Toon posts:

[XP] alleen-lezen directory's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje en ik weet eigenlijk niet waar ik de oplossing moet zoeken.
Als ik in XP een directory aanmaak staat deze standaard op alleen-lezen en ik kan dit wel wijzigen maar de alleen-lezen optie springt doodleuk weer aan.
De eerste keer dat ik dit probleem bemerkte was met de directory waar mijn database- bestanden t.b.v. asp-pagina's in staan (localhost, IIS). Ik kon de databases wel aanpassen met access maar niet via mijn asp-pagina's. (De mdb bestanden zijn dus wel volledig toegankelijk maar de directory niet).
Ik heb deze directory via / met ftp gekopieerd naar mijn internet-server (vevida) en daarmee heb ik hetzelfde probleem.
Dit probleem heb ik nooit eerder gehad, het werkte zo altijd. Wanneer dit probleem is ontstaan zou ik ook niet durven zeggen. Ook een nieuwe install heeft dit probleem niet opgelost.
Ik heb reeds hier op het forum rondgekeken en heb enkel iets gevonden over rechten. Daar ik dit probleem nooit eerder ben tegengekomen betwijfel ik of de oplossing daar ligt. Voordat ik boeken ga regelen over rechten in windows zou het wenselijk zijn om te weten ofe het probleem daar wel ligt.
Extra informatie:
Mijn pc (xp sp2) is mijn eigen pc, dus alleen mijn eigen inlogaccount (administrator) met wachtwoord.
IIS is niet ingesteld, dus is het nog een gewone direcory.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 12:57 . Reden: typo ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

Staat niet toevallig jou Toplevel folder op read en wordt dit naar je sublevel folders door gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Die folder (in de root) van de harde schijf heeft eenzelfde probleem.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 14:51

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:44:
Die folder (in de root) van de harde schijf heeft eenzelfde probleem.
Ik neem aan dat je die partitie niet stiekem read only hebt gemaakt :?
En heb je het zelfde met de andere attributes (dus archive, etc :?)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:57:
Ik heb een probleempje en ik weet eigenlijk niet waar ik de oplossing moet zoeken.
Als ik in XP een directory aanmaak staat deze standaard op alleen-lezen en ik kan dit wel wijzigen maar de alleen-lezen optie springt doodleuk weer aan.
Dat is bij design: Windows Operated Systems - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Elevator:

Inderdaad beschrijt dit het probleem exact, maar als ik deze directory kopieer naar de webserver blijft het probleem en das toch raar?
Misschien (grote kans) is dit gebeurt na de installatie van sp2. Zodra ik wat tijd heb eens kijken wat w2000 hiermee doet.

Thx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je kan lezen in de link die ik je geef is dit normaal gedrag - Windows geeft op een folder altijd het 'read only' attribute als 'checked' aan omdat hij niet zeker weet wat voor files er in zitten.

De de read-only-checkbox van een directory is dan ook waardeloos als je wilt weten of een directory read only is of niet :)
Pagina: 1