geen beeld bij filmpje (waarschijnlijk geen codec probleem)

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 19:57
Ik heb net een paar afleveringen van gamekings gedownload, maar als ik ze wil afspelen krijg ik 1 seconde beeld (dat scherm waar staat 'dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door: '. Daarna zwart beeld, maar het geluid loopt gewoon door. Ik denk niet dat het aan de codecs ligt omdat ik een mega codec pack heb, en andere afleveringen doen het wel (ik heb dit alleen met de afleveringen van het gamekings seizoen 5)

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

GG85

.......

Megacodecpacks vern**ken vaak meer als dat ze werken, kijk eens met een programma als Gspot welke codec je nodig hebt en uninstall als je megacodecpack zooi.

FFDShow icm Mplayer2 is bijvoorbeeld een goede combinatie voor 95% van de AVI's (Divx, Xvid etc.)
Verder zijn Quicktime -en Realtime alternative wel handige codecs, zo heb je maar 1 simpele mediaplayer nodig om al je spul af te spelen.

Is het trouwens geen warez wat je gedownload hebt? Dat mag hier namelijk niet.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

GG85 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:20:
Is het trouwens geen warez wat je gedownload hebt? Dat mag hier namelijk niet.
Het zijn volgens mij geen warez, je ken ze van de officiele website downloaden. De afleveringen zijn in divx gecomprimeert, je hebt dus eigenlijk genoeg aan de divx-codec.
GG85 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:20:
FFDShow icm Mplayer2 is bijvoorbeeld een goede combinatie voor 95% van de AVI's (Divx, Xvid etc.)
Verder zijn Quicktime -en Realtime alternative wel handige codecs, zo heb je maar 1 simpele mediaplayer nodig om al je spul af te spelen.
FFDShow ken natuurlijk ook gewoon, werkt perfect :). Of anders VideoLAN. Dit proggie speelt echt vanalles af :).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ben het met je eens over de codecpack verneuqing van de wereld maar er is er eentje waar ik heel erg tevreden over ben MITS je hem installeert op een redelijk schoon systeem waar nog geen codecs op staan. Kazaa lite mega codec pack 1.17

overigens klinkt dit in elk opzicht WEL als codec probleem, tis altijd een beetje pielen om dat ook weer in orde te krijgen maar probeer eerst eens hele pack plus alle losse uit je systeem te krijgen en dan de nieuwste versie ervan er nog eens op te zetten.. Vooral het verwijderen van alle codecs is een belangrijke stap aangezien ze elkaar dwars gaan zitten.