[2003] Frontpage servers

Pagina: 1
Acties:

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 19:25
Beste tweakers, een vraagje!

Situatie: Windows 2003 Sever (met alle updates), draat IIS op met ondersteuning voor PHP, ASP en Frontpage Extensies.

Nu is het geval dat een gebruiker graag dmv Frontpage zijn site wilt publiceren op de server. Dus we hebben voor diegene een gebruikersaccount aangemaakt.
Bij het publiceren ging het fout, gebruiker was niet gemachtigd. Administrator kon het wel.

Rechten staan in IIS goed. Gebruiker heeft daarin alle rechten (muv Full Control) en ook op de map zelf waarin de site komt (wwwroot/mapnaam) staat alles hetzelfde als in IIS.

Ik heb gekeken of er een groep bestaat die iets met FP heeft, maar niet kunnen vinden.

Vraag is dus: welke rechten moet ik die gebruiker geven / welke groep moet ik aan diegene toevoegen?

Alvast dank! ;)

MyMeuk

Verwijderd

IIS Admin MMC -> Website -> Rechts klikken -> Frontpage extensies configuren

Beetje standaard

Ah ok, ik dacht dat je rechten op folders gezet had. Kon niet uit je verhaal opmaken dat je dit via webinterface van frontpagextenties gedaan had. my bad

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:11 ]

• martijn946
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:08:

Beetje standaard
Dat hebben we al gedaan :)

MyMeuk

• martijn946
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:08:
Ah ok, ik dacht dat je rechten op folders gezet had. Kon niet uit je verhaal opmaken dat je dit via webinterface van frontpagextenties gedaan had. my bad
Rechten op folders hebben we dus wel gedaan, maar ook de FP extensies op die site gezet zeg maar. Alleen FP moet wel weten welke user (want daar vraagt ie om) mag uploaden. Rechtenkwestie dus.

MyMeuk

Verwijderd

Vraag het even voor de zekerheid, heb je via internet explorer via de "website" van frontpagextentions de gebruiker ook rechten gegeven? of alleen op de map op de hardeschijf?

• martijn946
Alleen de map op de harde schijf, een website interface van de FP-ext was mij niet bekend. Weet jij de standaard URL daarvan?

Overigens hebben we wel een webinterface voor de gehele server (poort 8098), maar daar staat niks over FP extensies.

MyMeuk

Verwijderd

• martijn946
Die optie staat er niet specifiek, wel een optie om te recalculeren. (Leuk woord voor Galgje). Zo kom ik er wel bij. probeerde net daarin user toe te voegen, maar het systeem zei dat de gebruiker al bestond. Klopt, want deze stond als lokale user op de server. Deze verwijderd, nog een keer toegevoegd en alsnog kwam de foutmelding dat ie al bestond. Even de server hetstarten :)

MyMeuk

• martijn946
Het werkt!!! Dank je wel! ;)

MyMeuk

Pagina: 1