[VPN Netwerk] Hoe maak ik een alias voor een systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb het volgende probleempje:
We hebben 2 kantoren, en in elk kantoor is een Windows XP/2000 netwerk met server. Alle workstations heten workstation<NUMMER>. In beide kantoren is men bij 1 begonnen met nummeren. Wanneer met met VPN met het andere kantoor verbonden is, kan men dus geen remote desktop en dergelijken doen met een workstation in het andere kantoor door de naam te gebruiken, want die staat ook lokaal op het netwerk. Hoe maak ik een alias of iets, zodat ik zonder IP's te onthouden wel op non-lokale workstations kom? (liefst een systeem waarmee er geen IP's vast gekoppeld worden, want alles gebeurt overal met DHCP!)

Thanks

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

gewoon met DNS, zoals dat altijd gaat!?

• Stan
Snap ik, maar het probleem is, als ik een alias maak zoals workstation1NL > workstation1 dan zoekt ie wederom in het buitenlandse kantoor naar de lokale workstation neem ik aan. Er zijn bij een VPN-connectie meerdere workstation1's dus op hetzelfde moment, 1 in NL en 1 in de buitenlandse vestiging. Ik wil dat met een naam zoals workstation1NL de NL station bereikt kan worden. Probleem is dat de stations in beide kantoren dus met DHCP telkens een ander adres krijgen :/

Verwijderd

Is gewoon doornummeren geen optie?
Of op lokatie 1 een 1 voor alle nummers en lokatie 2 een 2.
Of A en B.
Simpele oplossing en voor altijd klaar.

Verwijderd

Gewoon met DNS, of maak je geen gebruik van twee windows domeinen? bv. workstation1.kantoor1.local en workstation1.kantoor2.local?

• Stan
Nee, das het probleem juist. Het is nogal kortzichtig geweest dit te doen maar beiden hebben dezelfde domeinnaam (behalve extern, we hebben een BEDRIJF.nl en een BEDRIJF.de) met .local en zijn bij beide kantoren begonnen met gewoon workstation1 und so weiter :)

Het is nogal veel werk en ook enigszins risicovol de boel helemaal om te gooien nu (overal zitten ook al stickers met naam op en overal staan deze namen, niet alleen in 1 softwarematig lijstje of zo :'(

• Stan
Any1?
Pagina: 1