Ik wil in een Macro voordat de gebruiker het werkblad sluit een kopie van het werkblad maken en deze opslaan in een bepaalde directory. De naam waaronder hij deze moet opslaan bestaat uit een combinatie van een aantal cellen waarin waarden staan.
Sub opslaanals()
Dim cancel As Boolean
Dim mijnblad As Worksheet
Dim mijntoetsing As String
Dim mijnprojectnummer As String
Dim mijnFase As String
Dim mijnvolgnummer As String
Dim mijnachtervoegsel As Integer
Sheets(Array("toetsing fase 1 tm 6", "Blad2", "opmerkingen")).Copy
Application.DisplayAlerts = False
Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Select
mijntoetsing = Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g3").Value & "." & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g4").Value & "-" & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g5").Value & "-" & Date
ChDir "J:\OW"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="J:\OW\mijntoetsing.xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
ActiveWorkbook.Close
End Sub
Als ik alleen Filename:=mijntoetsing opgeef dan slaat hij wel onder de naam op die ik wil maar niet onder de directory die ik aangewezen heb. Maar als ik het opslaat zoals hier boven beschreven de slaat hij op in de goede directory maar niet onder de naam dat ik wil.
Sub opslaanals()
Dim cancel As Boolean
Dim mijnblad As Worksheet
Dim mijntoetsing As String
Dim mijnprojectnummer As String
Dim mijnFase As String
Dim mijnvolgnummer As String
Dim mijnachtervoegsel As Integer
Sheets(Array("toetsing fase 1 tm 6", "Blad2", "opmerkingen")).Copy
Application.DisplayAlerts = False
Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Select
mijntoetsing = Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g3").Value & "." & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g4").Value & "-" & Sheets("toetsing fase 1 tm 6").Range("g5").Value & "-" & Date
ChDir "J:\OW"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="J:\OW\mijntoetsing.xls", FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
ActiveWorkbook.Close
End Sub
Als ik alleen Filename:=mijntoetsing opgeef dan slaat hij wel onder de naam op die ik wil maar niet onder de directory die ik aangewezen heb. Maar als ik het opslaat zoals hier boven beschreven de slaat hij op in de goede directory maar niet onder de naam dat ik wil.