Toon posts:

Kan Windows niet installeren op nieuwe HDD: 0x24 ntfs.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste gasten,

Vandaag starte ik me computer kreeg ik blauw windows scherm
dus ik dacht na paa keer rebooten en veilig modus uitproberen ik format hem wel eve
nu ik windows wil instaleren krijg ik deze fout melding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerst keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefregmentatie en het maken van backups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

technische informatie (mogelijk in het enngels)

*** STOP: 0x00000024 (0x001902FA,0xF89ADB70,0xF89AD870,0xF815F83D)

*** ntfs.sys - address F815f83D base at F814E000, Datestamp 3d6de5c1

Systeem:
Mobo:Asus P4GD1
CPU:Intel Pentium 4 2.66 Ghz
HD:Maxtor DiamondMax plus 9 80 GB 7200 RPM
400 Watt voeding

voor al me systeem eisen klik hier

ik had al gekeken op fouten maar kon niks vinden en die harddisk is misschien 2 weken oud
maakt geen raar geluid wordt gewoon in bios gevonden niks mis mee
PS:de dag daarvoor had ik een virus wel verweidert maar misschien heeft dat er iets mee te maken :? oh jah ik heb de kabels ook gecontroleerd zitten goed

als iemand me kan helpen al bedankt

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
START > UITVOEREN > CHKDSK :Y) als ie daarin fouten weergeeft even in de veilige modus CHKDSK uitvoeren.

Succes :Y)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al een andere install cd geprobeert? Misschien dat het ntfs.sys bestand corrupt is?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

misschien fdisk /mbr
als er een virus in je mbr zit

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:52:
START > UITVOEREN > CHKDSK :Y) als ie daarin fouten weergeeft even in de veilige modus CHKDSK uitvoeren.

Succes :Y)
windows kan niet gestart worden daarom wou ik hem ook fotmatteren

ik heb nu adere XP ganu uit proberen

heeft niet gewerkt :? zelfde fout

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 17:07 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Formatteren met een proggie van de hd fabrikant zelf? Voor Maxtor schijven heb je Maxblast. Probeer eens een Quick Low-Level format.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=0x00000024 ntfs.sys]

Wat heb je eigenlijk uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem :? Dat is eigenlijk wel de bedoeling hier op GoT.

Post hier eens jouw troubleshootresultaten die je had kunnen uitvinden met behulp van mijn Google-linkje :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
heb je ander ram geheuge bij de hand..?
k had t met t installen van mn PII dat ie een paar bestanden van de cd niet kon kopieren. Steeds negeren gedrukt, pc reboot, mist ntfs.sys. Ik nog een antal keer probere, weer niet. Dus k dacht dat mn CD kapot was. Van iemand goeie cd geleend, zelfde. 1 Latje ram eruit gehaald en t werkte wel...

dus misschien is je ram hier het probleem ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC nog bedankt voor die google link ik zie nu dat andere mensen hget ook hebben gehad
ik zag iets staan met windows 2000 bootdisk dus ik ga zo nar bootdisk.com en download ff die dinge en ga zo uitproberen maarre kan ik gewoon niet de HD uit me computer halen ff jumpertje op slave zetten en bij de andere computer erbij zetten en dan formateren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou ook kunnen :) Je kan zelfs de Windows setup deels laten doorlopen op een andere PC (mits de HDD op de standaard onboard controller zit aangesloten). Dan moet je wel even alle andere HDD's van die PC ontkoppelen en de Windows setup na 1e reboot meteen afbreken en daarna de HDD terugzetten. Dan kun je de setup op je PC afwerken zonder CD ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat heb ik precies gedaan:
Ik had eerst een utillity van maxtor gedownload de link vond ik in PMG FaQs
je krijgt dan zo een bestandje om die bestanden op een diskette te uitpakken
had ik gedaan deed hem in me comp
maar ik kreeg geen HD gevonden wat blijkt dat die utility alleen op IDE en nog iets werkt en mijn HD is op Raid aangesloten dus ik open die oude comp waar ik opzat toen ik deze topic poste ik zette de HD met problemen ik zette ff die jumpertje van Maxtor op slave toen diskette erin gestopt comp aangezet en laate zoeken naar me HD duurt ongeveer 1 min daarna heb ik hem op low level format quick gedaan was gelukt toen weer in de comp waar de HD hoort te zitten me case mod :*) windows XP cd erin gedaan geen foutmelding ik dolblij ik HD Volledig geformat en daarna worden er bestanden opgezet voor de setup maar toen stond er kan ..... niet kopieren ik dacht zo :r maar ik haal cd eruit maak hem ff schoon en voila hij kon het bestand zo kopieren 8)7 en toen windows geinstald wou ik het nog gister op 11-1-05 poste lag tweakers ff plat ofsow ? en dus heb ik maar vandaag gepost :9

Greetings Joshua

ik wil graag Moderator hulp bedanken
en van alle andere tweakers :>

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:20 ]

Pagina: 1