[Suse 9.2 Live CD] X wil niet op 85Hz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb even de live DVD gedownload van suse 9.2 om te kijken hoe dit draait op mn systeem. Het werkt allemaal goed, alleen krijg ik het beeld niet op de door mij gewenste resolutie van 1024x768@85Hz. 1024 op 60Hz doet ie standaard wel, maar zogauw ik dit in Yast wil aanpassen naar iets anders (andere monitor, refrehsrate etc.) crasht de boel. Bij testen van die mode gaat mn scherm uit en wordt ie ook niet meer wakker (ondanks ctrl alt F1 of c-a-backspace etc.). Als ik niet op test klik, maar gewoon save en X server opnieuw opstart dan wil dat niet meer (exacte foutmelding heb ik zo niet bij de hand). Je komt iig in de textmode met inlogveldje. Startx geeft dan ook geen resultaat meer.

Default staat ie op VESA 1024x768@60Hz monitor ingesteld. IK heb een LG E700B monitor, en die herkent ie dus niet (staat ook niet in het lijstje). Je zou zeggen dat als ik een andere monitor selecteer die dezelfde specs heeft (1024x768@85Hz) dat het zou moeten werken, maar niet dus.
Verder heb ik een ati radeon 9800se videokaart (welke volgens mij wel goed wordt herkent, er staat althans iets met ati).

iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil wel es met linux klooien op mn snelle PC (heb normaal altijd oude trage pc's waar ik linux op zet), maar op 60Hz is het niet echt prettig om langere tijd naar te kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou je misschien je best willen doen en die foutmelding hier posten? En daarnaast eens kijken wat je op de CLI kan aanpassen? Want Yast mag dan wel een grappig progje zijn, het blijft GUI werk en je kan in de config files over het algemeen een boel meer gedaan krijgen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Om 85Hz te krijgen moet je eerst de nvidia ATI :P drivers installeren. Dat al gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 10-01-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hmzz... dit is wel heel vaag. Ik zit net nog een paar keer wat te klikken in dat Yast menuutje (ingesteld op vesa 1024x768@85hz) en opeens werkt de test functie wel op 85Hz en na een X restart gaat ie ook opeens op 85 :? :? Ik weet nu dus niet wat de oplossing was, maar het werkt wel ineens.
[edit] Enige wat ik kan bedenken is dat ik de fysieke beeldschermgrootte heb ingevuld (400x300mm). Zou dit het zijn geweest?

ATi drivers heb ik niet geinstalleerd, maar in Yast stond al iets met Ati, dus ik neem aan dat er al drivers geladen waren. En dit is btw. een live dvd, dus ik vraag me af of je dan wel succesvol drivers kunt installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 10-01-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Daar twijfelde ik zelf ook aan. (zelf nooit geprobeerd met de live-cd) Maar om drivers te installeren hoef je niet te rebooten, dus X opnieuw opstarten zou moeten voldoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ja ik heb het nog wel even geprobeerd, maar hij zeurde over te weinig diskspace, dus het lukte niet ;)

Maar inmiddels heb ik de 'normale' versie op mijn laptop geinstalleerd. Geen last van refreshrates ;)
Pagina: 1