Toon posts:

Internet sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak thuis verbinding met het internet via een 56k inbelverbinding omdat adsl niet beschikbaar is. Het was gewoon mogelijk om via een centrale pc in het netwerk verbinding te maken en dan op een andere pc on-line te gaan. De pc's waren verbonden met een 10mbit Hub.

Nou heb ik gisteren een Linksys router met wireless gekregen, en deze onmiddelijk geinstalleerd ivm de 100mbit switch die er in zit.

Helaas is mijn inbelverbinding niet meer zichtbaar op andere pc's in het netwerk.

Weet iemand hoe ik de inbelverbinding zichtbaar en bruikbaar kan krijgen op de anderen pc's in mijn netwerk met de router, of betekent dit dat ik weer terug moet naar mijn 10mbit hub.....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DHCP-server van je Linksys uitzetten en de WAN-poort niet gebruiken, maar alleen de switch.

Verwijderd

Topicstarter
De WAN-poort was al niet in gebruik ivm 56k....
Ik heb de DHCP-server uitgezet, maar zie nog niets....moet ik de netwerk-wizard weer opnieuw draaien op alle pc's??

Alle pc's zijn btw Windows XP.

ok....k heb de wizard op mn eigen pc uitgevoerd en op de pc met internet en hij ziet m dus niet.
Andere suggesties of doe ik gewoon iets verkeerd??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 21:01 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je zeker weet dat de PC's dezelfde IP's krijgen (checken met ifconfig /all als 't Windows 2000/XP-PC's zijn of winipcfg als 't Win 98/ME/etc) bij de Linksys (switch) als bij de hub. De PC's zouden namelijk geen verschil moeten merken tussen een switch en een hub.

Verwijderd

Topicstarter
k heb nu alle pc's een statisch ip-adres gegeven 192.168.1.xxx met s/n 255.255.255.0

Nu ziet mijn pc de verbinding wel, maar als ik firefox open om te surfen kan hij de pagina niet vinden.

Dit lijkt mij een DNS-probleem, maar ik weet (weer) niet hoe ik dit in moet stellen.

Duzzz...Osiris....heb je nog suggesties?

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:10:
k heb nu alle pc's een statisch ip-adres gegeven 192.168.1.xxx met s/n 255.255.255.0

Nu ziet mijn pc de verbinding wel, maar als ik firefox open om te surfen kan hij de pagina niet vinden.

Dit lijkt mij een DNS-probleem, maar ik weet (weer) niet hoe ik dit in moet stellen.

Duzzz...Orion....heb je nog suggesties?
Probeer eens in dos op een ip adres te pingen van een site, bijv tweakers (213.239.154.35) ?
Krijg je dan wel een reply? Zo ja is het een dns probleem, zo nee ligt het probleem ergens anders.

Verwijderd

Topicstarter
ok.....ik heb t al gefixed.
Ik heb nu het IP van de internet-pc ingevuld als gateway en dns-server.....nu doet ie t.
Thanx voor jullie hulp
Pagina: 1