Ik heb even de live DVD gedownload van suse 9.2 om te kijken hoe dit draait op mn systeem. Het werkt allemaal goed, alleen krijg ik het beeld niet op de door mij gewenste resolutie van 1024x768@85Hz. 1024 op 60Hz doet ie standaard wel, maar zogauw ik dit in Yast wil aanpassen naar iets anders (andere monitor, refrehsrate etc.) crasht de boel. Bij testen van die mode gaat mn scherm uit en wordt ie ook niet meer wakker (ondanks ctrl alt F1 of c-a-backspace etc.). Als ik niet op test klik, maar gewoon save en X server opnieuw opstart dan wil dat niet meer (exacte foutmelding heb ik zo niet bij de hand). Je komt iig in de textmode met inlogveldje. Startx geeft dan ook geen resultaat meer.
Default staat ie op VESA 1024x768@60Hz monitor ingesteld. IK heb een LG E700B monitor, en die herkent ie dus niet (staat ook niet in het lijstje). Je zou zeggen dat als ik een andere monitor selecteer die dezelfde specs heeft (1024x768@85Hz) dat het zou moeten werken, maar niet dus.
Verder heb ik een ati radeon 9800se videokaart (welke volgens mij wel goed wordt herkent, er staat althans iets met ati).
iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil wel es met linux klooien op mn snelle PC (heb normaal altijd oude trage pc's waar ik linux op zet), maar op 60Hz is het niet echt prettig om langere tijd naar te kijken
Default staat ie op VESA 1024x768@60Hz monitor ingesteld. IK heb een LG E700B monitor, en die herkent ie dus niet (staat ook niet in het lijstje). Je zou zeggen dat als ik een andere monitor selecteer die dezelfde specs heeft (1024x768@85Hz) dat het zou moeten werken, maar niet dus.
Verder heb ik een ati radeon 9800se videokaart (welke volgens mij wel goed wordt herkent, er staat althans iets met ati).
iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil wel es met linux klooien op mn snelle PC (heb normaal altijd oude trage pc's waar ik linux op zet), maar op 60Hz is het niet echt prettig om langere tijd naar te kijken