Toon posts:

kan mezelf niet zien op LAN, wel internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst nieuwe pc in gebruik genomen en getracht me aan te melden op het LAN (thuisnetwerk met 16 pc's aangesloten op 1 server die met internet is verbonden)

Ik heb een nu een AMD athlon64 3000+... toen ik nog een AMD athlon Thunderbird had waren er totaal geen probs.
Ik kan geen pc's in het LAN zien bij netwerkomgeving.
Ze kunnen mij met WinXP firewall uit wel zien maar niet bereiken.

Ik kan in principe wel internetten via het LAN (games/meeste sites), maar sommige sites opent ie niet terwijl ik ze op een andere pc op het LAN wel aankan... 8)7

Wat al gedaan:
-snelheden veranderd (10/100mb) =nu auto negotiation
-WinXP firewall aan/uit
-file sharing aan
-naam veranderd... ;)

Waar kan dit nog meer aan liggen?
Ik ben de enige met Athlon64 in netwerk. kan het hier iets mee te maken hebben?

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
nogal héél erg voor de hand liggend, maarre, werkgroep hetzelfde? :P

Verwijderd

Topicstarter
duh :) Ik zit al jaren op dit netwerk, maar had met vorige pc's nooit probs.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:18 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

hoe deel je je internet? Is het een windows server met domein of in een werkgroep.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
het is een windows server met werkgroep.

Internet komt binnen bij server. Vanuit daar naar switch -> pc

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:22 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

dus dmv NAT met de clients erachter neem ik aan.
Hebben alle clients precies dezelfde ip instellingen? (op het adres na dan, maar verder in dezelfde subnet en weet ik wat allemaal, gateway dns en subnet dus 8) )

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
Probeer eens IPX te installeren, dat wil ook nog wel eens helpen (wel bij alle pc's natuurlijk),

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
ja idd. we hebben allemaal dezelfde ip (deze wordt automatisch toegewezen)

ah. ik probeer IPX wel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:30 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
Misschien tekens in je naam gebruikt die niet iedereen / elke pc in je werkgroep kan benaderen?

Stiekem niet tóch de XP firewall aan? Dat ding is hardnekkig ;) Goede ip / subnetmask range?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:30
Koop eens een boekje over NetBIOS.

En die IPX-suggestie, hoe kom je erop. Da's net zoiets als 'pak de bus' wanneer je niet weet of je eerste of tweede klas moet gaan zitten in de trein.

Het klopt dat je er met allebei komt, maar het is geen antwoord op de vraag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
WinXP firewall is UIT.

Ze zien me wel in netwerk, maar als je toegang wilt zegt: "Network path was not found" (hoezo kan de rest van het netwerk mij wel ZIEN?? 8)7 )

De grap is dat ik ALLEEN MEZELF zie. |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:54 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het kan tot een kwartier duren na boot van je machine voordat je de rest ziet in je netwerkomgeving.

Je zou je guest account eens aan kunnen zetten, of users aanmaken met exact dezelfde naam en wachtwoord als op de andere machines al bestaan.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Netbios checken.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 23:28
Probeer anders eens op ip-nummer te connecten. Bijvoorbeeld \\10.0.0.150 of \\computernaam

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:53:
Ik heb een nu een AMD athlon64 3000+... toen ik nog een AMD athlon Thunderbird had waren er totaal geen probs.
Misschien ligt het aan mij, maar hier suggereer je toch ernstig dat het een fout is welke is ontstaan door het plaatsen van een andere proc.

Ik moet de eerste configuratie fouten van netbios/filesharing/printersharing/werkgroep/domein/active directory welke zijn onstaan door een andere proc nog tegenkomen.

Oftewel, wat een ieder hier al meldt:
- Kijk logfiles na (start-run-eventvwr)
- Gast account aanzetten
- Rechten controleren
- File- en printersharing aanzetten/controleren
- Werkgroep nogmaals goed controleren, na het wijzigen opnieuw opstarten!

Het feit dat je netwerk verder wel in orde is geeft aan dat het een config fout is.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door garage op 12-01-2005 10:13 ]

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
Garage schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:11:
[...]

Oftewel, wat een ieder hier al meldt:
- Kijk logfiles na (start-run-eventvwr)
- Gast account aanzetten
- Rechten controleren
- File- en printersharing aanzetten/controleren
- Werkgroep nogmaals goed controleren, na het wijzigen opnieuw opstarten!

Het feit dat je netwerk verder wel in orde is geeft aan dat het een config fout is.

Succes!
Gast account = aan
file/printer sharing = aan
werkgroep = gechecked en ok
logfiles bekeken, maar werd ik niet veel wijzer van...

vraag: welke rechten bedoel je Garage? (firewall is uit)

Nogmaals: Rest netwerk kan me alleen zien. (firewall uit)
Zelf kan ik alleen mezelf zien.

Bedankt voor de reacties in elk geval :)

• garage
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:22:
[...]
logfiles bekeken, maar werd ik niet veel wijzer van...
[...]

Bedankt voor de reacties in elk geval :)
Wat staat er dan in de logfiles? Je kunt eventueel op eventid.net e.e.a. checken. Verder kan je proberen Netbios opnieuw te installeren.

Als je zelf naar je netwerkomgeving gaat, dan gaat dat wel helemaal goed, je ziet alle (online) leden van de werkgroep en hun shares?

Wat staat er eventueel in de logfiles van de mensen die jou niet kunnen benaderen?

Prober eens opnieuw de werkgroep 'te joinen' en vergeet niet opnieuw op te starten. Gaat het verkeer over een router/switch met firewall functie waar netbios verkeer wordt tegengehouden?

Voor alle andere netwerkguru's: Kan dit met een verkeerde MTU size te maken hebben? Gezien het feit dat hij ook bepaalde sites niet kan openen. Er rinkelt in mijn achterhoofd heel zachtjes een MTU size belletje...

[ Voor 15% gewijzigd door garage op 12-01-2005 20:54 ]

Verwijderd

ipconfig /release
ipconfig /renew
al geprobeerd?

Verwijderd

@ bouncing_bom: Hij kan internetten en de rest ziet hem, dus zijn dhcp gegevens kloppen.

probeer eens naar start>uitvoeren te gaan en te typen: \\xxx.xxx.xxx.xxx

waarbij de xxx het ip-adres van een van de andere pc's voorstellen. dat zou moeten lukken. Hierna kan je ze ook zien in je netwerkomgeving.

succes!

ps: MTU is bij ip altijd standaard 1500, maar zal bij een standaard install van xp echt geen probleem mogen vormen. MTU wordt verder naar buiten bepaald door de router waarachter hij zit, dus ALS het daar al in te vinden zou zijn, moet het in de router worden ingesteld denk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties...

Ik heb net mijn Windows partitie (uit frustratie) geformateerd en XP er opnieuw opgezet om maar weer IETS te proberen... 8)7

Zelfde verhaal!!! (ik zie alleen mezelf en kan bepaalde sites niet openen bv. postbank.nl)

Ik denk nu zelf aan Firewall op mn moederbord... Kan dit?

Die !@# firewall van XP is er niet, want ik heb nog niet geupdate naar SP2.

• garage
Ik zie helaas weinig resultaten van wat je hebt gedaan. Geen logfiles, niet of je opnieuw NETbios hebt geinstalled. Het enige wat je nu zegt is opnieuw het OS geinstalled.

Dat het probleem daarbij nogsteeds bestaat betekent volgens mij dat je het probleem buiten jouw computer moet zoeken OF je hebt exact dezelfde instellingen als bij de vorige installatie genomen en daarom gaat het weer niet.

Ik zou graag wat dingen uit je logfiles zien. Is er een domein in het spel? Wins of dns eventueel?
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:30:
...en kan bepaalde sites niet openen bv. postbank.nl...
Dit blijft mijn vermoeden van een verkeerd ingestelde MTU grootte nog steeds bevestigen.

[ Voor 22% gewijzigd door garage op 20-01-2005 08:49 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 17:20

The Wrecker

Networking Rulez

Ik denk dat het probleem hem in z'n netBios zit. Gebruik je netbios over tcp/ip of apart? Controleer dit in je netwerk instellingen op die machine. Heb je de juiste driver voor je netwerkkaart (heb zelf wel eens probs mee gehad dat ik half verbinding had met een verkeerde driver).

Zet je configuratie hier anders even online. Daar kunnen we misschien wat meer mee.

Dus je ipconfig / all evenb posten
en wat je aan netbios spul allemaal hebt ingevuld

• garage
The_Wrecker schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:56:
Ik denk dat het probleem hem in z'n netBios zit.
In dat geval heeft hij 2 problemen, want er zijn diverse sites niet te bereiken (Postbank.nl is altijd moeilijk te bereiken, maar goed, hij moet het wel doen 8)7 )

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 17:20

The Wrecker

Networking Rulez

Garage schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:03:
[...]

In dat geval heeft hij 2 problemen, want er zijn diverse sites niet te bereiken (Postbank.nl is altijd moeilijk te bereiken, maar goed, hij moet het wel doen 8)7 )
mja zoals ik ook al aanhaalde het kan ook een probleem in zijn drivers zijn. Maar inderdaad. laat de TS maar eens ergens mee komen nu. Het word anders wel gissen wat er nu aan de hand is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat betreft andere pc's niet zien en networkpath not found: zoek ff op google naar site m.b.t. masterbrowser problemen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:30
The_Wrecker schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:56:
Ik denk dat het probleem hem in z'n netBios zit. Gebruik je netbios over tcp/ip of apart?
NetBIOS apart gebruiken ? Je bedoelt zeker NetBEUI; da's een heel ander netwerkprotocol.

Aangezien hij ook problemen met sites heeft, lijkt me niet dat daar een probleem zit.

Laat TS eerst eens wat dumps van nbtstat van z'n machines geven voor een NetBIOS analyse en nslookup gegevens van de sites die hij niet kan benaderen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02

Reptile209

- gers -

KillerAce_NL schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:54:
Wat betreft andere pc's niet zien en networkpath not found: zoek ff op google naar site m.b.t. masterbrowser problemen.
Kleine uitbreiding uit ervaring: als de masterbrowser wèl een firewall draait (andere PC), kunnen clients niet op het lokale netwerk browsen. Zet die firewall eens uit en/of gooi poorten 137-139 en 445 eens open (uit mijn hoofd...).
Samenvattend: doe alle firewalls op het netwerk eens uit. Of maak een mini-LAN met bijvoorbeeld alleen je eigen PC en de server en zorg dat alles daarop uit staat.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties ik ben er uit!!! _/-\o_

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:24:
Dank jullie voor de reacties ik ben er uit!!! _/-\o_
Wat was het nu ?
Dan kunnen anderen er ook wat van leren.
(en het via de search vinden)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1