Toon posts:

[XP] checkdisk via opstartdiskkete starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bekend probleem, namelijk: Unmountable_Boot_Volume. Hoe dit zo gekomen is weet ik niet omdat ik de pc zelf niet gebruik, maar ik heb het id dat er verder niet speciaals mee is gedaan. Als het goed is kan ik dit probleem oplossen door checkdisk over de boot schijf te gooien. Maar ik kom niet verder dan het windows laadscherm. Of ik nu opstartdiskettes, windows cd, veilige modes of wat dan ook gebruik. Ik kan wel de windows cd opstarten; maar als ik dan bijv windows installeren of windows reparen kies, dan loopt ie altijd vast bij "opstartomgeving onderzoeken".

Mijn vraag is dan ook of ik op de een of andere manier checkdisk kan opstarten zonder windows zelf te starten of de windows cd te gebruiken.

Windows XP NL SP1
Celeron 333MMX
128mb Ram

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

mjah
je ken ook de oude vertrouwde scandisk uitvoeren in dos.
maybe is dat een oplossing :?

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
xp heeft toch geen dos? kan bij het opstarteb alleen kiezen voor normaal opstarten,meest recente werkende, veilige modes. niest werkt

kloten pc

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Mischien is het verstandig om eens in de faq te kijken, of de search te gebruiken. Je had dan gevonden dat je dit via de herstelconsole moet doen..

Windows Operated Systems - FAQ al gelezen? :)

[ Voor 23% gewijzigd door leon1e op 11-01-2005 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:13:
Mischien is het verstandig om eens in de faq te kijken, of de search te gebruiken. Je had dan gevonden dat je dit via de herstelconsole moet doen..

Windows Operated Systems - FAQ al gelezen? :)
Dat heb ik dus bovenaan uitgelegd; "Ik kan wel de windows cd opstarten; maar als ik dan bijv windows installeren of windows reparen kies, dan loopt ie altijd vast bij "opstartomgeving onderzoeken"."

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:46:
xp heeft toch geen dos? kan bij het opstarteb alleen kiezen voor normaal opstarten,meest recente werkende, veilige modes. niest werkt

kloten pc
mjah geen dos.
iedere systeem heeft toch iets van dos erop staan.
als je een win98 bootdisk maakt
en die tijdens het booten van je pc erin stopt.
en hem laat opstarten van je pc.
en daar dan scandisk van draaid.
dan hoop ik dat het helpt ;)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Dat lijkt me niet gaan werken omdat DOS geen NTFS herkent. Er zijn via google wel opstartdiskette's te vinden die wel NTFS aankunnen. Ik heb pas bij de meuktracker MADBOOT gezien. Dit programma fungeert als opstartdisk voor elk besturingssysteem dacht ik. Hiermee kan je dan ook de scandisk uitvoeren.

Correct me if i'm wrong!.

S6

Verwijderd

Topicstarter
Madboot werkt ook niet. De harde schijf was naar de kloten. Maar bedankt.
Pagina: 1