Via een linkje van Tomsworld naar userbase kreeg ik te lezen dat Skynet hun abonnementen gaat aanpassen tussen 1 februari en 1 mei.
Welke wijzigingen gaan er gebeuren:
* klik *
Deze wijzigingen zouden gaan gebeuren voor digitale televisie mogelijk te maken. Daar heb ik wel mijn bedenkingen voor. Heel erg goed dat de upstream verhoogd wordt, daar hoor je me niet van klagen. Over de downstream daarentegen wel.
Je zou denken "de snelheid gaat omhoog, waarom klagen", maar ik heb het als volgt gezegd op de selfcare discussiegroepen:
Welke wijzigingen gaan er gebeuren:
* klik *
Deze wijzigingen zouden gaan gebeuren voor digitale televisie mogelijk te maken. Daar heb ik wel mijn bedenkingen voor. Heel erg goed dat de upstream verhoogd wordt, daar hoor je me niet van klagen. Over de downstream daarentegen wel.
Je zou denken "de snelheid gaat omhoog, waarom klagen", maar ik heb het als volgt gezegd op de selfcare discussiegroepen:
Men blijft dus maar de snelheid verhogen (vroeger van 1.1Mb naar 3.3Mbit of hoe was het weer), en nu gaat m'n weer naar 4Mbit/s. Wat heb je er in godsnaam aan als ze die limieten blijven hanteren.Wat heb je aan 4Mbit/s downstream met die limieten. Juist ja, ge zit nog sneller aan uwe limiet waardoor ge volume packs kunt gaan bijkopen.
En dan willen ze digitale televisie gaan aanbieden, laat me niet lachen.
e zijt al 85MB kwijt als ge een uurke naar de 192kbps stream luistert van stubru of donna ofzo.
Als ge da elke dag doet zijt ge 2.5GB kwijt op een maand voor een uurke radio luisteren per dag. Ge moet nie vragen als ge een uur video wilt kijken per dag. De normale streamkes op veel sites zijn 300K, en da stelt dan qua kwaliteit nog geen r**t voor.
Voorbeeldje met video in die kwaliteit: 300K / s = 18000K / m = +/- 1 GB per uur. Proficiat, ge kunt dan nog juist geen 10 uur digitale tv kijken per maand in k*tkwaliteit.
In Nederland is 1 van de adsl providers overgegaan van FUP naar limieten en ze zijn hiervoor uitgegaan van hoeveel de middenste 75% van hun klanten verbruiken per maand. De limieten zijn ingesteld op 70GB als ik me niet vergis.
Gelukkig staat een volume pack bij mij niet voor 5GB extra, maar voor 36 uur doorpompen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride