Ok, de eerste keer dat ik ergens zelf niet uitkom. Om eerlijk te zijn betwijfel ik dus een beetje of jullie me kunnen helpen, maar ik schat het Tweaker-niveau hoog genoeg in dat er andere oplossingen verzonnen kunnen worden 
Ik heb een webpagina, met als achtergrond een foto.
Ergens in het midden van deze foto staat een DIV gepositioneerd.
Nu wil ik dat de foto volledig afgedekt is, behalve op de plek waar de DIV staat. Deze dient dus als soort mask
Uiteindelijk doel is dat deze DIV dmv javascript heen en weer geschoven, en groter of kleiner, kan worden, waardoor je zo over de hele foto kan 'lopen'.
Ik krjig het echter niet voor elkaar om met 1 andere div de volledige foto af te dekken, en met mijn vierkante in het midden staande div toch nog de foto te zien.
Ik kan wel 4 andere divs om mijn div heen plaatsen welke de foto afdekken, en deze mee verplaatsen, of sizen, aan de hand van mijn middelste div.. maar dat vind ik geen nette oplossing.
Iemand een beter idee?
Ik heb een webpagina, met als achtergrond een foto.
Ergens in het midden van deze foto staat een DIV gepositioneerd.
Nu wil ik dat de foto volledig afgedekt is, behalve op de plek waar de DIV staat. Deze dient dus als soort mask
Uiteindelijk doel is dat deze DIV dmv javascript heen en weer geschoven, en groter of kleiner, kan worden, waardoor je zo over de hele foto kan 'lopen'.
Ik krjig het echter niet voor elkaar om met 1 andere div de volledige foto af te dekken, en met mijn vierkante in het midden staande div toch nog de foto te zien.
Ik kan wel 4 andere divs om mijn div heen plaatsen welke de foto afdekken, en deze mee verplaatsen, of sizen, aan de hand van mijn middelste div.. maar dat vind ik geen nette oplossing.
Iemand een beter idee?
edit:
HEMA doet het ook zo, met omliggende DIVs die mee worden geschaalt;

T werkt wel, maar vind het een beetje overkill.
HEMA doet het ook zo, met omliggende DIVs die mee worden geschaalt;

T werkt wel, maar vind het een beetje overkill.
[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 10-01-2005 14:57 ]