Toon posts:

[Excel VBA] filenaam uit werkblad halen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een Macro voordat de gebruiker het werkblad sluit een kopie van het werkblad maken en deze opslaan in een bepaalde directory. De naam waaronder hij deze moet opslaan bestaat uit een combinatie van een aantal cellen waarin waarden staan.

Sub opslaanals()

Dim cancel As Boolean
Dim mijnblad As Worksheet
Dim mijntoetsing As String
Dim mijnprojectnummer As String
Dim mijnFase As String
Dim mijnvolgnummer As String
Dim mijnachtervoegsel As Integer

Sheets(Array("toetsing fase 1 tm 6", "Blad2", "opmerkingen")).Copy

Application.DisplayAlerts = False
Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Select

mijntoetsing = Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g3").Value & "." & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g4").Value & "-" & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g5").Value & "-" & Date

ChDir "J:\OW"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="J:\OW\mijntoetsing.xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
ActiveWorkbook.Close
End Sub

Als ik alleen Filename:=mijntoetsing opgeef dan slaat hij wel onder de naam op die ik wil maar niet onder de directory die ik aangewezen heb. Maar als ik het opslaat zoals hier boven beschreven de slaat hij op in de goede directory maar niet onder de naam dat ik wil.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:54
Vervang
ChDir "J:\OW"
eens door:

mijntoetsing = "J:\OW\" & mijntoetsing

Dan heb je het pad van je bestand in de naam staan.
BTW, debugtrucje:
Zet onder deze regel eens:
msgbox ":" & mijntoetsing & ":" en check op allerlei verborgen spaties of andere tekens.

[ Voor 40% gewijzigd door onkl op 10-01-2005 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Door voor Chdir Chdrive te zetten wordt het bestand wel opgeslagen onder de naam zoals ik dat wil.

Helaas werkte het andere niet, de directory werd als een deel van de naam gezien.

Bedankt voor de tip trouwens