Toon posts:

Processor oorzaak van framedrops?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een ander mobo te kopen, met de huidige ben ik niet tevreden. Eerst wil ik er zeker van zijn dat mn cpu niet slecht in orde is...

In cs: condition zero heb ik framedrops waar je u tegen zegt, dit gebeurt als er veel poppetjes in beeld zijn en als hij veel schoten moet verwerken.
Ik neem aan dat dit aan de rekenkracht van de pc ligt en niet aan mn videokaart (zie onderstaand)
Hopelijk is het mn mobo die toch vervangen gaat worden....

Saphire 9800 pro (laatste omega drivers)
AMD Athlon 2600+
Gigabyte GA-7N400-L (laatste nforce drivers)

Kan iemand me duidelijkheid geven?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor een harde schijven heb je (snelheid?) ? op spyware,virussen gecontroleerd?
Laat zo weinig mogelijk programma's op de achter grond draaien... En als laatste : met wat voor instellingen speel je het spel? ( resolutie, etc)

Verwijderd

CS: CZ kan MAKKELIJK op jouw systeem draaien hoor. Je CPU is echt wel goed genoeg. Sterker nog, die videokaart kan het bijna alleen :p (bij wijze van spreken).

CS: CZ ziet er niet goed uit, het is gewoon de 'good old' HL(1) engine die het geheel vorm geeft. Met jouw PC moet dat zonder problemen kunnen.

Alle chipset drivers al geinstalleerd? AGP op 8X? Probeer eens met normale Ati Drivers.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens een beetje met je drivers te "spelen" misschien dat je dan wel een normale framerate kan halen

Verwijderd

Hij moet makkelijk de 400FPS kunnen halen met die kaart op CS: CZ... Type eens fps_max 500 & developer 1 in console. Kijken hoeveel je haalt. Als hij maar 150 heeft ofzo is er iets mis met je drivers of hardware...

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoeveel geheugen heb je in je systeem zitten?

Verwijderd

Ook al is het 256MB dan moet het nog makkelijk gaan.

We hebben het hier over CS: CZ, niet over CS: Source

Verwijderd

Topicstarter
agp 8x
fastwrite on
1024x768
maakt geen verschil als ik op d3d of opengl speel..
alle netwerk instellingen goed ingesteld, normale ping
HD: 120 gig 7200 rpm Maxtor
draait niets mee op de achtergrond, geen last van spyware\virussen....

512 mb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 17:02 ]

Verwijderd

Raar.

Heb je vertical sync uit? Dat maakt(e) veel verschil met mn P4 2ghz + gf4 mx460. Met deze PC maakt het misschien niet meer zo veel uit, maar probeer het toch maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu eerst de originele ati drivers proberen...
done...

Het loopt iets beter, frames lopen niet meer terug in de richting 30- en fluctueerd ook minder...
Je zou toch kunnen verwachten dat de fps continu 100 moet kunnen zijn (hoger wil het spel niet).

Zou een asus mobo met de nforce2 400 chipset uitkomst kunnen bieden? Ik heb nl. teveel gebudgeteerd op mn huidige, of ligt het probleem toch ergens anders aan?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 18:16 ]

Verwijderd

Bekend probleem onder windows xp => Vertical Sync. uitzetten...

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
bekend probleem bij Ati-kaarten => fast write afzetten. Fast write helpt niet echt de performantie vooruit, en Ati kaarten hebben nogal problemen met fast write.

Verwijderd

en dus fps_max op 100 zetten iig. Bij CS 1.6 staat het standaard ook op 72 |:(

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Hmm, jij hebt ook een 2600+? Je hebt een beetje hetzelfde probleem als ik. Misschien staat er in mijn topic iets nuttigs voor jou.. Gebeurt het bij jou ook als er veel in beeld komt?

blaat

Verwijderd

Topicstarter
Pennywise81 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:34:
Misschien staat er in mijn topic iets nuttigs voor jou..
Gebeurt het bij jou ook als er veel in beeld komt?
Ja Ik had het topic al door zitten lezen, maar het heeft niet mogen werken allemaal helaas...
En ja heb last als er veel in beeld is, al is dit niet altijd :X

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik mn vraag iets specifieker stellen...

Ik wil uitsluiten dat mijn processor niet lekker is (nog geen jaar oud)
Kan iemand daar na het bovenstaande iets over kwijt?

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:06:
Ga nu eerst de originele ati drivers proberen...
done...

Het loopt iets beter, frames lopen niet meer terug in de richting 30- en fluctueerd ook minder...
Je zou toch kunnen verwachten dat de fps continu 100 moet kunnen zijn (hoger wil het spel niet).

Zou een asus mobo met de nforce2 400 chipset uitkomst kunnen bieden? Ik heb nl. teveel gebudgeteerd op mn huidige, of ligt het probleem toch ergens anders aan?
Zodra je nieuwe drivers instaleert reset hij je gfx settings. Dus zoals al genoemd is zet vsync uit, zat anti aliasing volledig uit (FSAA), zet anisotropisch filteren uit, zet je texture pref naar performance. Zorg ervoord dat je fsb 200 is ipv 166 (als je mem dat aan kan natuurlijk).
En vergeet natuurlijk niet de ingame settings in CS laag te zetten.

Verwijderd

Kom op. Counter-Strike: Condition Zero (nog maar een keer vet...), kan met alles @ max nog runnen op zijn configuratie... Alles @ max is nog lelijk. 1998...? Je kan helemaal geen filtering etc kiezen hoor :p

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
Zeg, kun je niet een displaymode kiezen?
Direct3d, software & OpenGL zijn er (iig bij 1.6 ;)), probeer eens een andere mode anders, niet software natuurlijk :+

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
het is een bekend probleem dat sommige radeons niet goed werken met hl(1) engine, heb hier precies hetzelfde probleem. ook een sapphire 9800 pro. als je oplossing vind kan je die hier poste? :). ben zelf an tijden op zoek naar oplossing

hmz...

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Ik zou zeggen leen eens een andere grafische kaart van iemand (als je de mogelijkheid hebt). Liefst dan een van Nvidia ofzo, maakt dan niet uit wat voor 1 (GF 2 moet het nog makkelijk trekken). Dan kun je uitsluiten dat het daaraan ligt (ATI in combinatie met de HL 1 engine). Beetje zonde om een nieuw moederbord te halen als dan later blijkt dat dat helemaal niet helpt.

Hallo

• SH4D3H
Ik heb nergens last van, ook ATi.
De meesten hebben nergens last van ... mja, als jij het zegt :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens het een en ander na laten vragen...

Het eerste wat gezegd werd is "word de cpu niet te warm?"
Nu heb ik windows lekker fris geinstalleerd, het spelletje nog eens opgestart en wat blijkt...
in het begin loopt hij prima, maar naar verloop van tijd krijgt weer framedrops.
Idle is de cpu ongeveer 60 graden, lijkt mij een beetje warm of is dit normaal voor de athlon?
stresses heb ik niet kunnen kijken, want ik moet het in de bios doen (weet iemand hier een progje voor?)

Ik heb drie koelers: videokaart, processer, en casefan die in blaast...

• Pennywise81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

60 graden is idd best wel warm ja... Ik heb ook een 2600+ en volgens mij reset ie bij mij op die temp automatisch. Maar bij mij wordt ie nooit warmer dan 50. Ik weet niet zeker, maar volgens mij is 75 graden de temp waarop ie echt gaat doorfikken. Dus ik zou er dan ff wa betere koeling op knallen.

blaat

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Ja dat is idd veel te warm, draaien al je fans wel goed? (vooral die op de cpu dan) Zo ja dan zou je eens kunnen kijken of het koelblok nog wel goed contact maakt, en je zou er eens nieuwe koelpasta tussen kunnen doen. En je hebt 1 casefan die naar binnen blaast? Zit die voorin onderin je kast? Als die achterin bovenin je kast zit moet die namelijk naar buiten blazen. Meestal als je 1 casefan hebt blaast ie achteruit de warme lucht naar buiten. Moet je maar even checken .

edit: mijn cpu P4 3.6 (wel ff anders maar toch) komt stressed niet boven de 50 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door mach2 op 14-01-2005 17:17 ]

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
heb de pc aangezet (nadat ie een nacht uit heeft gestaan) en gelijk de bios ingegaan, mn cpu temp kwam zelfs tot 68 graden!!! hoe kan dit?
in de kast zelf blijft het rond de 35 graden, redelijk normaal toch?
is een dure koeler van zalman echt een vooruitgang?

• SH4D3H
Nah, niet meteen.
Grote kans dat je tempsensor een beetje eigenwijs is ;)

Checklist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
-> Voelt de koeler warm aan?
   -> Nee! -> Haal de koeler ervanaf, en plaats deze (met koelpasta ;)) netjes terug, 
wss maakt deze geen (goed) contact.
   -> Ja!
      -> Ik verbrand m'n vingers als ik hem langer dan 5 seconden vast houd?
         -> Ja! -> Nieuwe koeler
         -> Nee, niets aan de hand, je kunt een herplaatsing overwegen. 
Zorg ook dat de fan stofvrij is :)

[ Voor 12% gewijzigd door SH4D3H op 15-01-2005 15:42 . Reden: Layout f*ck*d door post -> opgelost :) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:36:
Ik heb nog eens het een en ander na laten vragen...

Het eerste wat gezegd werd is "word de cpu niet te warm?"
Nu heb ik windows lekker fris geinstalleerd, het spelletje nog eens opgestart en wat blijkt...
in het begin loopt hij prima, maar naar verloop van tijd krijgt weer framedrops.
Idle is de cpu ongeveer 60 graden, lijkt mij een beetje warm of is dit normaal voor de athlon?
stresses heb ik niet kunnen kijken, want ik moet het in de bios doen (weet iemand hier een progje voor?)

Ik heb drie koelers: videokaart, processer, en casefan die in blaast...
Wat bedoel je precies met 'na verloop van tijd'. Moeten we denken aan ~15min, ~30min of ~60min?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok beetje koelpasta, alles goed stof vrij gemaakt...
Heb weer veel te moeilijk gedacht >:)
Heb netjes een fps van 350 (max welliswaar). progje cpucool geinstalleerd (weet niet of dit nauwkeurig is) maar hij geeft een temp aan van ongeveer 48 graden idle en stresses een paar graadjes meer... (in condition zero)

bedankt voor de moeite iig :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er btw wel ff bij zeggen, dit lukt alleen met de volgende instellingen:
fastwrite uit
vert sync uit
true form uit
structuur voorkeur en niveau mipmap detail op hoge prestatie

mssn dat pennywise er iets aan heeft?
Pagina: 1