Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Quantum firmware inflashen? De firmware bepaalt de ID tag, dus je zult iig een Quantum firmware update moeten bemachtigen. Garantie dat het ding dan blijft werken kan ik niet geven, maar een Compaq OEM DDS-3 drive deed nog net zoveel als voor de upgrade met een HP DAT24i firmware: klikken en errors genereren, en ook de juiste LEDs aangeven 
Meestal moet het werken, maar zorg dat je backup hebt van oude firmware.
Meestal moet het werken, maar zorg dat je backup hebt van oude firmware.
Even intermezzo... Als je systeem opstart, ziet de SCSI controller dan wel je Drive ? Of ziet deze hem ook niet ?
Als de drive wel gezien wordt, is de drive dan als 'unknown hardware' zichtbaar in Windows, of helemaal niet zichtbaar ?
Heb zelf al vaker SUN hardware (SCSI) aan Windows systemen gehangen, en dat werkt over het algemeen prima.
Als de drive wel gezien wordt, is de drive dan als 'unknown hardware' zichtbaar in Windows, of helemaal niet zichtbaar ?
Heb zelf al vaker SUN hardware (SCSI) aan Windows systemen gehangen, en dat werkt over het algemeen prima.
Nothing is a problem once you've debugged the code
De drive word gezien bij het opstarten van het systeem. Windows ziet hem vervolgens als Onbekende Hardware.
We kregen er geen andere firmware ingeflashed, want het zou geen supported hardware zijn zegt de flash tool. Logisch, want die ziet een "SUN drive" en dat is geen Quantum drive.
Iemand een tool bij de hand waarmee we die firmware geforceerd in de drive kunnen flashen?
We kregen er geen andere firmware ingeflashed, want het zou geen supported hardware zijn zegt de flash tool. Logisch, want die ziet een "SUN drive" en dat is geen Quantum drive.
Iemand een tool bij de hand waarmee we die firmware geforceerd in de drive kunnen flashen?
Herkent je backup software de drive ook niet?GreenGolf3 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:37:
Ik heb een Quantum DLT 7000 SCSI tape drive. Dit is een drive uit een SUN machine, dus een SUN OEM drive, met een SUN ID TAG. Als ik deze in een Win2K3 server plaats, kan deze er niets mee, want hij kent hem niet.
Heeft iemand er ervaring mee om de standaard Quantum ID TAG in de drive te krijgen, zodat ik die weer in Win2K3 kan gebruiken?
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ik heb er wel ervaring mee. Je moet gewoon ff het INF bestandje aanpassen. Das niet zo moeilijk. Dan herkent ie hem wel.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
@Lief_Adje: Als Win2K3 de drive al niet kent, ziet de sw hem ook niet. Die zwijgt in net zoveel talen als Win2K3 
@Shuriken: Wat moet ik in de INF file veranderen? De naam van de drive ofzo? Ik heb nog nooit geen INF file gehacked.
@Shuriken: Wat moet ik in de INF file veranderen? De naam van de drive ofzo? Ik heb nog nooit geen INF file gehacked.
Als je een beetje ervaring met tapedrives hebt weet je dat windows de tapedrive niet hoeft te herkennen maar alleen de tape backup software....... windows hoeft immers niks met dat 'ding' te doen....GreenGolf3 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:12:
@Lief_Adje: Als Win2K3 de drive al niet kent, ziet de sw hem ook niet. Die zwijgt in net zoveel talen als Win2K3
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Dat hangt er helemaal vanaf wat voor software je gebruikt. Bij bv. Tapeware is dit idd het geval. Echter bij ntbackup of Backup Exec kan je gebruik maken van de windows driver.Lief_Adje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:18:
[...]
Als je een beetje ervaring met tapedrives hebt weet je dat windows de tapedrive niet hoeft te herkennen maar alleen de tape backup software....... windows hoeft immers niks met dat 'ding' te doen....
Mijn ervaring is dat de backup software hem ook niet herkent. Door het feit dat ie een andere SCSI ID TAG heeft.
Wat je exact moet vervangen in de inf weet ik zo ook niet meer uit het blote bolletje. Ik had geloof ik de drivers gedownload bij Quantum. En daar de inf van aangepast. Ik geloof dat in de inf de SCSI ID TAG staat. Deze heb ik aangepast naar de SUN tag. Als je wilt kan ik vanavond wel even kijken hoe het ook alweer zat. Misschien dat ik de inf nog heb. Maar dan moet ik even zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 11-01-2005 12:31 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Als je zou willen kijken, heel graag! Ik zou erg geholpen zijn!Shuriken schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:30:
[...]
Wat je exact moet vervangen in de inf weet ik zo ook niet meer uit het blote bolletje. Ik had geloof ik de drivers gedownload bij Quantum. En daar de inf van aangepast. Ik geloof dat in de inf de SCSI ID TAG staat. Deze heb ik aangepast naar de SUN tag. Als je wilt kan ik vanavond wel even kijken hoe het ook alweer zat. Misschien dat ik de inf nog heb. Maar dan moet ik even zoeken.
Pagina: 1