Keus videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:57
Ik zie door de bomen het bos niet meer in videokaarten land. Ik weet wat het aanbod is.
Mijn budget is 500 euro. Nou zal je dan zeker denken `koop gelijk een super goede videokaart voor dat geld. Echter kan ik heel veel keuzes maken.
Ik ben van plan om voor het socket 939 n-force 4 of heel waarschijnlijk ati express 200 te gaan maar dit is niet echt duidelijk. Ik zit zelf ook nog te denken om een tft-monitor te kopen. Ik heb zelf nog niet echt 1 op het oog waar ik `u` tegen zeg, en denk daarom beter even te wachten voor een tft. Misschien is het verstandig om niet zo`n superB videokaart te kopen aangezien het met een tft toch niet zoveel zin heeft vanwege de resolutie.

Wat ik me af vroeg welke een beetje allround kaart kan je momenteel heel erg goed mee gamen?
lukt dit ook met een 6600GT of is deze kaart daarvoor nog wat te langzaam?

De radeon x850xt PE lijkt me niks vanwege die grote koeler. Heeft de x850xt ook een grotere koeler?(Is dit in heel die serie gelijk?) Wie kan mij eventueel een niet al te dure kaart aan raden die echt super presteerd op het resolutie van 1280x 960 en iets hoger (dus geen 1600x1200)

Ook twijfel ik dus nog voor nvidia of ati.
Ati heeft wel goede kaarten maar er onbreekt toch Pixelshader 3.0 en dat heeft de nvidia kaarten wel. De 6800GT lijkt me ook niks vanwege die te lage core

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Waarom lijkt de 6600Gt je wel wat en de 6800GT niet...

Core MHZ hoeft nix te zeggen nm.

De 6800GT maakt nm gehakt van de 6600GT ook al zijn de core speeds langamer...
Het hangt er gewoon vanaf hoeveel bits een core per clocktick kan verwerken...

Mhz lijken leuk maar zijn in presiepe onnozel... Maar veel bedrijven hameren op die MHZ is nm wel leuke reclame...

Een P4 3.2 Ghz= 3.2 Ghz
een AMD 3200+ = 2.2 Ghz maar presteerd ong (op hete ene vlak beter / op het andere weer minder) als de P4 3.2 Ghz...

Zelf lijkt me een 6800 GT een leuk kaartje voor je... gewoon 1280*1024 en dan alles High Detail enzo. 8*AA en 8*FSAA ..... :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Coolmaster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:07:
Ik zie door de bomen het bos niet meer in videokaarten land. Ik weet wat het aanbod is.
Mijn budget is 500 euro. Nou zal je dan zeker denken `koop gelijk een super goede videokaart voor dat geld. Echter kan ik heel veel keuzes maken.
Ik ben van plan om voor het socket 939 n-force 4 of heel waarschijnlijk ati express 200 te gaan maar dit is niet echt duidelijk. Ik zit zelf ook nog te denken om een tft-monitor te kopen. Ik heb zelf nog niet echt 1 op het oog waar ik `u` tegen zeg, en denk daarom beter even te wachten voor een tft. Misschien is het verstandig om niet zo`n superB videokaart te kopen aangezien het met een tft toch niet zoveel zin heeft vanwege de resolutie.

Wat ik me af vroeg welke een beetje allround kaart kan je momenteel heel erg goed mee gamen?
lukt dit ook met een 6600GT of is deze kaart daarvoor nog wat te langzaam?

De radeon x850xt PE lijkt me niks vanwege die grote koeler. Heeft de x850xt ook een grotere koeler?(Is dit in heel die serie gelijk?) Wie kan mij eventueel een niet al te dure kaart aan raden die echt super presteerd op het resolutie van 1280x 960 en iets hoger (dus geen 1600x1200)

Ook twijfel ik dus nog voor nvidia of ati.
Ati heeft wel goede kaarten maar er onbreekt toch Pixelshader 3.0 en dat heeft de nvidia kaarten wel. De 6800GT lijkt me ook niks vanwege die te lage core
Waarom bekijk je niet wat benchmarkes. Ik zou trouwens maar 200€ - 240€ investeren in een videokaart. Dit omdat ze snel verouderen en je beter over een 1,5 jaar een splinternieuwe kan kopen. Over de gehele linie heb je onder de streep de meeste frames (over de tijd gerekend).

Benchmarkes staan oa op Tomshardware.com

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Waarom vind je de core (je bedoelt waarschijnlijk de Mhz van de core :P ) te laag? De 6800GT presteerd erg goed en hij is bijna altijd over te clocken naar ultra.
Het aantal Mhz zegt niet alles ;)

Als je geen 6800GT wil kan je misschien een X800xt nemen. die presteerd goed en heeft geen grote koeler. De levertijd is volgens mij ook wat beter geworden voor de pci-e variant en je kan hem ook best makkelijk overclocken naar x800xt pe.

Edit: Voor nog meer reviews kan je altijd in het Ati en Nvidia topic kijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tyranium op 10-01-2005 21:22 ]

Verwijderd

http://www20.graphics.tom...041004/vga_charts-04.html

als je naar onderen scrollt kun je uitslagen kiezen van meerdere games

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is een afweging die alleen jij zelf kan maken. Lees wat reviews en bepaal welke kaart voor jou de beste keuze is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.