[Debugfs] Permission denied while opening filesystem

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik ben zo dom geweest om een virusscanner van een knoppix CD over een windows partitie te laten lopen. Nu heeft karspersky te veel bestanden weggegooid.

Na enig zoeken kwam ik erachter dat met debugfs volgens deze handleiding: http://www.tldp.org/HOWTO...letion-8.html#sec-finding bestanden kan undeleten. Nu geeft debugfs een fout bij connecten: "Permission denied while opening filesystem". Waar kan dit aan liggen?

Wanneer je vanuit linux bestanden wist, worden deze dan op dezelfde manier gewist als vanuit windows? Ik heb nl. al GetDataBack geprobeerd en deze ziet geen enkel, vanuit knoppix gewist, bestand.

-

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe heb je de partitie gemount? Onder welke user probeer je te wat te runnen?

• Arie Kanarie
ik heb eerst geprobeerd met mount /dev/hda1 te draaien, later zonder. Ik zit erin als user 'knoppix'

[ Voor 13% gewijzigd door Arie Kanarie op 10-01-2005 21:33 ]

-

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als gewone user mag je niet rechtstreeks lezen en schrijven naar een disk. Voor debugfs is dat waarschijnlijk wel nodig. Probeer het eens als root te draaien. ('su -' in een terminal om naar root te switchen).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Arie Kanarie
Je hebt gelijk _Squat_ nu opent hij hem wel :)

Nu geeft hij een 'Bad magic number in super-block while opening filesystem'. Dat Super-block gebeuren bevat dus informatie over dat filesystem en rechten. Ik heb in een online O'reilly boek gelezen dat dat iets met 'e2fsck' te maken heeft.

Voordat ik nu verder ga klooien om de Super-block te achterhalen, ga ik niet de windows partitie zodanig verkl*ten dat ik er niet meer van kan booten?

-

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Arie Kanarie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:10:
Ik ben zo dom geweest om een virusscanner van een knoppix CD over een windows partitie te laten lopen. Nu heeft karspersky te veel bestanden weggegooid.

Na enig zoeken kwam ik erachter dat met debugfs volgens deze handleiding: http://www.tldp.org/HOWTO...letion-8.html#sec-finding bestanden kan undeleten. Nu geeft debugfs een fout bij connecten: "Permission denied while opening filesystem". Waar kan dit aan liggen?
Je hebt het over een windows partitie, en je wil daarvoor ext2fs undelete gebruiken :? Dat gaat dus niet werken, ext2fs undelete is alleen voor een linux FS, niet een Windows FS.

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
volgens mij gaat heel je idee niet werken aangezien je niet op een linux partitie aan het werken bent. Het zou mij verwonderen moest Debugfs je win paritie terug kunnen herstellen.
Volgens mij kun je beter eens proberen om een windows tool hiervoor te gebruiken. Mischien eens een ander proberen dat hetgene jij hebt geprobeerd ?
En anders denk ik dat je gewoon pech hebt en dat je het niet meer terug gaat vinden :s

• Arie Kanarie
mm shit. Ik ga vanavond even R-undelete proberen vanuit windows. Anders maar jammer dan.

Bedankt.

-

Pagina: 1