Wizard netwerk instellen nooit voltooid?

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 22:54
Ik heb zitten zoeken en zoeken, en kan niks vinden over mijn probleem, of ik snap er gewoon helemaal niks van.
Ik heb 2 computers met winXP. computer 1 met internet, computer 2 moet via computer 1 kunnen internetten. Ik heb op 1 computer sp2, namelijk commputer 1.
Elke keer als ik met inbelverbinding computer 2 wil toevoegen aan het netwerk thuis, dan voltooid ie niet, zonder inbelverbinding "wel", want ik kan er helemaal niks van dat netwerk terugvinden. Alle hardware is er, er zijn geen fouten. Ik heb een alcatel speedtouch connection 330. Zou dat een oorzaak van het probleem zijn? Op computer 2 kan hij wel het netwerk instellen, maar kan computer 1 niet zien.
Wat moet ik doen? Ik snap trouwens niks van ip en zo, sorry, dus als je het erover hebt, plz uitleg erbij.
En verwijder deze topic niet, omdat het antwoord wel ergens staat, want ik kan het gewoon NIET vinden. Of dat nou aan mij ligt, weet ik niet, maar daar ben ik niet mee geholpen. :'(

vrede in rust

• Nas T
ik gebruik crosskabel, ik weet niet of dit relevant is, en (als het goed is), zit er geen breuk in, heb hem ooit eerder aangesloten, en toen werkte het netwerk wel.

vrede in rust

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dit al gelezen?
Hoe deel ik Internet ?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Nas T
totdat er een paar regels omlaag stond: We gaan ervan uit dat je een werkend netwerkje te hebben liggen.
Als ik de wizard doe, dan krijg ik elke keer, behalve als ik internet niet deel, dat de wizard niet voltooid is. Maar ook al is ie voltooid(zonder internet delen dus), dan nog werkt er niks, ik kan niet het volledige netwerk bekijken. Ik weet ook niet precies wat er aan de hand is, maar het is allemaal zo wazig. Ik kan nergens uit halen wat de reden kan zijn, misschien door de windows firewall, of door dat internet..Ik weet het echt niet :?

vrede in rust

• Nas T
zucht...zo dood als het maar kan...wel ff verder proberen te komen, stap voor stap netwerk instellen geprobeert, maar nog steeds noppes...ik kan nu wel vanalles gaan posten, maar weet niet wat wel en niet hoort, wat ik dus moet posten...ik ben dus gewoon een echte n00b op netwerkgebied.

vrede in rust

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:51
als je de wizard kunt voltooien kun je dan via de commandline pingen naar de andere computer
om te pingen ???
als je dat kunt is het netwerk goed?
branden de lampjes achterop de netwerk kaarten ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Nas T
Zoals ik al zei weet ik niks van het pingen en zo...ben dus een echt n00b. Maar nog een probleem, de kabel is te kort, om de behuizing uit de kast te halen, waarin deze geplaatst is. Ik kan de kast er alleen uit halen als de netwerkkabel er niet in zit...Maar ik zal es kijken of ik iets met een spiegeltje kan doen :/

vrede in rust

• Nas T
Oei. Rob is dom. Heel dom. Rob had zijn onboard netwerkkaart niet enabled. Nu gaat hij zich heel hard schamen.
Probleem opgelost, mijn eigen stomme schuld. Had netwerkkaart uitgeschakeld, omdat ik het een poos niet zou gebruiken, en dat die extra hardware niet nodig was, en anders problemen kan veroorzaken.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

vrede in rust

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

je sprak idd geen foute woorden toen je jezelf als n00b bestempelde dus :P ;)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Nas T
Ja idd, twas echt een stomme fout, ik kwam erachter omdat ik boven ook iets anders dan een 1394 verbinding had staan bij netwerkverbindingen, en dit benedenook zou moeten hebben dacht ik. Die computer was van mij geweest, en ik had de netwerkkaart op het moederbord uitgeschakeld(en dat dus vergeten), omdat ik het waarschijnlijk een poos/ helemaal niet zou gebruiken. Gewoon een hele stomme fout dus.

vrede in rust

Pagina: 1