@NonaSuomy
met '3th party' bedoel ik non-MS (drivers). En het was niet de bedoeling om op mijn voorbeelden te gaan schieten, die waren als voorbeeld bedoeld!
Ik bedoelde beta drivers welke niet whql certified zijn, en drivers die door andere zijn gemaakt dan waar het product vandaan komt. Dus hier bedoelen we dus hetzelfde. Hoeft niet altijd slechter te zijn btw, kijk maar naar ATI.
Toch denk ik dat het niet normaal is dat jij het zelfde probleem op bijna al je hardware hebt gehad. Ik heb even vluchtig gekeken naar de specs en het eerste trefwoord dat in me op kwam was 'prutser' (als in: tweaker, positief bedoelt). Ik schat in dat je erg weinig weet van de dingen die in chips gebeuren. Jij hebt zo iets van 'als het werkt, dan werkt het'. Het enige dat ik zeg is dat dat zeker niet zo is! Ik kan meer dan genoeg hardware problemen bedenken waarop linux best draait maar waarbij je toch de nodige problemen hebt.
Ik draai al jaren en jaren bijna dezelfde software. En ik gaf ook al aan dat het de software was hier. Gek dat als je dezelfde software op iedere pc gebruikt je als je op eentje met de software een klein probleempje hebt, dit ook op de andere zo is. Lees ook wel over de OC heen, dit is mijn allereerste geoverclockte pc. Doe normaal niet aan OC omdat betrouwbaarheid altijd voorop staat. Afgekeken van de 'prutsers' is wel dat de bak een hele hoge OC potentie had, dus op een veilig nivo OC gedaan. Gaat mij er niet om als het werkt, maar meer hoe het werkt. Als er maar iets niet goed is, moet ik het niet.
Dat je hardware problemen kan bedenken waarop Linux best draait, ok, Knoppix haalt zijn schouders op met de meeste problemen. Merk alleen echter dat met problematische hardware FreeBSD zich echt niet laat installeren en draaien.
Wat er in chips gebeurt weet ik maar al te goed, maak ze nog net niet zelf (komt nog

)
Je zult mij nooit horen beweren dat MS slechte software maakt. Simpelweg omdat er weinig bedrijven zijn die dat beter doen (zelfs veel medische apparatuur bevat meer fouten), myself included. Ik heb nog nooit een systeem gezien met MS-only software dat crashde terwijl het geen HW probleem was.
Nogmaals, mij heb je dat ook niet horen zeggen. Er zijn meer bedrijven die software maken dan MS. Als iets anders beter is, hoor je mij ook niet zeggen dat het andere meteen slecht is. Je hoort mij wel zeggen dat Windows zijn tasks inefficient afhandelt. Om een vergelijking te stellen, HT + Windows is over het algemeen een performance boost omdat HT beter gebruik laat maken van de cpu tijd. Linux/Unix gebruikt zijn cpu tijd al veel efficienter dan HT + Windows. Als Internet Explorer vast loopt crasht het systeem, overigens loopt nu niet meer dood na de bugfix, ligt niet aan de hardware en hebben heel erg veel mensen last van gehad. Linux/Unix laad de programma's als afzonderlijk waardoor niet meteen het OS vastloopt als er een internet browser vastloopt. Zeg niet dat MS slechte software maakt, alleen dat het inefficienter is. Ik heb er gewoon voor gekozen een dual systeem te gebruiken icm Windows. Veel software valt te redden middels de tweede cpu bij een bug.
Ga niet zeggen dat ik een andere browser moet gebruiken daar de gemiddelde consument IE gebruikt en men mij vaak gebruikt als helpdesk.
Aannemen dat iemand iets meld als het relevant had geweest is niet erg slim. De meeste problemen komen daar juist door! Zeker hier op tweakers posten mensen vaak het meest relevante er gewoon niet bij.
Dat had vanzelf wel voorbij gekomen op pagina 10 van het topic

Meteen moeilijk doen als er niet aangegeven is dat er moeilijk gedaan is, is onnodig maar komt er vanzelf wel op naar mate het topic langdradiger wordt.
En tot slot: ook goed bekend staande merken kunnen wel eens een steekje laten vallen. De prijsdruk op die producten is enorm en dus zoeken de fabrikanten altijd naar goedkopere methodieken. Ook is product life cycle erg kort hetgeen direct betekend dat wat nu een heel goed merk is, dat morgen wel eens niet meer kan zijn. Pas dus op met het te lang vasthouden aan bepaalde merken op basis van oude ervaringen.
Weet ik. Zijn een heleboel slechte moederborden gemaakt door Asus. Daarom geen voorstander van Asus. Tis verder wel een 'goed' merk dus ze zullen echt wel hun best doen en geen echte rotzooi verkopen. Deed MSI vroeger wel, maar huidige AMD64 plankjes van MSI schijnen als beste uit de bus te komen. Gigabyte zou al jaren goed zijn, de ene condensator na de andere zie ik er uit klappen tegenwoordig. Echter mijn ervaring van Aopen is van mijn p133 tot de XP2800 nooit slecht geweest. Blind vasthouden is nooit slim doch doe ik dat wel met dit merk totdat ik een slechte ervaring krijg.
Omdat producenten te snel dingen op de markt zetten om de concurrentie voor te zijn, koop ik liefste alles tweedehands of als er een nieuwe revisie en of drivers voor beschikbaar zijn. Dat is persoonlijk. Uit eigen ervaring zie ik gewoon dat teveel nieuwe producten er uit klappen en krijg je gewoon een nieuwe, maar je zit wel even zonder. Is voor de producent goedkoper dan alles uit te testen voordat het naar de consument gaat.
ps. Eerder aangegeven de XP2800 weggedaan te hebben omdat het hier niet liep. Gebruikt mijn vader momenteel met andere progsels en werkt ok.