Toon posts:

[FTP Server&Chello] Serv_U - Bulletproof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde forumgangers,

Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik met geen mogelijkheid uit blijk te gaan komen.
De ellende begon allemaal na de snelheidsverhoging van Chello.

Even een korte beschrijving van de situatie:
- Chello Classic internet (4mbit down-1mbit up)
- Directe internetverbinding met modem (dus geen router)
- XP SP2 Firewall uitgeschakeld
- Zonealarm (bij testen) uitgeschakeld

IPConfig in cmd geeft de volgende info (uit mijn hoofd):
- dns: chello.arnhem.nl
- ip: 62.163.*.*
-subnet: 192.168.0.1

Het lijkt er dus op dat ik achter een router zit...dit is dus niet het geval bij mij thuis...misschien wel ergens bij chello ?!?

De configuratie van Serv_U bij mijn weten goed..."hij deed het vroeger ook zo" en het mensen kunnen mijn IP op de een of andere manier niet pingen.

Mijn vraag is nu dus: What the .... is happening and what's wrong?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast dank!

Groet,
JW

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13
ik zou toch nog eens een keer hier die volledige ipconfig posten. Een subnet van 192.168.0.1 is namelijk heel erg vreemd. (Meestal is dat 255.0.0.0 of 255.255.255.0, als zijn andere combinaties ook wel mogelijk).

Verder kun je kijken wat je online IP-adres is op:
http://whatismyip.com/

Kunnen andere mensen dat adres pingen?

offtopic:
mooie aanhef ;)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
inderdaad geloof ik niet dat je ip-info klopt, en is een post van ipconfig /all zeker gewenst.

Verder is je ip bij chello niet te bereiken voor mensen op dezelfde hub, meer info hierover kan je vinden in de faq...

Ter info: met hetzelfde Chello abo en Pro-ftp werkt het bij mij wel (net ff getest voor je)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de info!!

Ik heb die ipconfig ff uit mijn hoofd gepost....denk dat ik daar de fout in ga. Zit nu namelijk op mijn werk. Het is de default gateway...excuus.

ProFTP zal ik vanavond meteen even proberen.

Verder heb ik inderdaad ook geprobeerd via whatsmyip.com....dat ipadres kan niet gepinged worden van buitenaf.

Zijn er verder nog suggesties?

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe !!

Verwijderd

Default gateway hoort in het subnet te vallen waar je eigen IP adres ook in valt. Als je subnetmask 255.255.255.0 is, moeten de eerste 3 getallen (octets) van het adres gelijk zijn om in hetzelfde subnet te vallen. Als het 255.255.254.0 is dan moeten de eerste 2 octets gelijk zijn en het derde octet gelijk of eentje hoger (als het 3e octet even is) óf gelijk of eentje lager (als het 3e octet oneven is). Dit zijn de meest voorkomende subnetmasks bij ADSL providers.

Subnet en subnetmask zijn 2 verschillende dingen, gebruik dus die termen niet door elkaar, want dat is verwarrend.

Verwijderd

Topicstarter
ProFTP geprobeerd, maar ik kan niet connecten:

---------------------------------------------------------------------------------
Connecting to 62.163.***.***
Connection failed (Connection timed out)
Delaying for 50 seconds before reconnect attempt #1
---------------------------------------------------------------------------------

Mijn IPConfig Exact:

Connection-specific DNS Suffix: arnhem.chello.nl
IP Adres: 62.163.***.***
Subnetmast: 255.255.254.0
Default Gateway: 62.163.***.*

Iemand nog suggesties om mij uit dit drama te helpen?

Groet,
JW
Pagina: 1