[.be] Snelheidsverhoging Skynet ADSL

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44

DinX

Motormuis

Topicstarter
Via een linkje van Tomsworld naar userbase kreeg ik te lezen dat Skynet hun abonnementen gaat aanpassen tussen 1 februari en 1 mei.

Welke wijzigingen gaan er gebeuren:

* klik *

Deze wijzigingen zouden gaan gebeuren voor digitale televisie mogelijk te maken. Daar heb ik wel mijn bedenkingen voor. Heel erg goed dat de upstream verhoogd wordt, daar hoor je me niet van klagen. Over de downstream daarentegen wel.

Je zou denken "de snelheid gaat omhoog, waarom klagen", maar ik heb het als volgt gezegd op de selfcare discussiegroepen:
Wat heb je aan 4Mbit/s downstream met die limieten. Juist ja, ge zit nog sneller aan uwe limiet waardoor ge volume packs kunt gaan bijkopen.
En dan willen ze digitale televisie gaan aanbieden, laat me niet lachen.

e zijt al 85MB kwijt als ge een uurke naar de 192kbps stream luistert van stubru of donna ofzo.
Als ge da elke dag doet zijt ge 2.5GB kwijt op een maand voor een uurke radio luisteren per dag. Ge moet nie vragen als ge een uur video wilt kijken per dag. De normale streamkes op veel sites zijn 300K, en da stelt dan qua kwaliteit nog geen r**t voor.

Voorbeeldje met video in die kwaliteit: 300K / s = 18000K / m = +/- 1 GB per uur. Proficiat, ge kunt dan nog juist geen 10 uur digitale tv kijken per maand in k*tkwaliteit.

In Nederland is 1 van de adsl providers overgegaan van FUP naar limieten en ze zijn hiervoor uitgegaan van hoeveel de middenste 75% van hun klanten verbruiken per maand. De limieten zijn ingesteld op 70GB als ik me niet vergis.

Gelukkig staat een volume pack bij mij niet voor 5GB extra, maar voor 36 uur doorpompen.
Men blijft dus maar de snelheid verhogen (vroeger van 1.1Mb naar 3.3Mbit of hoe was het weer), en nu gaat m'n weer naar 4Mbit/s. Wat heb je er in godsnaam aan als ze die limieten blijven hanteren.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Denk dat als digitale televisie massaal wordt aangeboden, dat er ook wat met de datalimieten wordt gedaan.

Tenzij betaalde films downloaden (van de provider ;)) buiten je data-transfer gaat vallen (2 vliegen in 1 klap).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:49:
Denk dat als digitale televisie massaal wordt aangeboden, dat er ook wat met de datalimieten wordt gedaan.

Tenzij betaalde films downloaden (van de provider ;)) buiten je data-transfer gaat vallen (2 vliegen in 1 klap).
Mja, film downloaden <> digitale televisie. Toch niet helemaal hetzelfde.
Als ze hetzelfde willen doen als xs4all in nederland, of welke provider was dat, dan zullen die limieten toch omhoog moeten. Ik heb zo eens een paar uur zitten kijken naar die xs4all streams en dat was constant tegen 350K (de max).

Ik wil trouwens eens zien hoe ze dat gaan meten. Als ze het echt zouden kunnen dan hadden we al een systeem gehad zoals bij Telenet. Al op smalband vliegen tijdens je lopende verbinding. Nu is het nog al te makkelijk om te downloaden tot 9.9GB, reconnecten, en dan 36 uur downloaden zoveel je kan. Zo heb ik al meermaals rond de 40GB gezeten met 1 of 2 volume packs :p

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voorbeeldje met video in die kwaliteit: 300K / s = 18000K / m = +/- 1 GB per uur.
Ik gok dat hier weer kiloBytes en kilobits door elkaar wordt gehaald.

300Kb (/sec) -> 1080000Kb (/uur) -> 1055 Mb (/uur in Mbit) -> 132 MB (/uur in MegaByte). Met de 20GB datalimiet is dat 152 uur streaming video. Relijk lage limieten inderdaad, zelfs voor als je niet aan warez doet :P

🌞🍃

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ik heb toch echt al streams gehad van 300KB/s hoor en geen 300Kb/s. Zou zelfs vrij laag zijn voor een beetje fatsoenlijke video stream. Ik heb het over die van xs4all toen. Daar had ik toch heel m'n bandbreedte voor nodig.
Omdat ik het over een 192Kbps geluid stream had betekent het niet dat die 300 ook in Kb was :)

En als je echt digitale tv wil uitzenden van fatsoenlijke kwaliteit dan moet het ook wel een beetje fatosenlijk uitzien fullscreen.
Heb hier een trailer van Apple bvb, dat is een .mov van 22MB die 2,5 minuten duurt. Dat is ongeveer 8,5MB per minuut. Dat is 145K/s. Voor een film van anderhalf uur is dat 765MB.

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 16:54
volgens mij mag je dit niet met elkaar vergelijken, net zoals tv en internet via de kabel niets met elkaar te maken heeft zal video en internet via adsl nog weinig met elkaar te maken hebben...

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Pagina: 1