Toon posts:

[XP] niet te verwijderen mappen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gek probleem. Er zijn twee mappen die ik niet kan verwijderen en ze staan niet op read only of zoiets.

Ik heb al geprobeerd windows xp in veilig modus op te starten en ze dan te verwijderen en dat lukt ook niet. De opdracht die ik geef is "rd "Greatest Hits 3 " /s" en de foutmelding die windows geeft is "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.". Nou ik zie ze zeker staan. Wat mij wel opvalt is dat aan het eind van de naam van deze mappen een spatie staat.

Heeft iemand een idee hoe ik de mappen kan verwijderen (oh ja hernoemen werkt ook niet).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En als je nou in dos (cmd) zit, en je doet : "rd great" en je drukt daarna op TAB. Dan moet ie de goede bestandsnaam vinden, en dus die error niet kunnen geven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heb ik dus juist gedaan, nadat het in verkenner niet lukte. Zoals ik zei ik heb windows xp opgestart in veilige modus met command prompt en het daar geprobeerd. Het lukte toen ook niet.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

Crusader

Arc Nature

Geeft ie in verkenner dezelfde foutmelding?
Overigens zou ik via dos eens dit proberen:
doe een "dir /x" zodat je de dosnamen van de bestanden krijgt te zien (met die ~ - tildes). Probeer dan het commando dat jij al gaf eens op die dosnaam. Volgens mij valt dos namelijk over het feit dat de directorynaam spaties bevat. Je kunt waarschijnlijk ook "rd great* /s" doen, maar dat weet ik niet zeker.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Die oplossing met de tilde nooit aan gedacht en werkte fantastisch. Oplossing was simpel en eenvoudig. Thanks.