[DNS] Time-to-live providers

Pagina: 1
Acties:

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:26

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik aan het uitzoeken hoe snel een wijziging in een DNS-entry wereldwijd is doorgevoerd. De Time-to-live van het domein van mijn opdrachtgever staat nu op 10 minuten. Als je de DNS-entry (ip veranderen bij bestaand domein) wijzigt zou deze, in theorie, dus in 10 minuten wereldwijd moeten zijn doorgevoerd.

Het kan echter zijn dat providers andere tijden aan houden. Als dat zo is, wordt het lastig om een gekozen oplossing hier ook goed te gebruiken.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of weet waar ik deze info vandaan zou kunnen sprokkelen. Ik heb gegoogled, maar ik kan niet echt iets vinden.

I am rubber, you are glue

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
In theorie blijft een record in de cache van een nameserver staan gedurende de opgegeven Time-to-live.
In theorie, ik heb meegemaakt dat ondanks dat de TTL voor onze records op een uur staan, het soms enkele dagen duurt voordat iedereen op het nieuwe adres terecht komt.

De aanbevolen werkwijze is ook om een paar dagen voor een wijziging de TTL op een paar minuten te zetten, zodat je er bijna zeker van bent dat alles binnen een dag gewijzigd is.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Services als dyndns.org leven van het feit dat een korte ttl van dns-records door 99,9 van de dns server gehonoreerd wordt. Zou me er dus niet te veel druk over maken.

Ook de site waar ik wat beheer voor doe maakt gebruik van een korte ttl om bij uitval van de server snel te kunnen switchen. Werkt probleemloos.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Zo had ik ook een korte TTL totdat mijn primaire DNS server er mee stopte en binnen de kortste keren de secondairy het dus ook voor gezien hield. Pak gewoon een week TTL ofzo en indien je moet gaan wijzigen anderhalve week van te voren de wijziging van TTL inplannen en die dan veranderen naar een paar uur. Dan hebben de DNS servers "wereldwijd" inmiddels je nieuwe waarde van een paar uur en kan je de wijziging snel doorvoeren.

.