Alle nieuwe XP client's hangen in een domein. Het toevoegen van een printer werkt goed, op diverse manieren. Bijvoorbeeld toevoegen netwerkprinterer via \\pdc\printer01 etc. Wanneer de "eerste" print opdracht gegeven wordt faalt deze altijd, vanuit elke applicatie. Zoals Word, excel, mail en de Internet browser. Als je een tweede keer op de print button drukt word het document wel direct afgedrukt.
Als ik de firewall in XP uitzet dan functioneerd het wel goed. En ja je kan de firewall de Exceptions gebruiken voor file en printersharing maar dit geeft niet de oplossing voor het probleem.
Hoe kan ik dit wel juist laten functioneren, waar mis ik iets
Kan iemand mij helpen.
Een gegeven is dat de \\PDC in ons geval een SAMBA server is, en de clients allen voorzien van XP Pro. met SP2 en firewall ON .
.
Als ik de firewall in XP uitzet dan functioneerd het wel goed. En ja je kan de firewall de Exceptions gebruiken voor file en printersharing maar dit geeft niet de oplossing voor het probleem.
Hoe kan ik dit wel juist laten functioneren, waar mis ik iets
Een gegeven is dat de \\PDC in ons geval een SAMBA server is, en de clients allen voorzien van XP Pro. met SP2 en firewall ON .
.
If you see me collapse, pause my Garmin!πΆπ