Toon posts:

[2000] Did not load driver's in ntbtlog.txt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat gezoek op google en in de google discusiegroepen richt ik mijn vraagje tot het tweakert publiek:

Probleem:
  • PC die erg langzaam is bij het laden en inloggen van windows
Configuratie:
  • HP Vectra VL400 SF
  • Verse Windows 2000 SP4 geinstaleerd, dan chipset software van intel site, vervolgens grafische chipset driver van intel site en dan alle windows updates
  • Andere software = Office, Proofing Tools, Autocad viewer, Zipcentral, Adobe reader, Symantec Antivirus corporate edition 9, Realplayer en Sun Java runtime envirnoment
Het booten zelf (POST/hardware) gaat ok, maar het laden van het windows 2000 login scherm en het inloggen zelf duurt te lang (+2min?). Dat maakt ook dat hij de webpagina niet goed laadt die in de startup via group policy is gedefiniëerd (bij alle andere 100 computers op dit netwerk hiermee geen probleem). De internet explorer die hij laadt blijft gewoon een wit scherm, na wat geratel van de pc kan je zelf wel een IE openen en zo naar de pagina surfen die hij normaliter moet laden bij het inloggen maar de IE die hij met inloggen laadt blijft een wit scherm. Dit komt alleen voor bij een boot, dus als je aflogt en terug aanlogt dan laad hij wel correct de intranet pagina.

Ik heb dan eens geboot met boot logging aan en kwam tot de volgende constatatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\NDProxy.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\lbrtfdc.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\Sfloppy.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\Changer.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\Cdaudio.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\sglfb.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\tga.SYS
Did not load driver \SystemRoot\System32\Drivers\PCIDump.SYS
Did not load driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\redbook.sys
Did not load driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\rdbss.sys
Did not load driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\mrxsmb.sys

Deze drivers blijken niet geladen te kunnen worden; na wat zoekwerk ben ik tal van bootlog files tegengekomen waarin dezelfde drivers niet geladen kunnen worden maar er werd nooit bijverteld ofdit normaal was of niet.

De vraag: Klopt het dat deze 11 drivers niet kunnen geladen worden bij het booten of ligt het probleem toch hier.

Verder: Het gaat hier om een pc van iemand van het management dus die heeft maar heel weinig tijd om mij daaraan te laten troubleshooten. Daarom wil ik voordat ik er heen kan gaan al een cheklist klaarhebben met wat ik ga controleren. Zelf had ik hetvolgende al in gedachten:
  • nieuwe BIOS
  • DMA settings voor HD's nakijken (en als deze uitstaan aanzetten natuurlijk, enig gevaar?)
  • Video Bios Shadowing disablen in de bios als dat zou aanstaan
  • een Checkdisk runnen
  • Defrag nakijken, alhoewel het een recente install is
Waar hij ook wel over klaagde is dat wanneer hij vanuit outlook een attachment (neem .doc) wilt openen dan begint de pc hiervoor hard te ratelen en duurt dit een eeuwigheid voordat het word document open is. Als hij op een andere keer wanneer hij nog eens een word attachment dubbelklikt direct daarna nog iets opent (bv. IE) dan opent dat word attachment ook veel sneller.

Om een of andere reden denk ik toch dat het iets met de disk/IDE configuratie is. Als ik nu bv. die chipset driver niet geladen had had die dan ipv de Intel(r) 82801AA Bus Master IDE Controller driver (die vermoed ik in dat intel chipset software utility zit) een standaard IDE Controller driver genomen van windows zelf? Is er een manier dat ik deze intel IDE Controller driver uninstall en de standaard driver neem (zeg niet formateren!)?
Mischien zijn er mensen die dit soort problemen al meer hebben gezien bij een HP Vectra pc?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou als ik moet gokken iig even zeker weten dat je PC:

- Virus en spyware vrij is (vooral LSP injectors e.d.)
- Geen gekke anti-virus en firewall spulletjes op staan (Norton, e.d. willen vooral voor problemen zorgen)
- Dit niet het 'bekende' wireless probleem is waar de nic drivers pas laden na het inloggen
- je troubleshoot waarom je niet op 'intranet' kan (dat kan ook een heleboel redenen hebben)

:)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Waar hij ook wel over klaagde is dat wanneer hij vanuit outlook een attachment (neem .doc) wilt openen dan begint de pc hiervoor hard te ratelen en duurt dit een eeuwigheid voordat het word document open is.
Hoe is het met die harde schijf? Misschien (bijna) defect?
Dan komt het vaak voor dat deze langzaam aftakelt (dus erg traag wordt) en het uiteindelijk begeeft.

Check is met speedfan ofzo (daarmee kun je de S.M.A.R.T. waardes van de HD aflezen)

Ohja dat: "Did not load driver" Lijkt me niet echt verontrustend, ik zou me pas zorgen maken als er zou staan: "Could not load driver"

[edit]
Ik draai zelf WinXP pro, als ik een log laat meelopen krijg ik ook een aantal meldingen:
"Kan stuurprogramma niet laden" op de door jou genoede sys files en mijn systeem werkt verder prima, dus dat lijkt me "Normaal".

[ Voor 47% gewijzigd door hellbringer op 10-01-2005 22:22 ]