Toon posts:

[ASP - ACCESS] Ontwikkelen met geopende database?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Vroeger... :9 ... Kon ik nog in ASP ontwikkelen met een Access 2000 database open.
Zolang ik de tabel maar niet open had waar ik een query of iets dergelijks uitvoerde gaf dit mij nooit problemen. Maar sinds we hier nu Access 2003 hebben kan ik niet eens meer de database open hebben. Sterker nog, als ik deze niet afsluit moet ik zelfs mn computer rebooten om weer fatsoenlijk aan de slag te kunnen. Anders blijft hij komen met een unspecified error.

Hebben jullie hier nu ook last van? Of heeft iemand dit probleem zelfs op weten te lossen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon netjes programmeren en je database connectie netjes sluiten na gebruik? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over de connecties. Ik bedoel Access zelf. De connecties worden altijd netjes gesloten door mij! :)

Maar ik wil graag veel de database raadplegen om data te controlleren enzo, dus wil ik tijdens het ontwikkelen ook gewoon in een tabel kunnen loeren. Logisch dat ik dan wel de tabel moet sluiten voordat ik ga testen, maar zelfs dat is nu niet genoeg...

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Open je toevallig de database niet exclusief? Zodra je dat 1 keer doet, doet hij dit namelijk automagisch de volgende keer ook. Dat kun je instellen als je de database opent, je kunt dan op het pijltje naar beneden in de open button klikken, en dan voor een andere optie dan exclusief kiezen.

Overigens zijn die problemen die je hier mee hebt wel netjes af te vangen door er niet klakkeloos vanuit te gaan dat je database verbinding goed is.

[ Voor 21% gewijzigd door sopsop op 10-01-2005 17:00 ]

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 16:49
Wanneer je je Access database via Access zelf opent (dus msaccess.exe), is je hele mdb file gelocked (te herkennen aan een .ldb file). De ADO/DAO connectie naar je database vanuit IIS, is locked 'm niet permanent; hooguit voor de tijd die het duurt om een bewerking uit te voeren.

Je kunt dus beter niet via Access je output/resultaat bekijken. Geef gewoon tussenresultaten ook op het scherm.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

JJvG schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:20:
Wanneer je je Access database via Access zelf opent (dus msaccess.exe), is je hele mdb file gelocked (te herkennen aan een .ldb file).
Dat is niet waar. In die LDB file staat wie er allemaal geconnect zijn aan de database. Er staat ook locking informatie in. Je kunt prima je database openen in Access. Alleen moet je dat niet exclusief doen (zoals ik hierboven al aangaf). Is je database niet exclusief geopend, dan heb je alleen problemen met locking zodra je een tabel vanuit je ASP-pagina wilt raadplegen, terwijl je in Access in Design mode bezig bent.
Pagina: 1