Printer faalt de eerste keer in XP sp2 (firewall on)

Pagina: 1
Acties:

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 18:15
Alle nieuwe XP client's hangen in een domein. Het toevoegen van een printer werkt goed, op diverse manieren. Bijvoorbeeld toevoegen netwerkprinterer via \\pdc\printer01 etc. Wanneer de "eerste" print opdracht gegeven wordt faalt deze altijd, vanuit elke applicatie. Zoals Word, excel, mail en de Internet browser. Als je een tweede keer op de print button drukt word het document wel direct afgedrukt.

Als ik de firewall in XP uitzet dan functioneerd het wel goed. En ja je kan de firewall de Exceptions gebruiken voor file en printersharing maar dit geeft niet de oplossing voor het probleem.

Hoe kan ik dit wel juist laten functioneren, waar mis ik iets :? Kan iemand mij helpen.

Een gegeven is dat de \\PDC in ons geval een SAMBA server is, en de clients allen voorzien van XP Pro. met SP2 en firewall ON .
.

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:51
Moet je dan niet een exception in de windows firewall maken voor de smb poort (Bestaat die :S) ofzo want volgens mij dat niet het zelfde als bestand en printer deling

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• proza
Deze staan al standaard in de exceptions onder het kopje "File en Printer Sharing"

tcp = 139
tcp = 445
udp = 137
udp = 138

Echter staat deze default uit, en aanzetten geeft niet de oplossing in deze :'(
.

Verwijderd

Wat heeft dit met Professional Networking & Servers te maken :? Move PNS > NT

Daarnaast denk ik dat het helpt als je minder vaak met je kop tegen de muur bonkt. Daar krijg je alleen maar hersenschuddingen van. En tot slot: waarom zet je die firwall niet uit? Je clients hangen in een LAN in een domein, dan moet dat totaal niet nodig zijn.

• proza
Ik vind het helemaal goed.

En ja je kan uiteraard de firewall uit zetten, het vervelende is echter dat deze laptops ook mee naar huis gaan met de gebruikers. En worden dan vrolijk in allerlei andere (not secure) netwerkjes gehangen van kabel- t/m adsl-varianten. En om de gebruiker te vertellen dit thuis beter aan te zetten wordt toch vergeten. :*)