Toon posts:

[ACCES] Rapporten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage moet ik een database maken voor iets met sleutels.
Ik heb het nu zo.
tabel 1 staan alle sleutels in.
tabel 2 staan alle namen en adressen in.
tabel 3 staan de id's in zeg maar sleutelid en persoonid.

nu wil ik als ze in een formulier een sleutel aan een naam koppelen dat ze op een knopje kunnen drukken dat er een rapport uitkomt (een soort contract) netjes naam en rommel bovenin en "hierbij verklaart pietje de sleutel $sleutelid gekregen te hebben" bijvoorbeeld he.

het probleem is nu als ik het zo maakt dan pakt ie altijd de bovenste uit de lijst als iemand 3 sleutels heeft pakt ie altijd nummer 1 en niet de laaste zoals dat hoort :N (omdat je die net toevoegdt)

kan iemand mij helpen hoe dat moet?

Verwijderd

Beetje iditoe oplossing is het wel maar als je nou de hoogste key uit de database pakt heb je altijd de nieuwste :)

Verwijderd

Topicstarter
ja heb je wel gelijk in ff proberen

edit:

eigenlijk ook niet of je moet aan je koppeling (de id's) ook weer een id maken

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 12:35 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik zou wat meer info in Tabel 3 zetten. In principe staan hier de contracten in. Je zou kunnen denken aan een ja/nee - veld met daarin of er voor getekend is, een startdatum etc.

Je kan dan met een query met een een op veel relatie per persoon de nog niet getekende contracten opsporen.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
dat van dat bijhouden is allemaal wel mooi ik bedoel van die vinkjes maar wat ze willen is zeg maar dat als er een nieuwe sleutel wordt uitgegeven de sleutel aan een persoon toevoegen doormiddel van een formulier.
en daar op een een knopje drukken van dat dat contract eruit komt lopen (printen).
ik zit nu helemaal vast.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bekijk de voorbeelddatabase 'noordenwind.msb' eens. Dan kan je in ieder geval een beetje kennis inwinnen over het basis beginsel van een database ontwikkelen in Access. Want volgens mij ben je nu lukraak en ondoordacht aan het klikken en dat geeft alleen maar ellende.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het enigste wat ik heb gehad van access is een diploma maar voor de rest

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dus je vraag is?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Rapport gewoon openen met een filter.

Achter de knop op je formulier zet je het volgende :

Docmd.RunCommand AcCmdSaveRecord 'Om het huidige record te bewaren

Docmd.OpenReport "Rapportnaam",,,"[SleutelID]=" & Me.SleutelID

waarbij "[SleutelID]=" & Me.SleutelID je eigenlijke filter is

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 08:11
toevallig bij Oce?

daar heb ik ook een Access database voor sleutels gebouwd:)
Pagina: 1