[XP] Oude installatie Norton blijft terug komen*

Pagina: 1
Acties:

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 18:39

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Oke ik zit met het volgende probleem, ik heb een tijdje terug norton erop gezet maar de installatie ging verkeerd doordat de cd niet meer te lezen was. Het zal aan de erg oude brander gelegen hebben deze heeft vaker kuren maar de installatie kon je niet voorzetten of annuleren. No komt deze installatie steeds terug als je iets anders installeerd wat daardoor vaak niet lukt, je krijg dan de meest vreemde foutmeldingen, ook stikt het register nog van de Norton en Syamantec maar ik heb geen idee hoe ik dit eruit kan halen wat handmatig is onbegonnen werk. :/ het vreemde was ook dat je bij software niks terug kon vinden maar alles wel gedeelte opstarte en dus lekker het hele systeem in de war schopte :(

En als laatste, kom niet met Windows er ff opnieuw op want dat is onmogelijk, er staat hier software op waar ik niet zo snel weer aan kan komen dit in verband met erg dure licenties en om misbruik te voorkomen is het niet mogelijk deze cd's thuis te bewaren. En om alle extra gedownload plugins en extra software nog maar even buiten beschouwing te laten.

Iemand enig idee hoe ik hier waar af geraak want dit is echt een drama :'(

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Op de site van symantec kun je een proggie downen die alles eraf haalt.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 23:34
Norton wat? Norton Office 7,5? Norton Windows 97? Norton Symantec 2000?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

off-topic: een vriendelijk verzoek om (voortaan) iets duidelijker te zijn. Norton kan veel betekenen, namelijk Norton Antivirus; en Norton Internet Security; en Norton Systemworks; Norton Ghost.

Begrijp je wat ik bedoel?

On-topic: Symantec heeft ook proggies die deze problemen ongedaan maken. Je kunt hiermee wél registerkeys houden, die zorgen dat je software na een jaar te hebben gedraaid niet meer gratis update. De oudere versies hadden deze registerkeys niet, en ipv een nieuw abo te nemen installeerde je het gewoon overnieuw, zelfs zonder windows te verwijderen.

[edit]: Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-01-2005 15:05 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

je norton proggie overnieuw installeren en dan verwijderen??

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Oke sorry het gaat dus om Antivirus.

Opnieuw installeren werkt niet dat zegt ie dat er nog een oude installatie opstaat. Dat is het probleem juist.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 14:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb een keer handmatig alles verwijdert van de Installmap en daarna uit het register. Zoeken op symantec

[ Voor 11% gewijzigd door kromme op 10-01-2005 15:13 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
kromme schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:13:
Ik heb een keer handmatig alles verwijdert van de Installmap en daarna uit het register. Zoeken op symantec
Ja oke als ik een monik was zou ik het doen maar dat is onbegonnen werk, ik zit hier met tekeningen af moeten en ik heb geen uren de tijd, vandaar dat ik het hier vraag, die rommel moet er toch ook wel anders uit kunnen, handmatig gaat enorm veel tijd kosten.

En dat tooltjes staat ondertussen niet meer op de server van Symantec :( klote zooi

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

er bestaan ook register cleaners, er zit er zelfs een in Norton Systemworks, maar daar heb jij niks aan/ben je niet al te blij mee.

Die kunnen je register heel snel en heel grondig opschonen. Ga maar eens naar download.com of googlen.

Vergeet niet eerst je symantec directory's te verwijderen, anders herstellen zulke programma's de verwijzingen naar de bestanden op je harde schijf, maar dat gaat niet werken aangezien je setup niet was voltooid

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ja ik heb alles er al af alleen ergens in windows zelf staat nog wat, als eerste moest ik in DOS want ik had geen idee hoe je die rommel er anders afkreeg, die programma's van Norton waren namelijk niet af te sluiten, toen kwam ik er in eens achter dat mijn USB toetsenbord niet werkte, ander TB opgehaald, toen was het er af, dacht dat eindelijk alles goed komt ineens die k*t installer er steeds voor bij Word, bij Microstation, bij Autocad om dol van te worden en nu kun je die leuke tooltjes dus niet van de Symantec site halen 8)7

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:18:
[...]

Ja oke als ik een monik was zou ik het doen maar dat is onbegonnen werk, ik zit hier met tekeningen af moeten en ik heb geen uren de tijd, vandaar dat ik het hier vraag, die rommel moet er toch ook wel anders uit kunnen, handmatig gaat enorm veel tijd kosten.

En dat tooltjes staat ondertussen niet meer op de server van Symantec :( klote zooi
Volgens mij heb je dan verkeerd gekeken, want hier vind ik iig een document met veel informatie over het verwijderen van Norton AntiVirus van eerder dan 2003. Er staan ook links naar documenten over het verwijderen van nieuwere versies :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Die info is heel handig, vooral omdat ze het over tooltjes hebben die je vervolgens niet kunt downloaden. Google helpt ook al niet echt veel.

Maar als ik het register opschoon dan ben ik gelijk van die installer af? want dan probeer ik dat wel, alles behalve windows eraf.

• Schiksie

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - kan je hier ook zelf op letten voortaan? :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ja ik weet het het progje staat er wel maar die link is dood :/

Ene sorry voor de fout!

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 10-01-2005 15:49 ]

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:48:
Ja ik weet het het progje staat er wel maar die link is dood :/

Ene sorry voor de fout!
Als je even de tekst had gelezen op mijn link en wat linkjes had geprobeerd kwam je zo op de site waar de utility staat. En nee, die link is niet dood :) Zelf wat werk doen en een beetje zoeken in de ftp doet ook wonderen ;) Nu moet het toch wel lukken!

• Schiksie
die link is echt niet dood hoor, kan em gewoon downloaden.....link verwijst ook gewoon naar de ftp :

ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe

Verwijderd

Mogelijk is er ook info achtergebleven in de Microsoft Windows Installer.
Voor uitleg en het tooltje om deze op te schonen: link naar microsoft

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:59 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
nou de link is hier echt zo dood als wat maar ik heb via het proggie, vreemd dat hier geen pc het kan downloaden maar ik zal het proberen. Hopelijk gaat het nu wel goed.

Edit:
Jawel, eindelijk opgelost. Alleen zit nu het hele register nog vol maar dat los ik hopelijk nog op, de klote installer is in ieder geval weg :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Steffy op 10-01-2005 16:04 ]

Pagina: 1