Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL werkt amper

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01
Heb zonet een ccfl gehaald en geinstalleerd. Na zo'n halfuur te runnen begint het hier te stinken. Ik heb een kijkje genomen en de ccfl werkt niet meer (alleen het begin dan) en dat bakje die erbij zat heeft zeer warm. Wat kan ik doen? Is het te laat? Ik ben wat paniekerig want dit is de eerste keer dat ik zoiets installeer..

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 20:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Stuk, dat kan ik je bijna met zekerheid zeggen!

Hoe heb je hem aangesloten?

Meh!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat voor CCFL is het?
Wat voor voeding heb je?

Kortom meer info....

• Flying
Beekforel schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:47:
Wat voor CCFL is het?
Wat voor voeding heb je?

Kortom meer info....
Ik heb hem op zo'n connector aangesloten.
Het is een Aurora van CoolerMaster Green.
Aopen 300Watt PSU.

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Aan voeding ligt het niet
Misschien was ie gewoon al slecht?
Terug brenge naar winkel zou ik iig probere, en als ze hem niet wille inruile voor een nieuwe dan gewoon heel boos worde :+

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 20:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Deslaw schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:52:
Aan voeding ligt het niet
Misschien was ie gewoon al slecht?
Terug brenge naar winkel zou ik iig probere, en als ze hem niet wille inruile voor een nieuwe dan gewoon heel boos worde :+
Om vervolgens met ccfl in een plek waar de zon niet schijnt naar buiten te worden gegooit?

Heb je niet de molex (zo'n 'stekkertje') geforceerd en hem op 5 volt ipv 12 volt geprikt?
(Rood - zwart is 5 volt, geel - zwart is 12 volt)

Zo'n stekkertje, maar dan de andere kant?
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/brian-pwm-molex.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door De_Koele_Man op 10-01-2005 18:00 ]

Meh!

• Flying
De_Koele_Man schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Om vervolgens met ccfl in een plek waar de zon niet schijnt naar buiten te worden gegooit?

Heb niet de molex (zo'n 'stekkertje') geforceerd en hem op 5 volt ipv 12 volt geprikt?
(Rood zwart is 5 volt, geel zwart is 12 volt)
Hoe ken ik het verschil tussen de twee?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Flying schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Ik heb hem op zo'n connector aangesloten.
Het is een Aurora van CoolerMaster Green.
Aopen 300Watt PSU.
Wat voor connector? Zat er een molex connector aan de CCFL?

• Flying
Beekforel schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:56:
[...]

Wat voor connector? Zat er een molex connector aan de CCFL?
Ik moest de CCFL vastpinnen op een soort van grijs bakje. Dat bakje moest ik dan vastmaken met zo'n draad van de voeding..

• Flying
De_Koele_Man schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Heb je niet de molex (zo'n 'stekkertje') geforceerd en hem op 5 volt ipv 12 volt geprikt?
(Rood - zwart is 5 volt, geel - zwart is 12 volt)

Zo'n stekkertje, maar dan de andere kant?
[afbeelding]
Ik heb hem idd op zo'n ding vastgemaakt. Ik heb wel zo'n volledige kop gebruikt.

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Flying schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:59:
[...]

Ik moest de CCFL vastpinnen op een soort van grijs bakje. Dat bakje moest ik dan vastmaken met zo'n draad van de voeding..
Dat grijze bakje is de inverter. De vraag gaat over de verbinding tussen inverter en voeding. Is die gewoon met molex (zie plaatje hierboven) verbonden?

Heb trouwens al redelijk wat verhalen gelezen over brakke inverters enzo. Ik zou eens een nieuwe proberen te krijgen van de winkelier, misschien dat dat helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Electronical op 10-01-2005 18:08 . Reden: Te laat... ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik denk dat je hem wel goed hebt aangesloten, want hij kan er maar op 1 manier in. Ze hebben je gewoon een kapotte CCFL verkocht, gewoon ff teruggaan naar de winkel, en zeggen dat de CCFL niks doet.
Dan krijg je denk ik wel een nieuwe.
Gewoon vriendelijk blijven, en willen ze dan nog niks, dan kan je altijd nog boos worden :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Flying
FnF schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:08:
Ik denk dat je hem wel goed hebt aangesloten, want hij kan er maar op 1 manier in. Ze hebben je gewoon een kapotte CCFL verkocht, gewoon ff teruggaan naar de winkel, en zeggen dat de CCFL niks doet.
Dan krijg je denk ik wel een nieuwe.
Gewoon vriendelijk blijven, en willen ze dan nog niks, dan kan je altijd nog boos worden :)
Heb al met de winkel gesproken intussentijd, en ik breng hem straks terug.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Flying schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:20:
[...]

Heb al met de winkel gesproken intussentijd, en ik breng hem straks terug.
Nu nog? :s
De meeste winkels zijn om 6 uur gesloten...
Maar goed, dacht wel dat dat geen probleem zou zijn...

Verwijderd

Waarschijnlijk is het probleem je inverter... die is bij mij ook wel eens gesmolten. Hou er verder rekening mee, dat volgens mijn informatie, AC ryan CCFL's niet op andere inverters aangesloten wordt, omdat dat fout gaat.

• Flying
FnF schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:23:
[...]

Nu nog? :s
De meeste winkels zijn om 6 uur gesloten...
Maar goed, dacht wel dat dat geen probleem zou zijn...
De winkel waar ik al mijn spullen koop is tot 8 uur open.

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:27:
Waarschijnlijk is het probleem je inverter... die is bij mij ook wel eens gesmolten. Hou er verder rekening mee, dat volgens mijn informatie, AC ryan CCFL's niet op andere inverters aangesloten wordt, omdat dat fout gaat.
IDD, mogen sommige verkopers ook wel weten had mij een trip terug naar de winkel bespaard. Ach had wel leuke crome ccfletjes :D (ze deden het btw nog steeds alleen die sunbright converter was toast :( )

Maja weer ff offtopic, ze hebben je gewoon een kapotte verkocht, in alles kan een fabrieksfout zitten en een beetje winkel ruilt em gewoon om.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik had hetzelfde. De inverter die erbij zat bleek kapot te zijn (ik had hem open gemaakt en toen zag ik het, gewoon 1 onderdeeltje doorgebrand). Nieuwe inverter en ccfl werkte weer volledig goed. Ccfls werken over het algemeen helemaal of helemaal niet, net als een tl balk, niet maar half.

Maar TS heb je een nieuwe gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Race Eend op 11-01-2005 14:22 ]

• Flying
Race Eend schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:21:
Ik had hetzelfde. De inverter die erbij zat bleek kapot te zijn (ik had hem open gemaakt en toen zag ik het, gewoon 1 onderdeeltje doorgebrand). Nieuwe inverter en ccfl werkte weer volledig goed. Ccfls werken over het algemeen helemaal of helemaal niet, net als een tl balk, niet maar half.

Maar TS heb je een nieuwe gehad?
Ze hadden er geen meer liggen, maar er is een nieuwe besteld :)

• Flying
Heb ik een nieuwe, is hij weer net uitgegaan :(

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hm, ik had net ook een probleem met mijn amper een week oude CCFL. Ik startte de pc op, en ongeveer een kwart (Beetje rechts-midden) was uit. Beide uiteinden branden wel mooi. Ik dacht ook, leek me niet goed, dus gewoon even een tik op de CCFL gegeven, en nu brandt ie nog steeds mooi :)

• Flying
FnF schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:23:
Hm, ik had net ook een probleem met mijn amper een week oude CCFL. Ik startte de pc op, en ongeveer een kwart (Beetje rechts-midden) was uit. Beide uiteinden branden wel mooi. Ik dacht ook, leek me niet goed, dus gewoon even een tik op de CCFL gegeven, en nu brandt ie nog steeds mooi :)
Ik vermoed nu dus dat het aan mijn voeding ligt. Als je nagaat dat 300watt nu niet echt veel is voor mijn systeem. Ik ga een OCZ 430 watt aankopen, hopen dat de ccfl het dan wel doet. Ik koop het overigens niet alleen voor de ccfl, maar ook voor de upgrades die mijn pc nog zal krijgen dit jaar.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 11:44
Een CCFL gebruikt toch niet veel?

-

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

Aapje

Opel-beun
Kan aan mij liggen maarehm?
CCFL kapot gaan van een voeding? wtf?
Als je CCFL of inverter kapot gaat van je voeding, waarom doet je HD en de rest van je meuk 't nog? |:(
En Aopen voedings werken bij mij toch altijd goed, nooit problemen mee gehad.
Heb je dat ding 100% zeker goed aangesloten? Geen tikken gegeven? of w/e?

@ Onderbuurman :p, Aopen voedingen kunnen gemakelijk heel veel aan hoor :) En dan nog, dan zou de voeding er uit klappen als ie te zwaar belast zou zijn of de hele pc niet meer werken als de voltage/ampere te laag is other words dikke bs, klein gokje dat of hij hem verkeerd heeft aangesloten of de buis is alweer een fabrieks vout :+
Iig ik heb nog nooit last gehad met een Aopen voeding die 18 hd's eraan heeft en extra fans en meuk (servertje met riad en veel ess audiodrvs met ide aansluiting ;p)

[ Voor 45% gewijzigd door Aapje op 13-01-2005 23:16 . Reden: effe msg voor me onderbuurman :p ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Klopt, Exigence heeft dit een tijdje geleden onderzocht. Volgens zijn metingen en berekeningen gebruikt een dual 30cm ccfl +/-8,04 watt :)

Maarja als de TS een hele dikke pc heeft kan dat net teveel zijn.

Gabriël AM5

• Flying
BaBoOn schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:03:
Kan aan mij liggen maarehm?
CCFL kapot gaan van een voeding? wtf?
Als je CCFL of inverter kapot gaat van je voeding, waarom doet je HD en de rest van je meuk 't nog? |:(
En Aopen voedings werken bij mij toch altijd goed, nooit problemen mee gehad.
Heb je dat ding 100% zeker goed aangesloten? Geen tikken gegeven? of w/e?

@ Onderbuurman :p, Aopen voedingen kunnen gemakelijk heel veel aan hoor :) En dan nog, dan zou de voeding er uit klappen als ie te zwaar belast zou zijn of de hele pc niet meer werken als de voltage/ampere te laag is other words dikke bs, klein gokje dat of hij hem verkeerd heeft aangesloten of de buis is alweer een fabrieks vout :+
Iig ik heb nog nooit last gehad met een Aopen voeding die 18 hd's eraan heeft en extra fans en meuk (servertje met riad en veel ess audiodrvs met ide aansluiting ;p)
Weer een fabrieksfout?
Ik heb er niks verkeerds mee gedaan. Ik heb de ccfl eerst vastgemaakt aan de case dmv de bijhorende stickertjes, en dan heb ik van mezelf tape gebruikt om die inverter vast te maken. Misschien moest ik toch de tape gebruiken die erbij zat? Of maakt dat niet veel uit?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

Aapje

Opel-beun
Ehm niet echt nee...
Snap 't ook niet meer nee :) maar iig De kans dat 't aan je voedingblok ligt lijkt me heel klein omdatje pc nog gewoon werkt :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb AC Ryan CCFL's, en die verbruiken 3 Watt per stuk naar AC Ryan's zeggen. Dus niet echt veel ofzo...

Pagina: 1