Toon posts:

VPN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Ik wil graag de server bij een bedrijf op afstand over kunnen nemen. Het is een SBS 2003 server achter een ZYWALL 25 firewall. Deze firewall ondersteunt VPN verbindingen dus dacht ik slim een VPN op te zetten. De pptp VPN draait nu en ik kan daar op aanmelden zodat ik remote op het lan van die server terecht kom. Ik dacht dan met mijn PC via MSTSC gewoon naar het LAN IP van die server te kunnen connecten, maar helaas, die kan de server niet vinden.

Ook een ipconfig /release en /renew geeft mij geen registratie op het domein van de server (wat ik vreemd vind, want ik zit via de VPN nu toch op dat LAN?) ik krijg wel weer gewoon een IP van mijn eigen router.

Er klopt dus ergens iets voor geen meter. De aanmelding op de VPN verbinding lijkt wel gewoon goed te gaan. Iemand enig idee?

P.S. Ik heb alleen VPN opgezet op de Zywal router. Op de server heb ik alleen bij de aanmeldende users aangegeven dat zij een VPN verbinding tot stand mogen brengen, maar ik heb daar niks ingesteld onder routing en remote acces (ik gebruik toch ook de VPN van de router en niet van de server?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 20:12 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welk IP adres heeft je server (intern) en welk IP adres heeft jouw PC (intern)
Kna je wel pingen naar die server of niet.