Ben een website header aan het maken die precies moet passen in mijn standaard brouwser venster met de resolutie 1024x768. Weet iemand hoe breed hij moet zijn om het schermvullend te krijgen want als ik een header maak van 1024 breed is hij veel te breed ???
Dat ligt aan de browser: de ene browser gebruikt wat meer ruimte aan de zijkanten dan de ander. Is dus nooit op deze manier perfect te maken.
dit topic had je ook al ergens anders gepost... waarom repost je het hier? En waarom heb je niet even rondgezocht met de search?
Trek er ongeveer 10 pixels vanaf. Als dit past, plaats je er elke keer een pixel bij totdat het niet meer past.
Signature
heb rond gezocht kan alleen nergens een passend antwoord vinden.
Mijn andere topic is gesloten omdat hij verkeerd geplaats was !!
En browsers met zijbalken dan? (Opera heeft standaard balken aan de zijkant toch?)
[ Voor 47% gewijzigd door Ebayzo op 10-01-2005 14:34 ]
Default blanke hetero
ja, en zie dan dat je nog niet goed uitkomt in een andere browser (niet brouwser trouwens *kippevel*).pasta schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:32:
Trek er ongeveer 10 pixels vanaf. Als dit past, plaats je er elke keer een pixel bij totdat het niet meer past.
Gewoon zorgen voor een centrered banner met dezelfde achtergrondkleur als je page, met voldoende marge.
Trial and errorpasta schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:32:
Anyways, dit ligt er dus totaal aan hoe jij de browser insteld. Misschien heeft iemand ander wel een tool/adware bar aan de zijkant en past het niet meer... Houd daar ook rekening mee.
nee, omdat het een kansloos topic zonder eigen inzet en zonder onderzoek vooraf is. Bovendien over een onderwerp wat al tig keer hier is besproken en door iedereen die een beetje zichzelf heeft ingelezen in de wereld die internet heeft als behoorlijk suf bestempeld wordt.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:33:
heb rond gezocht kan alleen nergens een passend antwoord vinden.
Er was gezegd dat je even de policy moest doornemen. Dit heb je IMO duidelijk niet gedaan.
Tja, hij vroeg om een oplossing die werkte voor zijn browser. Die gaf ik hem dus ook.HunterPro schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:34:
[...]
ja, en zie dan dat je nog niet goed uitkomt in een andere browser (niet brouwser trouwens *kippevel*).
Gewoon zorgen voor een centrered banner met dezelfde achtergrondkleur als je page, met voldoende marge.
Signature
Waarom wil je in hemelsnaam een header van zo breed maken? Denk eens aan practical design?Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:35:
blijkt dus dat het gewoon niet kan. Zal ik toch iets anders moeten proberen.
offtopic:
dacht even bij de titel een topic te verwachten over hoeveel CM is 1024 pixels
[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 10-01-2005 14:39 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
BtM909 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:38:
[...]
Waarom wil je in hemelsnaam een header van zo breed maken? Denk eens aan practical design?
offtopic:
offtopic:
drie emmers en een scheutje toch?
drie emmers en een scheutje toch?
Kijk hier eens; pagina breed design met liquid layout.
http://www.alistapart.com/articles/negativemargins/
Dan kan je weer even vooruit, maar dan moet je je nog afvragen of het gewenst is zo'n brede pagina.
http://www.alistapart.com/articles/negativemargins/
Dan kan je weer even vooruit, maar dan moet je je nog afvragen of het gewenst is zo'n brede pagina.
[ Voor 33% gewijzigd door Rowanov op 10-01-2005 14:42 ]
hmm.. ja probeer eens wat zou ik zeggen...
misschien leer je er wel wat van..
misschien leer je er wel wat van..
[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2005 14:46 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()