Toon posts:

Gamepoort naar usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stuurtje met pedalen voor de pc , merk Thrustmaster T2, hier zit een gamepoort aansluiting op, deze werkt prima op mijn oude pc met gamepoort.

Nu wil ik dit stuurtje op mijn laptop aansluiten, maar hier zit geen gamepoort op, maar wel een usb poort, nu heb ik een verloopstukje genomen van een gamepad , merk Logitech wingman extreme, de gamepad werkt prima met dit verloopstukje, windows xp herkent deze direct, behalve als ik het verloopstukje op het stuurtje aansluit, want dan gebeurt er nix, ook niet als ik op toevoegen druk bij spelbesturingen in het configuratiescherm.

Dit vindt k echt jammer, want mijn laptop is sneller dan mijn oude pc, zeker voor racespellen, wat zou ik nu nog kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Owhja , het verloopstukje is zoiets als dit

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=545515

Alleen dan geen merk dus.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het stuur ondersteunt geen usb interface?
Dat is de meest logische reden die ik kan bedenken. Dat verloopje die heb ik ook, die werkt ook alleen maar met dat gamepad, omdat die ook een usb interface in zich heeft. Het stuur dus niet.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 17:14
Je hebt wel speciale usb naar gameport stekkers maar die zijn wat duurder denk ik.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

RippyNL schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:51:
Je hebt wel speciale usb naar gameport stekkers maar die zijn wat duurder denk ik.
Ja, want daar zit de usb interface in het verloopje zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dus t kan helaas niet op deze manier, jammer hoor, maar wat kost zo'n verloopstukje dan met usb interface, en kan k dan niet beter een nieuw stuurtje kopen bv?

Verwijderd

Spelbesturingen zijn geen opslagapparaten, net als converters... move > OH en een tip om in de Pricewatch een actieve USB > Gamepoort converter uit te zoeken. Want die ene converter werkt alleen met dat andere stuur waarin USB protocollen ingebouwd zitten en niet met jouw stuur welke alleen maar passief gameport verstaat.
Pagina: 1