Toon posts:

Hetnet email gebruiken onder Mxstream?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik had even een vraagje. Hoe kan ik hetnet email gebruiken onder Mxstream verbinding? Het binnenhalen van de email gaat perfect met de SMTP van Mxstream alleen uitgaande mail niet. Is dit ook mogelijk om het zo in te stellen dat dit ook werkt? Kan iemand mij vertellen hoe aub.

Alvast bedankt,

Groetjes Patrick

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
mxstream bestaat al een tijdje niet meer ;)

Ontvangen kan meestal wel, zenden meestal niet. Dat mag vaak alleen als je een IP gebruikt dat van de provider afkomstig is.

iRacing Profiel

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mxstream == KPN ADSL.
Hetnet => Connected by KPN ADSL.

Wellicht werkt het indien jij je username en password invult bij je SMTP server instellingen?

🌞🍃

Verwijderd

smtp server invullen van je ADSL aanbieder.

Verwijderd

Topicstarter
ADSL is van Wanadoo en Hetnet is ISDN wat we eerst hadden.

Om de email op te halen gebruik ik de SMTP van wanadoo. Maar als ik de pop3 van hetnet gebruikt werkt dat dus niet. Dus ophalen van email lukt wel alleen het versturen niet. Iemand suggesties?

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Als ik je verhaal goed begrijp probeer je je email nu te versturen via pop.hetnet.nl. Dat gaat sowieso niet lukken, want voor de uitgaande mail heb je in ieder geval mailhost.hetnet.nl nodig. Ik weet alleen niet of je via een wanadoo-verbinding ook van deze server gebruik mag maken. Je kunt toch wel gewoon de post van je hetnet adres versturen via de SMTP-server van wanadoo?

[ Voor 3% gewijzigd door CowArt op 10-01-2005 22:57 . Reden: typo ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 07:38
Het kan ook voorkomen dat je van "buitenaf" niet met de hetnet mailserver kan mailen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Sterker nog, bij kpn, wanadoo en zo ook @home is dit zo, je kunt alleen mail versturen via de eigen verbinding (dus pop.hetnet.nl alleen via hetnet etc.), of anders via webmail.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit of ik de pop3 gegevens van wanadoo of van hetnet gebruik ik kan geen mail versturen via hetnet door gebruik te maken van adsl van wanadoo. Ik ga wel overstappen naar quicknet adsl. Zou het dan wel kunnen heeft iemand daar enig idee van?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

jongen, je gaat je ISP opzeggen omdat je zelf iets niet snapt? |:(

Als jij gewoon de pop3 server van hetnet invult en de smtp server van wanadoo, kan jij gewoon mails van hetnet ophalen en ook gewoon mails versturen met als afzender jouwnaam@hetnet.nl (de afzender stel je in in je mailprogramma, het maakt geen reet uit of je een wanadoo smtp gebruikt. Ik gebruik een planet SMTP server en gebruik mijnnaam@tweakers.net als afzander).

Als je gewoon uberhaupt geen mails kan versturen, zou ik eens naar wanadoo bellen. Ik denk dat dat je beter gaat helpen dan dit topic. Hun SMTP server is het probleem niet, jouw PC-instellingen wel, die helpdesk kan je daar wel even doorheen praten.

0900-0156 is het nummer voor jou.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 11-01-2005 12:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:48
Ik lees in je verhaal dat je POP3 en SMTP door elkaar haalt. POP = OPHALEN, SMTP = VERZENDEN

Waarschijnlijk kun je alleen verzenden met smtp.wanadoo.nl of mail.wanadoo.nl omdat ze verkeer naar andere mailservers blokkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Pino op 11-01-2005 12:45 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

THEF_Pino schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:44:
Waarschijnlijk kun je alleen verzenden met smtp.wanadoo.nl of mail.wanadoo.nl omdat ze verkeer naar andere mailservers blokkeren.
Dit doen ze zowiezo niet, het is andersom. SMTP servers van hetnet, planet, etc kunnen alleen worden gebruikt vanaf IP ranges die in de planet range zitten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is allemaal opgelost thx voor jullie help het werkt nu goed :)

Ennuh JVS ik heb wanadoo niet opgezegt omdat ik er met email niet uit kwam maar puur uit kostenbesparing. Dat ter zijde

thx allemaal
Pagina: 1