Toon posts:

geen geluid via spdif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer via optisch op mijn versterker aangesloten. Via een onboard soundcard viel de geluid elke keer een 0.5 seconde weg. Dat was een probleem van mijn onboard soundcard ik heb nu een terratec 5.1 fun met optische uitgang gekocht en geinstalleerd.

Ik kies in de control panel voor spdif die alleen stereo geluid verstuurd dat werkt goed, alleen als ik met windvd of powerdvd een dvd wil bekijken en ik kies op die programma's voor de spdif uitgang loopt het vast. Als ik dat niet kies krijg ik er wel geluid uit maar dat is niet digitaal volgens mij. Want mijn versterker kan dts niet detecteren. Terwijl die dvd met de onboard soundcard wel werd afgespeeld met dts. Trouwens ik heb de onboard soundcard ook nog uitgezet in de bios. Als ik die aanzet en dan spdif op windvd of powerdvd kies dan krijg ik geen geluid uit maar loopt het ook niet vast.

Wat doe ik fout?
Ik heb alles geprobeerd. Alvast bedankt!

Verwijderd

Misschien kun je iets met mijn oude topic over de Aureon Fun.
Je control panel moet je iig op "stereo" instellen (lijkt onlogisch, maar het moet toch echt) en je moet in PowerDVD "spdif" selecteren. Als je wel "iets" hoord, hoor je altijd "iets" digitaals. Je heb hem immers digitaal aangesloten, en door een digitale verbinding komten alleen digitaal signaalen. Je zegt dat het niet lukt met DTS, maar lukt het wel met DD?
Het is imho trouwens ook niet echt nodig om het onboard geluid uit te zetten in het bios.

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 03:13

Def_Os

Erjuh!

Ik heb met mijn Terratec Aureon Space hetzelfde probleem gehad. Misschien heb je hier iets aan:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/954703/

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it