Toon posts:

Computer start opnieuw op bij netwerkcontact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-tweakers,

Afgelopen weekend heb ik voor een kennis zijn computers opnieuw voorzien van winXP incl. SP2. Daarmee hoopte ik onder andere zijn netwerkprobleem op te lossen. Aangezien 1 van de computers vergeven was van allerhande spy- en adware, dacht ik dat dat het probleem opleverde.

Het probleem zit 'm in het volgende:
2 computers, via een speedtouch en switch verbonden met elkaar en het internet, 1 boven en 1 beneden. Als ik op de computer beneden zit, en wil bestanden van boven ophalen is er geen enkel probleem. De andere kant op echter, van boven naar beneden, start de computer beneden vanuit het niets opnieuw op.
Boven heeft een standaard realtek 8139-netwerkkaartje, beneden onboard-Lan op een MSI 6367(gestripte versie van de MS-6373), gebaseerd op de nVidia nForce 420D.
Voor de nieuwe installatie kon ik in ieder geval nog de printer beneden installeren en aan de praat krijgen, wat in het geval van m'n kennis het belangrijkst is, maar nu lukt dat zelfs niet.

Waar kan de oorzaak van dit probleem liggen? Heeft het zin om nieuwe stekkers aan de UTP-kabel te zetten, aangezien ik de kabel zelf gemaakt heb? Heeft het zin om de onboardLAN uit te schakelen en te vervangen door een simpel netwerkkaartje?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:55
Misschien kun je even kijken in de bios, naar de optie "Wake up on lan", dit is een optie zodat de computer automatisch opstart als hij verbonden is met een lan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad naar gekeken, maar boodt helaas geen oplossing :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Staat ingesteld dat hij een BSOD moet tonen, of dat er direct gereboot wordt? Laat anders de BSOD eens tonen en analyseer deze (staat in WOS faq)

Heb de laatste tijd ook een Antivirus apkket (meen norton) gezien dat BSOD veroorzaakte na een onvolledige automatische update

Op netwerk verplaatsen of rename = BSOD

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dit klinkt plausibel....
Kheb inderdaad NAV2004 draaien, dat zou goed de boosdoener kunnen zijn.
Zal van 't weekend eens langs om te kijken of het te fixxen valt....

Dank!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
Ik heb dit probleem ook. Ik heb dan een speedtouch USB adsl modem, intel 1gbit neterwerk kaart maar zit niet aangesloten op een netwerk. Ik gebruik Kaspersky antivirus.

Zodra ik probeer te connecten met internet krijg ik een spontane reboot.

Dit had ik hiervoor met SP2 niet maar sinds een reinstall wel.

edit: Toen ik Kaspersky deinstalleerde werkte alles weer naa rbehoren :).

[ Voor 12% gewijzigd door Sn0wblind op 10-03-2005 14:14 ]

Pagina: 1