Goeie dag,
De titel van de thread is niet helemaal duidelijk denk ik, maar het mocht niet langer zijn.
Even nog een omschrijving:
De Exchange server haalt de popbox van pop.planet.nl om de 15 minuten leeg. De externe domeinnam van de exchange server heet dus ook planet.nl, anders wordt de mail meteen gebounced.
Omdat de exchange server 'planet.nl' heet, denk hij dat adressen met @planet.nl in zijn lokale adressenlijst zit. Aangezien hij die daar niet kan vinden, stuurt ie die bovenstaande melding direct terug.
Ik hoop dat mijn beredenering hierover klopt, maar is hier een oplossing voor aan de server-side? Zeg maar, zonder batched SMTP te gaan gebruiken?
Tnx,
MpDay
De titel van de thread is niet helemaal duidelijk denk ik, maar het mocht niet langer zijn.
Even nog een omschrijving:
Situatie is als volgt:Mailen naar een @planet.nl adres is niet toegestaan, waarschijnlijk omdat het e-mail adres van 1 van de gebruikers ook eindigt op @planet.nl
Oke, alles werkt met het mailen, behalve dat er geen mail verzonden kan worden naar @planet.nl adressen. Je krijgt dan onmiddelijk een mail terug met de melding:Server: Windows Small Business 2003 met Exchange
PC1: Outlook 2003, e-mail adres eindigt op @planet.nl
PC2: Outlook 2003, e-mail adres eindigt op @wxs.nl (planet was wxs vroeger!)
ADSL: Standaard ADSL abbo bij Planet via Speedtouch Wireless
Er draait geen ISA server, want de server zit samen met de andere PC's op de LAN van de Speedtouch
Hierin is 'bla' natuurlijk een bestaand e-mail adres, want vanaf mij thuis kan ik daar wel naartoe mailen.bla@planet.nl op 10/01/2005 9:20
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de ontvanger om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<planet.nl #5.1.1>
De Exchange server haalt de popbox van pop.planet.nl om de 15 minuten leeg. De externe domeinnam van de exchange server heet dus ook planet.nl, anders wordt de mail meteen gebounced.
Omdat de exchange server 'planet.nl' heet, denk hij dat adressen met @planet.nl in zijn lokale adressenlijst zit. Aangezien hij die daar niet kan vinden, stuurt ie die bovenstaande melding direct terug.
Ik hoop dat mijn beredenering hierover klopt, maar is hier een oplossing voor aan de server-side? Zeg maar, zonder batched SMTP te gaan gebruiken?
Tnx,
MpDay