Toon posts:

Computer herkent S-ATA HDD niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem in elkaar gezet voor me vader. Het gaat om het volgende systeem:

MSI KM4M-V VIA KM400
AMD Sempron 2300+, Socket A, Boxed
Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 256 MB, PC2700, 333 MHz, -
Western Digital Caviar Special Edition 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150

Het systeem werkt, maar het volgende probleem doet zich voor bij het pogen tot installeren van Windows: Er is geen schijf herkent.

De computer vind me HDD dus niet :S Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je die diskette met S-ATA drivers? Je moet op een gegeven moment op F6 drukken aan het begin van de installatie. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat de setup hardware configuratie check uitvoert ? (met een blauw scherm met bovenaan Windows Setup) ?

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jup. Er staat dan een paar seconden lang een melding onderaan dat je op F6 moet drukken voor de extra drivers die Windows XP zelf niet heeft.

Dus, reset de computer en houd de vinger bij de F6 toets. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 10-01-2005 18:58 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Kga t proberen, dankje.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de diskette erin doe, blijft ie vragen om die diskette.
Wat ie als ik verder ga precies zegt is:

"Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden...bla bla bla."

Is er misschien een andere oplossing ?

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zet deze drivers een op een diskette en probeer het nog eens? Deze komen van de MSI website af en moeten het doen. :)

Link gefixed

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 10-01-2005 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bestand of map niet gevonden
Het gevraagde bestand of de gevraagde map bestaan niet. Misschien is het bestand of de map verwijderd of heeft de pagina waar u vandaan komt een incorrecte verwijzing
;)

Verwijderd

Topicstarter
En een ander probleem is dat k naast die computer alleen maar een laptop heeft, die geen diskette station heeft ;)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

Xof

mja tis erg irritant dat diskette gedoe, als ik een pc verkoop en die mensen hebben er een sata schijf inzitten moet ik er altijd rekening meehouden dat er een diskettestation inkomt want anders werkt niet het niet (bij sommige intel bordjes trouwens niet nodig, daar zitten ze al in de bios).
En je moet dus een tweede pc hebben met een diskette station.. niet echt ideaal maarja..

@TS je moet iig een diskettte hebben met daarop het bestand txtsetup.oem en de daarbij horende drivers die weer in een aparte map staat.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

FF iets heel anders, zitten die drivers er niet ook al bij bij het KT880 chipset van VIA?
MoBO: A7V880

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan tijdens het opstarten wel op <Tab> drukken waardoor k in een scherm kom (Via RAID nog wat) waar me hardeschijf WEL wordt herkent. Maar tijdens de setup wil ie em niet vinden :S

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

bartvl schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:25:
FF iets heel anders, zitten die drivers er niet ook al bij bij het KT880 chipset van VIA?
MoBO: A7V880
Klopt, dit zijn dezelfde VIA drivers.

Verwijderd

mja deze moeten het toch echt doen. zet dit op een diskette, druk op F6 wanneer dit gevraagd wordt en installeer em...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist het probleem, ik kan nix op diskette zetten ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 19:34 ]

Verwijderd

owja 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 19:35 ]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:33:
Dat is nou juist het probleem, ik kan nix op diskette zetten ;)
Misschien mag het bij de buren/kennis? ;)
bartvl schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:38:
Zijn S-ATA drives wel bootable dan?
Als dat niet zo was, hebben de meeste mensen nu een probleem. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 10-01-2005 19:40 ]

• bartvl

bartvl

• Xof

Xof

bartvl schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:38:
ja, maar het gaat erom dat de windows installatie de controller van het moederbord kent en zo dus de schijven kan zien.

TS: je hebt wel een diskettestation in de pc waar je windows op wilt zetten? Zo ja, dan zou ik als ik jou was even knoppix downloaden en vanuit knoppix een diskette aanmaken met deze drivers :)
Wel lekker omslachtig, maar veel meer kun je ook niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xof op 10-01-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem: het diskette station van de PC waar ik mee bezig ben herkent wel t diskette station, maar lees nix uit. Het lampje blijft ook constant groen branden. Iemand daar een oplossing voor ? Dit kan de reden zijn waarom ie de diskette niet leest.

• Xof

Xof

kabel van de diskettestation omdraaien, die heb je verkeerd aangesloten :)

• cougare
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
lol, heb je de kabel aan het diskette station niet omgekeerd ingeplugd

edit:
too late

[ Voor 22% gewijzigd door cougare op 10-01-2005 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:43:
kabel van de diskettestation omdraaien, die heb je verkeerd aangesloten :)
Volgens mij heb ik em er wel goed in gedaan. Aan de bovenkant van die kabel zit een soort verhoginkje (kwee nie hoe k t beter uit kan leggen) daarvoor zit een verdiepinkje in t diskettestation. Dus het lijkt mij dat ik em er goed in heb gedaan, op een andere manier past ie volgens mij ook niet. Maar het lampje blijft nog steeds groen branden en het station reageert niet.

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:48:
[...]

Volgens mij heb ik em er wel goed in gedaan. Aan de bovenkant van die kabel zit een soort verhoginkje (kwee nie hoe k t beter uit kan leggen) daarvoor zit een verdiepinkje in t diskettestation. Dus het lijkt mij dat ik em er goed in heb gedaan, op een andere manier past ie volgens mij ook niet. Maar het lampje blijft nog steeds groen branden en het station reageert niet.
Draai um dan op het moederbord om. (met deze symptomen weten we bijna volledig zeker dat ie verkeerd om zit)

[ Voor 7% gewijzigd door bartvl op 10-01-2005 19:50 ]

• Xof

Xof

meestal is het zo dat de rode kant van de kabel in een diskette station naar de linkerkant moet wijzen (van achteren gezien).. ik denk toch echt dat die er verkeerd inzit, omdat een diskette station altijd blijft branden als de kabel er verkeerd inzit.

Edit: wat bartvl zegt kan ook nog natuurlijk, maar meestal zit deze wel goed als je de kabel hetzelfde aangesloten hebt als de ide kabels.

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 10-01-2005 19:51 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Xof schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:22:
mja tis erg irritant dat diskette gedoe, als ik een pc verkoop en die mensen hebben er een sata schijf inzitten moet ik er altijd rekening meehouden dat er een diskettestation inkomt want anders werkt niet het niet (bij sommige intel bordjes trouwens niet nodig, daar zitten ze al in de bios).
En je moet dus een tweede pc hebben met een diskette station.. niet echt ideaal maarja..
Waarschijnlijk is deze howto wel nuttig voor je. :Y)

^ Wat hij zegt.

• Xof

Xof

Z-Dragon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:13:
[...]

Waarschijnlijk is deze howto wel nuttig voor je. :Y)
mwoah niet echt, klanten krijgen natuurlijk een officieele windows cd en die ga je niet bovenstaande laten doen (dan komen ze er trouwens al helemaal niet meer uit).

En dan nog heb je een 2e pc nodig.. ze moeten of het integreren in de windows installatie of moederbord fabrikant moet het netjes verwerken in de bios zodat de installatie hem ook netjes ziet.

En ik ben trouwens bekend met de unattended cd's waar je die drivers kan integreren en dingen uit kan slopen :P
Pagina: 1