even mogen croppen nu komt hij er erg slecht uit. Jammer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

mooie foto's. Had je #1 niet toevallig op DPZ gepost?
Heb je nou het idee dat 17mm genoeg was qua groothoek? Of had je het liever nog wijder gehad.
Persoonlijk denk ik namelijk dat bijv. #11 nog mooier uitgekomen was met een grotere groothoek (dat klinkt behoorlijk suf :/ )
Je had zo'n lens weliswaar niet tot je beschikking, maar toch.

Ben zelf namelijk op zoek naar een goed groothoek en de 17-35 heeft zeker m'n interesse.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 11-01-2005 10:19 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:01:
Mooie omgeving jammer dat je het niet nodig vind om je uitsnedes nog eens goed te bekijken. Die jakhals bijvoorbeeld had je echt wel even mogen croppen nu komt hij er erg slecht uit. Jammer.
Toevallig heb ik die als enige al gecropt. Hij stond gewoon erg ver weg, zelfs voor 200mm (x 1.6). Ik had ook weinig trek om naar 'm toe te lopen aangezien ik ook niet weet wat je van zo'n beest kan verwachten. Over de andere uitsnedes ben ik wel tevreden. Ik maak geen foto's met in m'n achterhoofd de gedachte dat ik ze later allemaal wel goed uit ga snijden, maar probeer direct het juiste kader en compositie te vinden. Uiteraard snij ik later wel eens wat bij (zoals de coyote), maar dus zo min mogelijk.
YellowCube schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:17:
mooie foto's. Had je #1 niet toevallig op DPZ gepost?
Heb je nou het idee dat 17mm genoeg was qua groothoek? Of had je het liever nog wijder gehad.
Persoonlijk denk ik namelijk dat bijv. #11 nog mooier uitgekomen was met een grotere groothoek (dat klinkt behoorlijk suf :/ )
Je had zo'n lens weliswaar niet tot je beschikking, maar toch.
Ben zelf namelijk op zoek naar een goed groothoek en de 17-35 heeft zeker m'n interesse.
De foto's staan idd op DPZ. Ik heb niet echt de behoefte gehad aan wijder dan 17mm. Het lijkt me wel weg leuk om zo'n lens erbij te hebben, maar deze 17-35 was voor mij al een behoorlijke aanschaf; dus wie weet in de toekomst nog eens.
Wat betreft 11 denk ik niet dat deze een grotere hoek nodig heeft. De compositie is niet 100%, maar het was eigenlijk ook maar een uitprobeerseltje dat heel aardig is uitgevallen. Als ik 'm nog een keer zou kunnen nemen zou ik er misschien links een (stuk) foto naast stitchen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker strak uit :) jammer dat et zo'n end reizen is.
Pagina: 1