Toon posts:

ATX aansluit probleem asus A8N-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Vandaag kwam eindelijk mijn asus A8N-Sli Deluxe met een amd 64 processor binnen.

Ik begon met alles aansluiten maar kwam erachter dat mijn Zalman 400B een 20 Pins ATX aansluiting heeft en op het mobo een 24 Pins ATX aansluiting hoort.

Na de winkel opgebeld te hebben zeiden ze dat die 4 pinnetjes alleen zijn voor extra stroom en dat ik hem dus gewoon kan aansluiten.

Maar, dat vind ik niet erg overtuigend, daarom vraag ik het hier nog een keer bij de experts:

Kan ik een 20 pins ATX stekker in een 24 Pins aansluiting op mijn mobo stoppen zonder dat hij crashed, doorbrand of iets dergelijks ??

Alvast bedankt, _/-\o_
Vincent

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:29

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan hem er op aansluiten, alleen heb je kans dat hij instabiel is. Je moederbord krijgt immers niet de stroom die hij nodig heeft. Denk dat de winkel gedacht heeft dat het probleem andersom was (24 pins atx op 20 pins aansluiting).
Ik zou aanraden om in ieder geval een keertje naar een andere voeding uit te kijken. Zo gek veel kosten die dingen tegenwoordig nou ook weer niet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

verloop stekkertje?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:43
E-Vix schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:51:
Je kan hem er op aansluiten, alleen heb je kans dat hij instabiel is. Je moederbord krijgt immers niet de stroom die hij nodig heeft. Denk dat de winkel gedacht heeft dat het probleem andersom was (24 pins atx op 20 pins aansluiting).
Ik zou aanraden om in ieder geval een keertje naar een andere voeding uit te kijken. Zo gek veel kosten die dingen tegenwoordig nou ook weer niet.
yep dit klopt wat hij zegt ik heb dit zelf ook maar heb gewoon een 20 naar 24 pin converter gekocht voor 6 euro

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:53:
[...]

yep dit klopt wat hij zegt ik heb dit zelf ook maar heb gewoon een 20 naar 24 pin converter gekocht voor 6 euro
gewoon bij de plaatselijke pcboer ??

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 15:23
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:57:
[...]

gewoon bij de plaatselijke pcboer ??
Pricewatch? of bij Azerty, of idd je plaatselijke pc boer. Als ze ook maar een minimaal beetje kennis van zaken hebben dan weten ze wat je nodig hebt.

Even Tweakers checken...

Verwijderd

Topicstarter
jprommen2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:00:
[...]

Pricewatch? of bij Azerty, of idd je plaatselijke pc boer. Als ze ook maar een minimaal beetje kennis van zaken hebben dan weten ze wat je nodig hebt.
bij azerty komt het mobo ook vandaan :)

maar ik ga morgen wel ff kijken bij de plaatselijke pcboer

Verwijderd

Voor 2,5 € heb je zon simpel verloop stekkertje. Ik had afgelopen week hetzelfde probleem, zeer irritant dat zon lullig stekkertje ervoor zorgt dat je volledig gebouwde systeem niet kan werken. (ik kwam er op een zondag achter dat ik een ATX2 kast had gekocht ipv ATX :P Bij mij was het overigens andersom, 24 pins voeding, 20 pins mobo)
E-Vix schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:51:
Waarom moet hij eigenlijk naar een andere voeding kijken? Die zalman is gewoon goed hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar, het is dus niet aan te raden vanavond al te booten met een 20 pins stekkertje in een 24pins aansluiting ?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik zou het gewoon proberen, zijn die 4 pinnetjes niet de aparte geel/zwarte kabel?? In het ergste geval is je systeem dus instabiel als je het gewoon probeert :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:12:
maar, het is dus niet aan te raden vanavond al te booten met een 20 pins stekkertje in een 24pins aansluiting ?
Ik zou het persoonlijk niet aandurven om het te proberen, vooral omdat ik niet 100 % zeker weet dat het niet schadelijk is. Waarschijnlijk start ie helemaal niet op zonder die 4 pinnetjes. Voor zover ik het begrepen heb zou het andersom wel zonder problemen moeten kunnen: 24 pins voeding, 20 pins mobo. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel kan geven, ben ook wel benieuwd hoe het nu precies zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:08:
[...]

Ik zou het persoonlijk niet aandurven om het te proberen, vooral omdat ik niet 100 % zeker weet dat het niet schadelijk is. Waarschijnlijk start ie helemaal niet op zonder die 4 pinnetjes. Voor zover ik het begrepen heb zou het andersom wel zonder problemen moeten kunnen: 24 pins voeding, 20 pins mobo. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel kan geven, ben ook wel benieuwd hoe het nu precies zit.
ja, ik ben ook erg benieuwd...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:53

Nemesizz

Untouchable

Laatst hadden we ook een PC inelkaar gezet met ook zo'n 24pins mobo en 20 pins voeding.
Werkte gewoon hoor.

Ik meende ook vaker gezien te hebben dat het wel goed draaide.

(een week later was de southbridge wel ontploft...maar ik denk niet dat dat door de voeding kwam...)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:43
[...]

je kunt gewoon draaien werkt perfect alleen als je veel Hardware hebt of gaat OC'en kan het onstabiel worden

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Balkz
  • Laatst online: 20-12-2025
Miglow schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:18:
Ik zou het gewoon proberen, zijn die 4 pinnetjes niet de aparte geel/zwarte kabel?? In het ergste geval is je systeem dus instabiel als je het gewoon probeert :)
ik heb zelf ook een Zalman ZM400B-APS voeding met een 20 pins connector en ook ik ben van plan deze maand te gaan upgraden naar een A8N-SLI Deluxe (met alle ramtam eromheen), nu heb ik dus even op http://www.zalmanusa.com gekeken, kom ik het volgende plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/images/product_img/power/aps_cable.gif

... die onderste +12V power connector samen met de normale connector, zou dat gaan werken?
Supplies Stable Power to Intel Pentium 4
By including a ATX12V 2x2 (4-pin) 12V power connector and an auxiliary 5-pin power connector, this product can provide stable power to Intel Pentium 4 CPUs, which need 6A of current from each power rail.
ik kan er niet veel uit opmaken, ben namelijk een vreselijke leek als het op stroom aankomt :)

EDIT:
ik heb het even nagekeken en ben er nu achter dat ik inderdaad gewoon een adapter nodig zal hebben, ik heb ze al bij meerdere winkels gezien en ook op Ebay zijn ze te vinden, ik vraag me nog steeds af of je hem er ook niet gewoon zo in kunt stoppen (als hij geblokkeert wordt is hij niet compatibel), ik heb op andere fora al meerdere posts gezien van mensen waarbij dit geen enkel probleem was...

I've use 20pin PSU on those board that has 24pin and it still works.. not sure about the new Nforce 4 SLI boards.

---------

You can most probably plug the 20 pin Cable into the 24 pin slot on the motherboard. And it can only go in one direction.

I've done this with my P4 and Gibabyte Motherboard. And works fine. Yeah if you don't have an adaptor, try this....
this was also mentioned in other threads before.

---------

You dont need the adapater - just plug in the 20 pin plug. Make sure you plug the extra molex (4 pin) adapaters into the motherboard though, if they are required for your board.

We've been using the new Intel and Abit boards at work - and not a once have I used an adapater. Just be careful to get all the molex's plugged though, else it wont POST.

---------

You can do with out the 24pin ATX 12 connectors like susa days it is backward compatible which means just plugin the 20pin on the motherboard and the 4 pin atx connectors and you will be fine.

---------

I've installed many 20-pin PSU adaptors into 24-pin motherboard sockets. They go in only one way and they work fine with the extra 4 pin not connected. Just don't overload the PSU with many devices.

... het "just don't overload the PSU with many devices" lijkt me geen probleem, dat was namelijk het hele punt achter die 4 extra pinnen, en zoals gezegd heb ik die aparte 4 pins +12 connector, dus ik zal het tegen die tijd eerst maar eens zo proberen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Balkz op 12-01-2005 19:34 ]

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Damor807
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb zojuist percies hetzelfde moederbord aangesloten op een ATX voeding met 20 stekkertjes. Ging allemaal prima hoor, geen reden tot zorgen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je idd gewoon aansluiten. Echter waneer je in SLI wil draaien is wat extra juice wel raadzaam.

[search=20pins 24pins atx]

Verwijderd

[quote][b]Balkz schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:40:[/b]
[...]

ik heb zelf ook een Zalman ZM400B-APS voeding met een 20 pins connector en ook ik ben van plan deze maand te gaan upgraden naar een A8N-SLI Deluxe (met alle ramtam eromheen), nu heb ik dus even op http://www.zalmanusa.com gekeken, kom ik het volgende plaatje tegen:

[afbeelding]

... die onderste +12V power connector samen met de normale connector, zou dat gaan werken?

[...]
ik kan er niet veel uit opmaken, ben namelijk een vreselijke leek als het op stroom aankomt :)

EDIT:
ik heb het even nagekeken en ben er nu achter dat ik inderdaad gewoon een adapter nodig zal hebben, ik heb ze al bij meerdere winkels gezien en ook op Ebay zijn ze te vinden, ik vraag me nog steeds af of je hem er ook niet gewoon zo in kunt stoppen (als hij geblokkeert wordt is hij niet compatibel), ik heb op andere fora al meerdere posts gezien van mensen waarbij dit geen enkel probleem was...

----------------------------------------------------------------
okey, ik heb dus ook dat moederbord met diezelfde voedig, maar is het nou mogelijk om die +12 volt connector te gebruiken voor het moederbord?

dus: je steekt de 20pins stekker in het moederbord, en die +12 volt stekker (missende 4 pinnen) ernaast? of is dat juist niet de bedoeling. Als het wel kan hoef ik geen verloop stekker te halen, en anders wel

----------------------------------------------------------------

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik heb hier egens gelezen dat je die 4pins 12volt stekkertje er niet bij in moet steken!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die is daar niet voor bedoeld, maar voor pentium 4 extra stroom te geven!

Verwijderd

ja ik zie nu ook dat het helemaal niet past...ik ga ff op zoek naar verloopje, dan ist geen probleem meer toch?

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Je kan dit, volgens de ASUS site,gewoon aansluiten, zij hebben op de A8N-SLI de EZ-plug, en dwz dat je tot ongeveer een 6600GT SLI en 3500+ stabiel kan draaien met een 20-pins ATX-connector, de 4pins AUX (P4) connector en een molex bij het eerste x16 slot.

Dit heb ik gelezen op de A8N-SLI Demosite van ASUS, dus ik neem aan dat het klopt en je het gewoon kan aansluiten. :)

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 00:41

RMU

Klasgenoot van mij heeft dit mobo ook,
en hij heeft gewoon de 20Pins aansluiting aangesloten en het 4 pinnige stekkertje NIET ernaast maar op een andere plaats op het mobo war de aansluiting daarvan zit. (zo geen plaatje bij de hand dus kan het niet tekenen...)

en zijn systeem is gewoon stabiel met een 550W ATX Q-Tec Gold PSU

Edit: hmm net te laat, zie post van Timmyboy_ .

[ Voor 9% gewijzigd door RMU op 09-03-2005 20:01 ]

Verwijderd

Sommige mensen proberen dat ding er wel bij te proppen, maar dat is dus zeker niet de bedoeling wat al eerder gezegd werd. Wel heb ik vaak gelezen dat je de 20 pins gewoon in de 24 pins kan steken en dan de onderste 4 gaatjes open laten. Dit was wel bij een msi mobo, maar hier lijkt mij in feite niet veel verschil tussen (wat stroom voorziening betreft dan) ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:39
Hier een Asus A8N-SLI die stabiel loopt met een Sweex 650 Watt voeding. Aangesloten zijn: 4-pins 12 volt stekker en 20-pins ATX stekker. EZ-plug is alleen nodig indien je SLI gaat draaien.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Xander
  • Laatst online: 16:00
Hm, even wat theoretischer geblaat. :P

Om te beginnen, laten we 1 ding even stellen: Ik weet dat een 20 pins connector in een 24 pins aansluiting gewoon gaat en andersom ook, laat daar even geen misverstanden over ontstaan.
Alleen...
ATX/NLX (BTX/SFX) Voeding - Moederbord connector
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx20f.gif (20 pin Molex 39-29-9202 op het moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx20m.gif (20 pin Molex 39-01-2200 aan de voedingskabel)
PinNaamKleurOmschrijving
13.3V Oranje+3.3 VDC
23.3V Oranje+3.3 VDC
3GND ZwartGround
45V Rood+5 VDC
5GND ZwartGround
65V Rood+5 VDC
7GND ZwartGround
8PWR_OK GrijsPower Ok (+5V & +3.3V is ok)
95VSB Paars+5 VDC Standby Voltage (max 10mA)
1012V Geel+12 VDC
113.3V Oranje+3.3 VDC
12-12V Blauw-12 VDC
13GND ZwartGround
14/PS_ON GroenPower Supply On (active low)
15GND ZwartGround
16GND ZwartGround
17GND ZwartGround
18-5V Wit-5 VDC
195V Rood+5 VDC
205V Rood+5 VDC

EPS12V Voeding - Moederbord connector
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx24f.gif (24 pin Molex 39-29-9242 op het moederbord)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx24m.gif (24 pin Molex 39-01-2240 aan de voedingskabel)
PinNaamKleurOmschrijving
13.3V Oranje+3.3 VDC
23.3V Oranje+3.3 VDC
3GND ZwartGround
45V Rood+5 VDC
5GND ZwartGround
65V Rood+5 VDC
7GND ZwartGround
8PWR_OK GrijsPower Ok (+5V & +3.3V is ok)
95VSB Paars+5 VDC Standby Voltage (max 10mA)
1012V Geel+12 VDC
1112V Geel+12 VDC
123.3V Oranje+3.3 VDC
133.3V Oranje (Bruin)+3.3 VDC (Sense)
14-12V Blauw-12 VDC
15GND ZwartGround
16/PS_ON GroenPower Supply On (active low)
17GND ZwartGround
18GND ZwartGround
19GND ZwartGround
20NC WitNiet gebruikt (-5 VDC bij ATX)
215V Rood+5 VDC
225V Rood+5 VDC
235V Rood+5 VDC
24GND ZwartGround

De 20 pins stekker stop je in het midden van de 24 pins aansluiting... ik zie toch net iets te weinig overeenkomsten? Ok, pin 14 (van de 20 pins stekker) komt samen met pin 16 van de 24 pins... maar verder zit er net eventjes iets te weinig overeenkomst in naar mijn zin? "Voelt" het mobo het type PSU aan en schakelt hij desnoods over naar een andere mode ofzo? (En doen mobo's met 20 pins connectors dit dan ook als je er een 24 pins stekker in stopt...? :?)

Ik snap prima dát het werkt, maar het waarom is een beetje wazig... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

XanderH schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:13:
Hm, even wat theoretischer geblaat. :P

Blah blah

Ik snap prima dát het werkt, maar het waarom is een beetje wazig... :P
Het is niet zo dat de 20 pins connector in het midden komt maar met pin 1 op de 24 pins connector bij pin 1. De 20 pins connector heeft dus niet aansluiting nummer 11+12+23+24 van de 24 pins connector af gezien. Dan klopt het precies.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Het draait iig prima -zolang je geen SLI draait- ook zonder EZ plug.

Als je de search had gebruikt had je ook bij een van de algemene Asus A8N SLI topics uitgekomen, daar is deze vraag/probleem ook pas een stuk of 20 keer voorbijgekomen/uitgekouwd :X :+

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:28

_Ernst_

Mark It Zero!

@ XanderH
Het klopt toch echt hoor, pinout komt precies overeen. Aan de rechterkant blijven precies 4 pinnen over (12, 5, 3,3 en ground)
Als je ze stuk voor stuk langsloopt klopt het precies :)

(Of begrijp ik je vraag niet?)

Last.fm

• Xander
  • Laatst online: 16:00
Rick2001 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:32:
[...]

Het is niet zo dat de 20 pins connector in het midden komt maar met pin 1 op de 24 pins connector bij pin 1. De 20 pins connector heeft dus niet aansluiting nummer 11+12+23+24 van de 24 pins connector af gezien. Dan klopt het precies.
_Ernst_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:49:
@ XanderH
Het klopt toch echt hoor, pinout komt precies overeen. Aan de rechterkant blijven precies 4 pinnen over (12, 5, 3,3 en ground)
Als je ze stuk voor stuk langsloopt klopt het precies :)

(Of begrijp ik je vraag niet?)
Oh, wacht, ik zat zelf gewoon verkeerd te kijken...

Ik dacht dat de connector in het midden ging dus, en ja, ik had al overwogen dat hij gewoon vanaf pin 1 erin ging maar dan kwam ik met mijn telling ook niet uit... echter, het loopt natuurlijk zo:
1   2   3   4...
13  14  15  16...

en niet:
1  3  5  7...
2  4  6  8...

Juist, ik kwam al met zo'n gek gat in het midden, bij pin 11 en 12 dus 8)7 Maarok, het klopt gewoon :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Nou, dit is inderdaad een aardige verassing.

Ben bezig met mijn nieuwe Antec Sonata aan een MSI K8N Neo4 SLI te hangen, en ziedaar 20pin voeding, 24 pin MOBO.

Antec verkoopt zelf een verloopje. Die dingen kosten bij Antec nog $1,95.

Maar ik vind het echt bizar, dat ik hier pas achterkom nu alles binnen is. Waarom stopt Antec of MSI niet standaard zo'n verloopje bij zijn spullen.

Nu moet ik weer zo'n ding gaan scoren. Echt raar dat ik hier geen enkele reviewer over heb horen klagen.

Verwijderd

Praktijkinfo:

de A8N-Sli Deluxe kreeg ik hier niet werkend met een 600Watt 20 pins ATX v1.x (ik heb ook nog een paar andere getest, waaronder Antec, Enermax en Aopen) maar wel met een 480W 24pins ATX v2.1 van Tagan.

Het systeem bleef iedere keer hangen op memory errors (code 50) in de POST zonder beeld. Omwisselen en gelijk 100% werken...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:58 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:03
ik had dus ook dat met een 20 pins hij niet beeld wou geven niet met 2 in sli en ook niet met 1 apart..

nu 24 pins psu geen prob.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
[...]
Voor zover ik het begrepen heb zou het andersom wel zonder problemen moeten kunnen: 24 pins voeding, 20 pins mobo.
Inderdaad,drie keer gedaan tot nu toe.
Eén keer kon ik de 24 pins stekker met een klein beetje moeite over de 20 pins socket heenschuiven.
De volgende twee keren moest ik,omdat er componentjes in de weg zaten,2 pinnen en 4 pinnen afsnijden van de stekker.
Mocht je in zo'n noodsituatie komen van, 'dat ding móet draaien vandaag' ,gebruik dan een groot stanleymes om het stuk eraf te choppen.
Zet de stekker rechtop op een plat vlak en snij van boven naar onder.
Niet zo'n mooie oplossing maarja,als het moet...dan kan het.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb mn Asus AN8-SLI gewoon met een ATX 2.01 20 pollige stekker aan de praat gekregen ;)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

een ATX 2.01 met 20-pins stekker? waar haal je die vandaan

Verwijderd

Een Tagan 480 heeft een 20-pin connector met een losse 4pin om er naast te zetten zodat hij zowel 20 als 24pins compatible is. Misschien dat hij dat bedoeld? (Al deed hij het hier niet zonder die 4 extra pins).

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
BalusC schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:52:
Dat kun je idd gewoon aansluiten. Echter waneer je in SLI wil draaien is wat extra juice wel raadzaam.

[search=20pins 24pins atx]
BalusC wat dacht je van de PMG FAQ daar heb je zelf een gedeelte over geschreven ;)

Verwijderd

Laatste updates:

3 februari 2005 - nieuw: 20 pins en 24 pins ATX, welke moet ik gebruiken?
;)

Verwijderd

Ik heb ook een Asus A8N-SLI Deluxe mobo en heb er nu ook voor vervanging een 300watt 20pins voeding op zitten en niet op het midden van het moederbord maar gelijk aan het begin en alles werkt prima.

Natuurlijk vervang ik em wel binnenkort zodra ik mijn 24pins PSU weer terug krijg van de leverancier :) maar je hoeft je geen zorgen te maken het kan gewoon.

Verwijderd

Dus ik moet gewoon een ATX 2 voeding kopen 550 watt en dan zit ik goed met de A8N-SLI Deluxe??

Is Antec een goed merk bijv de Antec True Power EPS12V 550W, ATX2 . Hier zat ik namelijk aan te denken.

Verwijderd

Dus ik moet gewoon een ATX 2 voeding kopen 550 watt en dan zit ik goed met de A8N-SLI Deluxe??
Ja, en dan ben je gelijk voorbereid op de toekomst (1.x is de oude standaard).
Is Antec een goed merk bijv de Antec True Power EPS12V 550W, ATX2 . Hier zat ik namelijk aan te denken.
Ja, maar dat had je ook in het juiste topic kunnen vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 ;)
Zie verder dat topic voor al je 'voldoet deze voedingsvragen'

Verwijderd

die 4 extra pinnekes dienen alleen om de pci-ex sloten van extra stroom te voorzien omdat deze tot kaarten van 150W stroom kunne geven zonder extra voeding op de kaart. gebruikt ge een simpele 3d kaart dan maakt die 4 pinnekes geen hol uit heb zelf al heel veel systemen met 20 pens ipv 24 pens in mekaar gestoken en het werkt perfect

Verwijderd

Bedankt voor de info euss ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:55:
die 4 extra pinnekes dienen alleen om de pci-ex sloten van extra stroom te voorzien omdat deze tot kaarten van 150W stroom kunne geven zonder extra voeding op de kaart. gebruikt ge een simpele 3d kaart dan maakt die 4 pinnekes geen hol uit heb zelf al heel veel systemen met 20 pens ipv 24 pens in mekaar gestoken en het werkt perfect
Leuk dan dat hij het hier met een <1 Watt bejaard PCI kaartje (of welke videokaart uit de geschiedenisbak dan ook) niet deed....
De ene voeding is de andere niet en ondanks de kwaliteitscontrole bij Asus is zelfs het ene moederbord niet hetzelfde als de andere.

Overigens zit er ook al een PCI-e voedingsconnector vlakbij de noordelijkste PCI-e slot.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 20:08 ]

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Ik heb een A8N-SLI Deluxe, AMD64 3500+, 2 SATA schijven, Radeon X800 XL op een AntecTruepower 380W met 20pin aansluiting, werkt perfect hier.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan het zijn dat het bij mijn mobo (Asus A8N-E) niet werkt zonder verloop stekkertje?

Ik krijg geen boe of bah uit het systeem. Kwam er zoals velen ook pas achter toen ik aan het inbouwen was. Het enige wat even draait is de fan voor de Nforce chip voor de rest niets (ja en de voeding)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 23:23

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Gunner schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:06:
Kan het zijn dat het bij mijn mobo (Asus A8N-E) niet werkt zonder verloop stekkertje?

Ik krijg geen boe of bah uit het systeem. Kwam er zoals velen ook pas achter toen ik aan het inbouwen was. Het enige wat even draait is de fan voor de Nforce chip voor de rest niets (ja en de voeding)
zo'n vermoede heb ik ook
ik kreeg Asus A8N-SLI vorige week binnen en heb twee verschillende voedingen op dit bord geprobeerd een No Brand 350 watt en een Coolermaster 380watt beide 20 pins. Het bord reageerde totaal niet alleen het groene lampje brande, ik heb het bord toen teruggestuurd en ze hebben het bord daar getest en er bleek niks mis te zijn ik vroeg gelijk wat voor voeding ze gebruikt hadden en het was er een met 24pins. Dus ik heb maar een verloopje gekocht en krijg het bord vandaag terug en hoop em vandaag dan toch aan de praat te krijgen.

Mijn Specs
AMD64 3200+ Winchester
A8N-SLI
Sapphire X800
2x 512MB DDR-RAM/400 PC3200 Kingston

[ Voor 6% gewijzigd door SV3NNER op 21-04-2005 10:57 ]

| Youtube |

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 11:25
Is het gelukt met dat verloopje?
Ik heb precies hetzelfde probleem..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het uitblijven van een reactie betekent vaak dat het probleem is opgelost, anders was hij wel erop blijven doorhameren ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Timmetjuh schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:57:
Is het gelukt met dat verloopje?
Ik heb precies hetzelfde probleem..
Het moederbord was vooral gaar :) Verloopje van 3 euro heb ik er wel tussen en werkt perfect nadat ik een nieuw mobo had gehad :)
BalusC schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:10:
Het uitblijven van een reactie betekent vaak dat het probleem is opgelost, anders was hij wel erop blijven doorhameren ;)
Een echte tweaker gaat zelf op onderzoek uit ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 16-06-2005 09:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik heb dus iets raars, ik heb ook 20 pins psu, met verloop stekkertje. Het rare is dat als ik hem aanzet, en dan bij de bios weer uitzet, krijg ik hem niet meer aan... Dan moet ik eerst stroom eraf, ff wachten en dan gaat tie weer aan... Ik heb een 350W Aopen voeding, met dus een adaptertje. Zou het hieraan liggen?
Pagina: 1