[Ervaringen Gbit switch] een 8 ports Gbit switch kopen.

Pagina: 1
Acties:

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56
Hallo iedereen,

Ik ben van plan een Gbit netwerk switch te kopen.
En in de toekomst komen er nog een paar bij.

Ben op zoek naar een 8 poorts switch.
De meeste Gbit switch's zitten rond de € 85,- heb ik gemerkt.
Alleen zijn er verschillende merken.
Verschilt die switch's van snelhied van switching bij verschillende netwerksnelheden?

Het is wel so bij ons thuis dat switch1 naar switch2 en switch2 naar switch3.
En dan komt er nog een 4de switch achter het rijtje er aan.
( voor de mensen die denken waarom nou zo. Het kan niet anders. )
Dat is ook een beetje de redene voor een Gbit netwerk (voor games en servers)

Wat is het beste te nemen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

3com bouwt behoorlijke switches (na alle budget crap getest en onbetrouwbaar bevonden te hebben) en daar kost een 8 poorts gigabit 125 euro oid.

En ja die doet het goed.

Ik heb een sweex gigabit switch aan het werk gezien en die was vrij snel op z'n gat te krijgen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
offtopic:
Zijn er ook mooie 19" rack modelletjes te krijgen die enigzins betaalbaar zijn, maar toch goed presteren?

Damn, ik realiseerde het me pas toen ik postte.. excusez le moi ;)

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2005 16:21 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

ik zou zoals catscit al zegt geen goedkope flutmerk nemen, is echt zonde. Daar haal je je gigabit snelheid ook niet mee.
Krengen zijn zeer onstabiel. Dus het is verstandig om idd richting 3com te gaan. :)

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb een sweex, over de stabiliteit ben ik best tevreden. Het ding heeft alleen 1 nadeel, de herrie!
Die fan komt echt boven al m'n pc's uit. :/

But I thought YOU did the backups...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Niet uit eigen ervaring, maar als je daadwerkelijk die gigabit door je netwerk wilt pompen dan moet je een fatsoendelijk merk kopen (cisco, 3com dat soort). Een sweex of edimax schijnen de Gb niet te halen. Maar misschien kunnen de sweex bezitters daar meer over vertellen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Als ik de handleidingen en specs van al die dingen goed gezien heb dan hebben alle 8p gigabit switches onder de 200 eruo ofzo dezelfde chip intern.

De console ziet er hetzelfde uit, de vlans werken op dezelfde manier, zelfde specs, geen snmp (== reden waarom ik ze allemaal vergeleek) etc...

Ik haalde over de switch (dan maar geen snmp, is meteen 3x zo duur of meer) evenveel als met een crosslink. Meerdere mensen die tegelijkertijd gigabit gebruiken heb ik nog niet gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Paul op 10-01-2005 18:57 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Let er ook even op hoeveel of hoe vaak je kunt doorlussen. Volgens mij kun je niet oneindig doorlussen met switches, tenminste dat werd eens afgeraden in een handleiding van een switch waar ik het merk helaas niet zo meer van weet. Maar let er in iedergeval wel even op.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1