Toon posts:

[WinXP] ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Pentium 3 800 MHz computer staan die blijft hangen op "Windows wordt afgesloten...".

Windows sluit normaal af, de hardeschijf hoor ik uit gaan, en dan blijf ik dat "Windows wordt afgesloten..." scherm maar zien.

Ik weet dat er veel topics op dit forum zijn maar niets leidt mij tot een oplossing.

Ik heb in de windows logboeken gekeken en deze raporteerd 3 fouten tijdens het afsluiten, te weten:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ACPI
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5
Datum: 10-1-2005
Tijd: 14:08:32
Gebruiker: n.v.t.
Beschrijving:
Fout 1:
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x90 te schrijven, dat in het beschermde 0x90 - 0x91-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Fout 2:
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x4d1 te schrijven, dat in het beschermde 0x4d0 - 0x4d1-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Fout 3:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x4d1 te lezen, dat in het beschermde 0x4d0 - 0x4d1-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
Nu weet ik niet hoe ik dit moet oplossen? Ik heb Windows XP SP 2 al geinstalleerd en alle losse updates. Ik las in andere topics dat het misschien kon komen doordat ik een logitech toetsenbord gebruik. Nou, ik heb deze wel aangesloten (icm een Asus Muis) maar heb hiervoor geen software geinstalleerd. Verder is de computer helemaal schoon. Ik heb net Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Wat moet ik hiermee aan? Is dit een hardware fout? BIOS updaten? Alvast super veel bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:18 ]