Ik wil graag twee nog niet bestaande draadloze netwerken aan elkaar gaan koppelen. Nu dacht ik dit heel makkelijk met twee linksys WRT54G routers te doen. Achter deze routers hangen nog wat computers, zodat gewone utp aansluitingen ook nodig zijn.
Situatie ziet er zo uit, ik hoop dat het duidelijk is:

Moet het onderste wlan apparaat nu een:
1) Bridge + swtich zijn
2) Router + switch + accesspoint zijn
3) Accesspoint zijn
4) Iets anders zijn
Nu heb ik natuurlijk al gezocht en ik ben elkaar tegensprekende dingen tegen gekomen:
• De onderste router moet een bridge zijn, de linksys WET54GS5. Deze verbindt apparatuur met een draadje naarr de andere draadloze router. Maar kan ik dan wel met een laptop naar de bridge verbinden
• De onderste router kan zonder problemen een linksys WRT54G router met ingebouwde switch en accesspoint zijn. Maar je hebt dan speciale firmware nodig om de onderste router in bridge mode te zetten.
• De onderste router moet een accespoint zijn, de linksys WAP54G. Op de enkele utp aansluiting kun je de printer server aansluiten.
Alvast bedankt voor je antwoord
.
Situatie ziet er zo uit, ik hoop dat het duidelijk is:

Moet het onderste wlan apparaat nu een:
1) Bridge + swtich zijn
2) Router + switch + accesspoint zijn
3) Accesspoint zijn
4) Iets anders zijn
Nu heb ik natuurlijk al gezocht en ik ben elkaar tegensprekende dingen tegen gekomen:
• De onderste router moet een bridge zijn, de linksys WET54GS5. Deze verbindt apparatuur met een draadje naarr de andere draadloze router. Maar kan ik dan wel met een laptop naar de bridge verbinden
• De onderste router kan zonder problemen een linksys WRT54G router met ingebouwde switch en accesspoint zijn. Maar je hebt dan speciale firmware nodig om de onderste router in bridge mode te zetten.
• De onderste router moet een accespoint zijn, de linksys WAP54G. Op de enkele utp aansluiting kun je de printer server aansluiten.
Alvast bedankt voor je antwoord