Goedendag.
Er is al veel over gerept en geroert. Ook ik krijg de SB Live 24 bit niet goed geinstalleerd.
Ik heb net windows xp er opnieuw opgezet. Toen zat er nog een PCI 128 geluidskaart in.
Een paar dagen na de installatie heb ik SB Live 24 bit erin gezet.
Gegevens:
Moederbord: ASUS p4b533
Proccessor: Intel Pent 4 CPU 2.40 ghz
DVD: LG DVD ROM GDR8160B
CD RW: Philips cdrw 2010
Grafische kaart: NVIDIA Geforce 4 MMX 440
Geluidskaart: SB Live 5.1 24 bit model SB 0410
Probleem?
Als ik de pc opstart. Geeft win xp netjes aan: "nieuwe hardware gevonden: Soundblaster 24 bit live!". Hij installeert alle drivers (tussendoor zegt ie nog wel: deze versie is niet certificated. Wilt u doorgaan/stoppen). Ik klik natuurlujk op doorgaan.
Aan het eind als alle drivers geinstalleerd zijn geeft XP de volgende melding: hardware kan niet worden geinstalleerd. Gegevens ongeldig.
Wat al gedaan?
Alvast bedankt, ik wordt er nl een beetje moe van.
PS - ik houd er niet van een probleem uit de weg te gaan, door maar eindeloos te formatteren, dus kom daar niet mee aanzetten. Er moet toch EEN oplossing zijn.
Er is al veel over gerept en geroert. Ook ik krijg de SB Live 24 bit niet goed geinstalleerd.
Ik heb net windows xp er opnieuw opgezet. Toen zat er nog een PCI 128 geluidskaart in.
Een paar dagen na de installatie heb ik SB Live 24 bit erin gezet.
Gegevens:
Moederbord: ASUS p4b533
Proccessor: Intel Pent 4 CPU 2.40 ghz
DVD: LG DVD ROM GDR8160B
CD RW: Philips cdrw 2010
Grafische kaart: NVIDIA Geforce 4 MMX 440
Geluidskaart: SB Live 5.1 24 bit model SB 0410
Probleem?
Als ik de pc opstart. Geeft win xp netjes aan: "nieuwe hardware gevonden: Soundblaster 24 bit live!". Hij installeert alle drivers (tussendoor zegt ie nog wel: deze versie is niet certificated. Wilt u doorgaan/stoppen). Ik klik natuurlujk op doorgaan.
Aan het eind als alle drivers geinstalleerd zijn geeft XP de volgende melding: hardware kan niet worden geinstalleerd. Gegevens ongeldig.
Wat al gedaan?
- Verschillende fora afgezocht. Tweakers. Google. Tevergeefs.
- Liveware updates. Geeft aan: no soundcard found
- Ook Creative drivers. Tevergeefs(zijn nl allemaal updates, ervanuitgaande dat je al wat hebt. Heb ik ook een officiele CD.)
- Verschillende PCI sloten
- Bios gereset
- IRQ zowel manueel als automatisch geprobeerd
- Intel Chipsets geupdate
- win xp sb5.1 drivers op verschillende sites gedownload. Tevergeefs
- Ook direct vanaf de bijgeleverde creative cd rom geprobeer te installen. Hij stop bij 95%
- Win XP SP2 geinstalleerd. Heeft ook niet geholpen
Alvast bedankt, ik wordt er nl een beetje moe van.
PS - ik houd er niet van een probleem uit de weg te gaan, door maar eindeloos te formatteren, dus kom daar niet mee aanzetten. Er moet toch EEN oplossing zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 18:48 ]