[WiFi] Na aanmelden daalt snelheid rap tot 1mb/s

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 14:59
Ik heb dit weekend een oplossing proberen te vinden via de search, maar diverse zoekopdrachten brachten me niet tot het antwoord, dus ik hoop dat een van jullie wellicht bekend is met het probleem.

Ik ben in augustus op draadloos overgegaan: ik heb toen een Apple AirPort Express gekocht, i.c.m. een Belkin WiFi-adapter (PCI; type F5D7000). Mijn AP en mijn PC staan op nog geen 4m hemelsbreed van elkaar af en normaal gesproken staat er alleen een bank tussen (en ik dan, als ik achter de pc zit :)). Het werkte ook allemaal prima: ik had het zendvermogen ook teruggeschroefd naar 25% en de verbindingssnelheid lag bijna altijd op 54 Mbit/s.

Vorige week is het drama begonnen, want op het moment dat ik me aanmeld op de AirPort daalt de verbindingssnelheid in rap tempo: binnen 1 minuut daalt de verbindingssnelheid van 48/36/22 Mbit/s naar 1 Mbit/s (in tussenstappen van 11 -> 5.5 -> 2). Nu is dat voor een internetverbinding nog niet echt een ramp, maar de respons van en naar internet is werkelijk een drama. Alleen kan ik de vinger niet op de zere plek krijgen. Ik heb zaterdag nieuwe firmware voor de AirPort geïnstalleerd en een harde reset van de Apple werkt niet. Ik heb ook geprobeerd om het netwerk onbeveiligd te laten, maar ook dan daalt de snelheid in rap tempo.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt? Of wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt! :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Surft de buurman mee? ( wellicht niet eens actief, maar je snelheid word aangepast aan de langzaamste client op het netwerk) -> beveiling dus aanzetten.

Ander kanaal?

Spyware check gedaan? ( die faq B&V )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• rclahsen
Ik kan helaas niet kijken of de buurman meesurft, maar normaal gesproken had ik altijd een WPA-sleutel in gebruik (TKIP) die elke 5 minuten werd gewijzigd. Dus normaal gesproken zou iemand wel moeite moeten doen om op mijn netwerk te komen. Bovendien zet er tegenover mij in de straat een café die als service een WiFi-AP heeft geïnstalleerd. Onbeveiligd, dus je zou aannemen dat iemand die wilt internetten daar op gaat surfen (hoeft er minder moeite voor te doen). Maar goed: ik heb voor de zekerheid een ander kanaal gekozen, voorheen werd dat automatisch gedaan.

Kom er net wel achter dat de ping naar mijn Alcatel-modem verre van vlekkeloos verloopt (gemiddeld 1036 ms, dat moet gewoon minder), dus wellicht moet ik daar naar een oplossing zoeken voor mijn trage internetverbinding.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Storing denk ik, heb je al een richtblick wifi set ge probeerd ( je weet wel je neemt zo'n blik van die vieze kartonnen zoutjes en je bouwt daar de ontvanger/zender in!

There is no place like ::1

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

franssie

Save the albatross

Wat voor snelheden haalt je apple dan in dat café? Als dat goed is weet je tenminste dat je AP in de war is (meestal het geval). Of ga eens buurten bij een vriend, laat een vriend met zijn klepboek het eens bij jou proberen etc. Deduction etc ...

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door, we hanteren hier een richtlijn van 24 uur voor kicken.

• rclahsen
Sorry, zal niet meer topickicken binnen 24 uur. Was overigens niet mijn bedoeling om aandacht te vragen trouwens ;)

Ik ben er inmiddels uit: het is waarschijnlijk mijn AP die de geest heeft gegeven dus ik ga morgen naar de winkel om hem in te ruilen. Ik heb namelijk mijn computer ook rechtstreeks aangesloten via een ethernetverbinding met mijn ADSL-modem: geen problemen en geen verlies van pakketten. Internetten via een onbeveiligde verbinding van mijn buurman (waarvoor dank :)) gaat ook soepel: mooie responstijd en weinig/geen verlies van pakketjes. Maar zodra ik mijn AirPort Express gebruik gaat het mis. Als ik via de AP naar mijn ADSL-modem wil pingen, heb ik een packetloss van 30%. De rest die wel aankomt, geeft een responstijd in de range van 2-2000 ms. Lijkt me het vermoeden te rechtvaardigen dat er iets niet helemaal goed is met de AP.
Pagina: 1