TFT geeft even beeld en gaat dan uit

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik wil even bij jullie dubbelchecken of mijn nieuwe monitor echt kapot is en of iemand ervaring heeft met het volgende:

Ik heb vandaag 2 nieuwe Acer AL1715ms TFT-monitoren binnengekregen van OBCS.nl. Gelijk bij de 1e keer opstarten gaf 1 monitor al problemen. Hij geeft 1-2sec. beeld en gaat daarna op zwart. Het ledje blijft groen, de monitor blijft dus aan.
Dit gebeurt zowel tijdens de POST als in Windows; het is dus geen windows-probleem. Tevens heeft hij het op de beide monitor-uitgangen van mijn GeForce Ti4200 (1x analoog + 1x DVI met verloop naar analoog) en tevens als ik de monitor standalone (dus zonder pc) aanzet. Geen videokaartprobleem dus. Als het beeld donker is kan het OSD-menu ook niet zien/oproepen.

Heeft iemand deze symptomen al eens meegemaakt? Het lijkt erop alsof de verlichting er mee kapt. Dit zal waarschijnlijk een RMA'tje worden... Iemand ervaring met de garantie-service van Acer?

[ Voor 3% gewijzigd door jfeelders op 10-01-2005 18:39 ]

• Peertje
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een Compaq FP 7317.

Kan ik dit laten maken of kan ik beter gewoon een nieuwe kopen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe oud? Lijkt me een RMA gevalletje.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Peertje
  • Niet online
MadMarky schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:39:
Hoe oud? Lijkt me een RMA gevalletje.
Net iets meer dan een jaar schijnt. Het is de computer van m'n schoonouders, maar ze weten niet precies meer wanneer ze hem gekocht hebben.

Ik ga er maar even vanuit dat het niet meer binnen het jaar garantie van Compaq valt.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Peertje schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:50:
...
Ik ga er maar even vanuit dat het niet meer binnen het jaar garantie van Compaq valt.
http://europa.eu.int/rapi...anguage=NL&guiLanguage=en
De rechten van de consument op grond van de garantie-richtlijn

De richtlijn stelt een aantal rechten van de consument vast die overal in de Europese Unie bij aankoop van goederen gelden. De belangrijkste is dat de consument binnen twee jaar na levering van het product verhaal mag nemen op de verkoper als het gekochte product gebreken vertoont of niet in overeenstemming is met de ten tijde van de aankoop gesloten overeenkomst. De consument mag dan verlangen dat het product wordt hersteld, vervangen, hem reductie wordt verleend op een andere aankoop of dat hij zijn geld terugkrijgt.
Volgens mij maakt het dan nog weinig uit of Compaq zegt dat ze één jaar garantie hebben of niet...

• jfeelders
  • Laatst online: 24-07 08:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Bij mij was het invertorboard kapot. Volgens RMA opgestuurd en 2 weken later werkend terug...
Pagina: 1