TMPGEnc DVD Author: Na menu inzetten geluid niet meer sync

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik heb hier de vob's en ifo's van een film waar alles bij klopt geluid ondertitels etc. Maar als ik met TMPGEnc DVD Author 1.6 er een menutje bij maak dan loopt bij de nieuwe bestanden beeld en geluid niet meer synchroom de ondertiteling klopt nog wel met het beeld maar het geluid komt later. Wie heeft er enig ieder waar dit aan kan liggen?

• Dapie007
nou ik heb al jullie opties geprobeerd maar ik heb het probleem nog steeds iemand nog nieuwe iedeeen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je een andere DVD-author tool eens probeert?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dapie007
welke is kunnen nog meer overweg met vob en ifo's en zijn makkelijk te hanteren?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. Ik heb eerst divx files omgezet naar dvd formaat. Daar loopt alles nog mooi synchroom. Maar nadat TMPGEnc DVD Author alles heeft afgerond loopt het beeld en geluid niet meer synchroom. Erg irritant wat het programma is op zich erg makkelijk

Verwijderd

Pobeer eens Videoredo. www.videoredo.com De bestanden er even doorheen halen. Een heel handig programma om sync problemen te verhelpen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 09:47 ]

Verwijderd

hmm ik heb dat programma geprobeert maar dat lijkt me niet echt de oplossing. Het is toch raar dat ik 5 goede dvd bestanden heb van ongeveer een half uur, die ik ervolgens wil met TMPGEnc DVD Author op 1 dvd wil zetten incl een menu en dat hij daarna niet meer synchroon loopt. Ook als ik het met 1 zo'n bestand van een half uur probeer krijg ik dat probleem.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Beetje niet syncrhoon / of heel erg niet synchroon? denk hij dat het een ntsc video is ofzo.

Gelukkig zijn er ook nog andere dvd author programma. zelf vind ik dvd lab pro een aanrader.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ik denk idd dat het te maken heeft met ntsc. Ik heb namelijk eens eerder een avi naar dvd gemaakt met dvd author en die loopt wel sunchroon. Het handige van dit programma vind ik dat hij best leuke resultaten geeft en toch erg simpel is.

edit: in dvd author geeft hij aan dat het een mpeg2, 720*480, 29.97 fps, (4:3)NTSC, 9000kbs is. wanneer ik de avi afspeel is het een 4:3 beeld. Ook wanneer ik hem converteer naar dvd is het 4:3.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 13:17 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Dit is wel vreemd, normaal gebruik ik juist TMPGenc dvd author als ik in een ander proggie het geluid niet synchroon krijg.... Maar je kunt eens proberen om eerst je bestanden handmatig te demuxen en daarna invoeren in tmpgenc dvdauthor, dat wil ook nog wel eens helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 11-03-2005 20:59 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:49:

edit: in dvd author geeft hij aan dat het een mpeg2, 720*480, 29.97 fps, (4:3)NTSC, 9000kbs is. wanneer ik de avi afspeel is het een 4:3 beeld. Ook wanneer ik hem converteer naar dvd is het 4:3.
ik zei dat dvd author aangeeft dat het een 720x480 formaat is maar ik denk dat hij dat er van maakt. Wannneer ik de dvdfile namelijk afspeel (dus voordat ik dvdauthor gebruik) geeft classic media player aan dat het formaat 720 x 540 is. DVD author zou dus eigenlijk dat formaat in stand moeten houden of niet?

update:
ik heb inmiddels de avi bestanden omgezet naar mpeg2. Resolutie gezet op 720x576 en PAL formaat. Nu lukt het eindelijk om dmv DVD author een mooie dvd in elkaar te zetten. Beetje omslagtig allmeaal maarja nu werkt het tenminste. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 18:17 ]

Pagina: 1