Netwerk traag van LAN -> DMZ.

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 00:07
Het netwerk werkt hier gewoon snel zolang je binnen 1 zone blijft, dus in het LAN of in de DMZ, dan haal je gemiddeld zo'n 9mb/s.

Echter, zodra ik wat wil kopieren van DMZ naar LAN is de snelheid echt om te janken, rond je 500kb/s, en ga dan maar is de mailserver backuppen oid.

Is dit een veel voorkomend probleem?

De server in de DMZ is MacOSX server op een G4-350mhz
De client in het LAN is MacOSX client op een G4-700mhz
De router is een D-LINK DFL-200

De passtrough van LAN naar DMZ en andersom staan open, kan het zijn dat deze niet 100% goed staan ingesteld en dus te snelheid beperken? Misschien door te weinig poorten die beschikbaar worden gesteld?

Bvd!

Verwijderd

ik denk eerder dat de chipset in je router de snelheid beperkt. Ik ken dat type niet maar het lijkt me een gewone DSL-router en deze zijn in het algemeen op een DSL lijn berekend (4-8Mbit) en als je dan hierover kopieerd gaat dat maximaal met bv 10 Mbit en niet met 100Mbit als in je LAN.

poorten instellen helpt hier imho niet

• enveekaa
  • Hmm nee dat is het ook niet volgens mij:
  • WAN: 10/100BASE-TX port
  • LAN: 4 10/100BASE-TX port
  • DMZ: 10/100BASE-TX port

[ Voor 17% gewijzigd door enveekaa op 10-01-2005 15:18 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

enveekaa schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:17:
  • LAN: 4 10/100BASE-TX port
  • DMZ: 10/100BASE-TX port
Aan gezien hij de de pakketten werklijk moet inspecteren kan hij niet zomaar de wirespeed halen. Dus vighor KAN gelijk hebben hoor!.De truuk is niet zozeer meer poorten open zetten, maar minder, zodat hij minder regeltjes moet doorlopen.

Je configuratie kunnen we niet beoordelen als je hem niet post (wacht... misschien kan ik je netwerk hacken....nee lukt niet... 8) ) Ga je via een VPN tunnel naar de DMZ, of staan er gewoon poorten open tussen paar trusted hosts?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• enveekaa
Hmm, ik heb de router ertussen uitgehaald en de 2machine's gewoon via een switch aan elkaar gehangen, hetzelfde probleem doet zich voor.

Naar de G4 vanaf deze client gaat snel, vanaf de G4 naar deze client gaat traag.

Switch prob?

• enveekaa
Probleem zit em gewoon in de server, die vertoond kuren.

Bedankt voor de feedback iig.
Pagina: 1